UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄС дискримінує компанії, котрі використовують українські літаки?

Надто жорсткі правила ліцензування літаків призводять європейські компанії, котрі експлуатують ...

Надто жорсткі правила ліцензування літаків призводять європейські компанії, котрі експлуатують українську авіатехніку, до значних збитків, - стверджує генеральний секретар Східноєвропейської асоціації повітряних перевізників Ааду Лєє.

Проблеми у європейських користувачів продукції АНТК Антонова виникли, коли Європейське агентство льотної безпеки (ЕАSА) оголосило про необхідність сертифікувати українські літаки за типовими європейськими процедурами. Українське авіапідприємство погодилося починати процес сертифікації лише за умови, що його фінансування забезпечуватимуть самі перевізники.

При цьому дозволено експлуатувати до процесу сертифікації тільки ті літаки, які знаходилися в регістрах країн на момент їх вступу в ЄС. “Іншими словами, 2007 року екс­плуатанти цих літаків дізналися, що ще чотири машини, придбані після 1 травня 2004-го, вони не мали права купувати”, — коментує ситуацію Ааду Лєє.

На визначення специфічних підстав для видачі сертифікату відводиться термін до 28 березня 2008 року. «А якщо в ЕАSА вирішать, що типовий сертифікат у принципі можна видати, то, за клопотанням цієї організації, цей термін можна подовжити ще на 18 місяців, до 28 вересня 2009-го», — повідомляє Лєє.

При тому вартість подачі заявки на сертифікацію Єврокомісія збільшила з 168 тисяч до 1 мільйона євро. Подібна сума є неприйнятною і для перевізників, що користуються літаками Ан, і для АНТК Антонова.

«Процес стає безглуздим, якщо літаємо тільки для того, щоб сплачувати Євросоюзу й розробникові за отримання права літати», — констатує Ааду Лєє.

На думку Східноєвропейської асоціації повітряних перевізників, українському уряду варто зробити певні кроки із цього приводу. «Мова йде, по суті, про збереження позицій української авіації в Євросоюзі», — акцентує генеральний секретар асоціації.

При тому він не виключає, що проблеми з сертифікацією виникнуть і у нових українських літаків. «Є ризик, що за воротами ЄС залишаться й нові літаки української розробки: Ан-140, Ан-70, Ан-148», — заявляє Лєє.

Докладніше про сертифікацію українських літаків в ЄС читайте в статті Ааду Лєє «Гра в одні ворота» в свіжому номері «ДТ».