UA / RU
Підтримати ZN.ua

Хто у світі «найбрендіший»?

Рейтинг найкращих світових брендів, усьоме складений часописом Business Week, особливих сюрпризів не приніс: за цей час змін у його перших чотирьох позиціях не сталося...

Автор: Оксана Приходько

Рейтинг найкращих світових брендів, усьоме складений часописом Business Week, особливих сюрпризів не приніс: за цей час змін у його перших чотирьох позиціях не сталося. Як посіла Coca-Cola перше місце 2001 року, так і утримує його досі. Правда, впевненості в тому, що така ситуація збережеться й надалі, упорядники рейтингу не висловлюють. Приріст вартості бренду Coca-Cola за минулий рік вони оцінили як негативний (-3%), а позицію лідера пояснюють «масштабами і всюдисущістю» компанії. Працівники часопису разом із компанією Interbrand відзначають недосить успішну кампанію з переорієнтування виробника напою, що його так люблять діти і так не схвалюють медики, у бік здоровіших продуктів.

Наступні три позиції посідають Microsoft, IBM і General Electric. Їхнє становище залишається досить стабільним — за рік вони наростили по 2—5% вартості своїх брендів. Набагато вищими показниками в першій десятці в цьому плані можуть похвалитися Toyota (15%, просування з сьомого на шосте місце) і Nokia (12%, з шостого на п’яте). А ось Intel, втративши 4% вартості свого бренду, опустився з п’ятої позиції на сьому. McDonald’s і Disney помінялися місцями, а Mercedes-Benz так і залишився замикати першу десятку.

Загалом відсутність нових імен характерна не тільки для верхівки, а й для всього рейтингу. Виняток становлять лише страхові компанії, які нинішнього року вперше потрапили в цей табель про ранги. Як відзначають упорядники, ці компанії почали приділяти значно більше уваги розвитку своїх брендів. Наприклад, бренд американської AIG красується віднині на спортивній формі гравців Manchester United, а німецької Allianz — на новому суперстадіоні в Мюнхені. Відповідно компаніям вдалося ухопити 47-ме й 80-те місця.

І все ж найбільшими призерами нинішнього рейтингу стали компанії Google (яка додала до вартості свого бренду відразу 44% і пересунулася з 24-го місця на 20-те), Zara (22%, із 73-го на 64-те), Apple (21%, із 39-го на 33-тє), Nintendo (18%, із 51-го на 44-те) і Starbucks (17%, із 91-го на 88-ме). А найбільшими невдахами, вслід за компаніям, які взагалі випали з рейтингу (Levi’s, Bulgari, Armani), названо Ford, Gap, Kodak, Pizza Hut, Motorola.

52 компанії з першої сотні найбільших світових брендів — американські. Ні країни Східної Європи, ні представники Індокитаю та Латинської Америки в рейтинг не потрапили — крім Західної Європи, до рейтингу «дотягнулися» лише Японія, Південна Корея та одна бермудська компанія — Accenture (50-та позиція), яка спеціалізується в галузі інформаційних технологій.

Вартість найбільшого бренду — Coca-Cola — оцінено в 65 млрд. дол. (вартість самої компанії, яка в рейтингу Fortune 500 посідає 94-ту позицію, становить 111 млрд. дол.), сотого — Hertz, який займається прокатом автомобілів, — трохи більше трьох мільярдів.