Як повідомляє агентство «Інтерфакс-Україна», з 22 жовтня в Росії набрали чинності «Загальні правила повітряних перевезень багажу, вантажів і вимоги до обслуговування пасажирів, вантажовідправників, вантажоодержувачів». Вони скасовують дію правил, які діяли ще за часів Радянського Союзу і були затверджені 1985 року.
Відповідно до нових федеральних авіаційних правил, пасажири набувають більше прав у разі затримання або скасування рейсів. Їм гарантовані два телефонні дзвінки (якщо відправлення рейсу затримується більш як на дві години), забезпечення гарячим харчуванням (якщо відправлення рейсу затримується більш як на чотири години), розміщення в готелі (якщо вильоту потрібно очікувати більш як вісім годин у денний час і більш як шість — у нічний) та зберігання багажу.
Окрім того, в разі втрати авіаквитка, його неправильного оформлення або пошкодження перевізник зобов’язаний, на відміну від старих правил, надати пасажиру перевезення, тобто фактично відновити авіаквиток.
Згідно з новими правилами, зазначені послуги надаються не лише на регулярних, а й на чартерних рейсах.
Проте, на думку ряду експертів, цілковитої ясності щодо чартерів немає.
Згідно зі статтею 240 нових правил, якщо пасажир відмовляється від польоту, йому повертають кошти відповідно до чинного законодавства — Цивільного і Повітряного кодексів РФ. Однак у цих документах нічого не говориться про чартерних пасажирів. Мабуть, їм вдасться одержати компенсацію за нереалізований політ лише через суд.
Нарікають експерти і на давно застарілі розміри компенсації: за затримку рейсів — 25 рублів за кожну годину затримки, а за загублений багаж — 200 рублів за кожен кілограм». Тоді як на Заході за затримку рейса пасажир як регулярного, так і чартерного рейсу може одержати 400—800 євро.