UA / RU
Підтримати ZN.ua

Укрпромбанк: інноваційна консервативність

Банківська система — річ досить консервативна за визначенням. І будь-яка зміна розстановки сил у ній викликає інтерес...

Автор: Володимир Коваленко

Банківська система — річ досить консервативна за визначенням. І будь-яка зміна розстановки сил у ній викликає інтерес. Усі звикли: погоду на фінансовому ринку визначає група великих системних банків. Водночас за останній рік серед лідерів з’явилися й нові імена. Так, до групи найбільших банків увійшов Укрпромбанк.

У 2003 році банк встановив своєрідний рекорд — протягом одного календарного року йому вдалося вирости більш як уп’ятеро. П’ятиразове збільшення торкнулося як величини активів, так і здійснюваних операцій, кількості співробітників, чистого прибутку й інших показників.

Зростання тривало й наступного року. За 2004-й активи банку збільшилися ще в 2,4 разу. Здавалося б, навряд чи вдасться й надалі підвищувати показники такими самими темпами, як за останні два роки.

У 2005-му темпи зростання практично не знизилися: від початку року темп приросту чистих активів становив 44% (тобто 1, 04 млрд. грн.), і це, звісно ж, вражає.

Швидко зростає й філіальна мережа Укрпромбанку — вона перевищила дві сотні одиниць. Філії й відділення вже працюють у всіх обласних центрах України, також в АР Крим. Завдяки такій позиції на фінансовому ринку, Укрпромбанк став переможцем конкурсу Міністерства фінансів України з визначення уповноважених банків України, через які здійснюватиметься виплата заробітної плати й державної соціальної допомоги працівникам бюджетних організацій.

Нові масштаби банку вимагають і нових стандартів роботи. Особливо на тлі загострення конкуренції за клієнта й очікуваної експансії іноземних банків. У результаті виграє в конкурентній боротьбі той банк, котрий зможе постійно пропонувати нові послуги, які спираються на найсучасніші технології.

Укрпромбанк твердо зайняв позицію універсальної фінансової установи, що надає максимально широкий спектр послуг і має хороший потенціал для розвитку всіх напрямів. Ставку роблять на професіоналізм і якість обслуговування. За стрімкого розвитку й багаторазового збільшення обсягів обслуговування клієнтів кількість персоналу у відділеннях Укрпромбанку збереглася на колишньому рівні.

Банк зорієнтований на роботу й із корпоративними клієнтами, і з фізичними особами. Кошти на рахунках юридичних осіб у банку подвоїлися, досягнувши 900,3 млн. грн. Активніше тут почали залучати кошти населення. Обслуговування цього сегмента хоч і досить витратне, але небезуспішне. Від початку року кошти фізичних осіб на банківських рахунках зросли на 57,5 % — до 1642 млн. грн. А це вже показник довіри до фінансової установи, яку колектив усіляко намагається виправдати...

Інновації Укрпромбанку стосуються не лише роботи з клієнтами, а й самих технологій фінансових операцій. Так, із метою мінімізації ризиків створено і впроваджено комплексну систему управління ризиками з урахуванням існуючої міжнародної практики. Саме вона дозволила банку спокійно пережити кризу під час помаранчевої революції: тоді з непростої для багатьох банків ситуації вдалося вийти, не звертаючись по стабілізаційний кредит до Національного банку України.

Нині система Укрпромбанку розвивається й розширюється в напрямі системної автоматизації операцій. При цьому всі — як київські, так і регіональні структурні підрозділи — працюють за вже готовими моделями, використовуючи наявну базу даних.

Програмний комплекс дозволяє обслуговувати фізичних осіб за всім переліком послуг максимально швидко та якісно. Вкладники безплатно отримують пластикові карти для зняття відсотків за внеском. Щомісяця відсотки на таку картку нараховуються автоматично, і клієнт може зняти їх у будь-якому банкоматі будь-якої країни. Обсяг емісії пластикових карт становить понад 320 тис. штук, а мережа банкоматів зросла до 152 і продовжує активно розширюватися.

Звісно, це чималі видатки для банку, зате клієнти заощаджують свій час. Крім того, виключається можливість технологічних помилок. Така організація сприяє збільшенню прибутку банку — його рівень досяг від початку 2005 року 11,4 млн. грн.

У самому банку вважають, що основна умова успіху — наполегливість у досягненні мети й розуміння потреб ринку, тобто клієнтів. З огляду на результати, усього цього колективові не позичати.