UA / RU
Підтримати ZN.ua

Британські супермаркети завищували ціни

Обвинувачення у змові щодо завищення цін було пред’явлене п’яти компаніям, які займаються роздрібною торгівлею в межах Вели­кобританії...

Автор: Оксана Приходько

Обвинувачення у змові щодо завищення цін було пред’явлене п’яти компаніям, які займаються роздрібною торгівлею в межах Вели­кобританії. Як стверджують компетентні органи, мережі Tesco, Asda, Sainsbury’s, Safeway та Morrisons протягом двох років, знаючи про діяльність одна одної, зберігали штучно високі ціни на масло, сир, молоко та інші продукти щоденного споживання, не ділячись прибутком із постачальниками. Однак після пред’явлення обвинувачення у змові факт штучного завищення цін визнали тільки дві компанії — Asda та Sainsbury. Цим фірмам доведеться сплатити штраф на суму 162 млн. євро (116 млн. фунтів стерлінгів). Хоча, за даними Антимо­нопольного управління Велико­британії, британські покупці переплатили близько 270 млн. фунтів. Зате компаніям, котрим пред’явлені аналогічні обвинувачення, але котрі не взяли на себе добровільних зобов’язань оплатити збитки, світять значно більші витрати.

З іншого боку, Джастін Кінг, виконавчий директор Sainsbury, стверджує, що діяльність його компанії диктувалася турботою про виробників сільськогосподарської продукції. Які інакше не могли продати плоди своєї каторжної праці з максимальною для себе вигодою. За такі добрі наміри третьому за оборотом роздрібному торговцю у Великобританії доведеться заплатити 26 млн. фунтів стерлінгів.

Asda, яка посідає другий рядок у рейтингу британських мереж роздрібної торгівлі, відмовляється оприлюднити суму виписаного їй штрафу (причому закони арифметики в даному разі можуть і не спрацювати). Відомо лише, що ця цифра менша, ніж у Sainsbury, тоді як стимули ідентичні — та ж таки турбота про фермерів. А ось компаніям, які не подбали про своєчасне зізнання в комерційних гріхах, та ще й із такою шляхетною мотивацією, загрожують значно серйозніші штрафи. Правда, для цього потрібно буде довести сам факт змови. Хоча, з іншого боку, реакція «свідомих споживачів» цілком може переважити фінансові аспекти «несвідомих торгашів». Принаймні у межах туманного Альбіону.