Інтерв’ю «ДТ»
дає головний редактор нового періодичного видання «Вiсник страхового ринку України» Леонід Хорін
— Суспільство вже звикло до того, що збільшення тиражів і кількості періодичних видань найчастіше пов’язане з наближенням виборчих кампаній. Це той випадок?
— Аж ніяк. В Україні зареєстровано близько 300 страхових компаній. Крім них діють майже десять об’єднань страховиків, близько двох десятків страхових брокерів, регулюючі, наглядові й навчальні організації та ряд інших суб’єктів страхового ринку. Продукований ними обсяг інформації загального користування вимірюється багатьма десятками сторінок щомісяця, не кажучи вже про потенційно великий обсяг інформації про зарубіжні ринки.
Такого обсягу даних вистачило б на кілька товстих щомісячних журналів. Проте, хоч як це дивно, спеціалізованої страхової періодики в Україні немає. Якщо бути більш точним, то український страховий ринок має регулярну трибуну обсягом лише в одну газетну шпальту на тиждень і два десятки журнальних сторінок щокварталу, причому в неспеціалізованих виданнях, недоліком яких є комерційні критерії добору публікацій.
Гострота становища стане зрозумілішою, коли почнемо порівнювати. У Росії, приміром, виходить близько десяти спеціалізованих періодичних страхових видань, не кажучи вже про західні країни.
— Страховий ринок України існує майже десять років. Невже за цей час не можна було розв’язати проблему інформаційного забезпечення?
— Для її принципового вирішення необхідна «революційна» ситуація на кшталт «видавці хочуть видавати, а страховий ринок не може без преси». Раніше він міг. Ринок був великий і неосвоєний. Преса найчастіше сприймалася ним як засіб самозамилування. З розвитком ринку боротьба за клієнтів загострилася. Прийшло розуміння важливості громадської думки. Роль преси відповідно посилилася. Подальший розвиток ринку неминуче пов’язаний з підвищенням якості його інформаційного забезпечення. Тобто розвиток ринку й обслуговуючої його преси мають еволюційний зв’язок. На все свій час. І цей час, схоже, настав.
— Чи зможе нове видання усунути дефіцит інформації?
— Значною мірою — так. Його щоквартальний обсяг 100—200 сторінок. За необхідності його обсяг можна збільшити. Збірник стане вагомим додатком до вже існуючої преси. У ньому буде все про страховий ринок: від законодавства, бухгалтерії, податків, рейтингів компаній, теорії та практики страхування — до рекомендацій клієнтам страхових компаній. Ми прагнемо, щоб збірник став настільною книгою всіх суб’єктів страхового ринку.
— Як розв’язується проблема фінансування видання?
— Це питання вирішуватиметься поетапно. На першому етапі ми розраховуємо лише на кошти від передплати (цей шлях не оптимальний, але ми обмежені в часі). Надалі сподіваємося на пропозиції від юридичних осіб (пропозиції приймаємо вже зараз), котрі розуміють перспективи тісної співпраці з пресою страхового ринку України, який динамічно розвивається. І, нарешті, після певного періоду «розкрутки» — реклама. Наша стратегія спрямована на зниження роздрібної вартості видання без втрати його об’єктивності та професійної принадності.
— Чи відчуваєте ви підтримку з боку страхового ринку?
— Збірник цілком підтримали керівники й фахівці Кабміну та Мінфіну, відповідальні за діяльність страхового ринку України. Ним зацікавилися страхові компанії, причому переважно — регіональні, судячи з перших передплатників. Щодо інших структур страхового ринку, від яких він управі був очікувати якісне інформаційне забезпечення, то вони зайняли позицію ображених. І нині ми «відчуваємо лікоть друга» під ребрами. Приємно, що до нас поставилися серйозно.
— Хто є видавцем?
— Ідею видання збірника підтримав «Центр підготовки кадрів та інформаційно-аналітичного забезпечення страхової діяльності» з його беззмінним керівником І.Бондар, котра має великий досвід роботи й авторитет на страховому ринку. Центр надав технічну й інформаційну допомогу збірнику та став його видавцем.
— Як вирішено проблему розповсюдження?
— Передплата й розповсюдження збірника здійснюються через згаданий Центр підготовки кадрів, тел. (380 44) 516-82-03 або 559-05-94.