Відкриття в центрі Парижа нової американської кав’ярні, де відвідувачам пропонують в одноразових стаканчиках те, що американці вперто називають «кавою», викликало у французьких журналістів шквал глузувань. І тільки економічні оглядачі сприйняли цю новину з захопленням. Адже тепер у них з’явився ще один інструмент калібрування обмінних курсів валют, в обхід як національних центробанків, так і «чорного» ринку.
Індекс Біг Мак, що дає найбільш наочну ілюстрацію заумному ПКС (паритету купівельної спроможності), донедавна не знав гідних конкурентів. Хоча, певне, Coca-Cola теж — і в Африці Coca-Cola. Проте саме каву Starbucks, що тепер продається в 32 країнах світу, обрано як альтернативу бігмаківському індексу ПКС.
Порівняння цих двох індексів може виявитися дуже корисним для багатьох високочолих аналітиків. Так, і в одному, й в іншому випадку євро виявився в середньому на 30 відсотків переоціненим проти долара. Стаканчик кави, що в Америці, за дивним збігом, коштує стільки, скільки й усесвітньо відомий гамбургер — 2,8 дол., у Європі йшов за 2,93 євро. Або, в перерахунку за нинішнім обмінним курсом, 3,7 дол.
Найбільше долар виявився недооціненим у Швейцарії — на 62 відсотки за «кавовим» індексом і на 82 — за «гамбургеровим». Зате в азійських країнах, як і очікувалося, ситуація протилежна. Хоча 56 відсотків переоцінки долара проти китайського юаня, які показує індекс Біг Мака, індексом Starbucks не підтверджуються.