UA / RU
Підтримати ZN.ua

КРЕДИТПРОМБАНК: НАМ НЕ СОРОМНО ПЕРЕД ЛЮДЬМИ І СОВІСТЮ

День народження — це не лише свято, а й привід озирнутися назад, замислитися про майбутнє. П’ятирічний ювілей Кредитпромбанку — дата не дуже кругла, але цілком достатня для підбиття підсумків...

Автор: Сергій Уманський
Голова спостережної ради Микола Рожко

День народження — це не лише свято, а й привід озирнутися назад, замислитися про майбутнє. П’ятирічний ювілей Кредитпромбанку — дата не дуже кругла, але цілком достатня для підбиття підсумків.

А підбивати є що. Створений п’ять років тому практично «з нуля», банк нині входить до першої двадцятки банків України. Сьогодні валюта балансу Кредитпромбанку перевищила мільярдний рубіж. За підсумками 2001 року за розміром капіталу банк посідає 9-те місце, а за розмірами сплаченого статутного капіталу — 4-те серед українських банків.

Кредитпромбанк упевнено набирає обертів. Торік його чистий прибуток збільшився у 2,6 разу. Зростання прибутковості триває і цього року. Постійно з’являються і нові проекти, і нові клієнти. Про сьогодення банку і його майбутнє ми розмовляємо з головою спостережної ради ВАТ «Кредитпромбанк» Миколою Рожком.

— Миколо Петровичу, як ви самі оцінюєте першу п’ятирічку?

— Загалом результат непоганий. Коли 1997 року створювався новий банк, ми розуміли, що приймаємо сміливе рішення.

Час для відкриття фінансової установи був далеко не найкращим. Не було довіри до банківської системи, економіка перебувала в стані занепаду. Проте ми все-таки зважилися, зробивши натиск на роботу з корпоративними клієнтами — українськими товаровиробниками.

І нам одразу вдалося знайти правильний підхід. Основну ставку спочатку робили на співробітництво з підприємствами виробничого сектора економіки, індивідуальну роботу з кожним клієнтом з метою визначення його фінансових інтересів. Чималу роль зіграли і новітні банківські технології, отримані від наших російських колег.

Ну, а головним козирем були люди. Саме високі ділові й особистісні якості менеджерів, їхня спроможність реагувати на потреби клієнтів і приймати точні рішення забезпечили не лише гарний старт, а й подальший розвиток Кредитпромбанку.

Звісно, хотілося б зробити більше. П’ять років роботи банку були аж ніяк не безхмарними. Перший, 1997 рік, практично весь пішов на створення інфраструктури банку, формування регіональної мережі, розробку технологій, привернення перших клієнтів. Потрібно було не просто переконати підприємців повірити в наш банк, а зробити так, щоб вони зрозуміли: Кредитпромбанк — це всерйоз і надовго. Ми розуміли, що перші наші клієнти — це основа нашої майбутньої репутації.

А 1998 року, коли банк нарешті почав зводитися «на ноги», сталася російська серпнева фінансова криза. Для нас це було, м’яко кажучи, досить неприємною подією. Адже на той момент наш банк був із стовідсотковим російським капіталом. Але ми вистояли. Мабуть, тільки персонал банку знає, чого це коштувало, скільки довелося працювати з клієнтами, переконуючи, що ми — надійний банк, з нами можна працювати, нам можна довіряти. І ви знаєте, вийшло. За підсумками того, неймовірно важкого, року на тлі загального спаду ділової активності в Україні нам удалося зберегти свої позиції на фінансовому ринку, зберегти своїх клієнтів. Більш того, ми навіть мали прибуток.

У результаті 1999 року ми залучили нових українських акціонерів. І хоча на все це пішов майже рік, Кредитпромбанк одержав новий імпульс у своєму розвитку. Тоді ми набули унікального досвіду антикризового управління, що, я впевнений, є позитивним чинником забезпечення надійності будь-якого банку.

Взагалі ж нам дуже пощастило з нашими акціонерами — адже те, що ми сьогодні такі, багато в чому і їхня заслуга. Ми однодумці і партнери. Сьогодні акціонери Кредитпромбанку — це справді великі комерційні, промислові і фінансові структури України, Ірландії, Нідерландів і Російської Федерації. Основне, і в нас, і в наших акціонерів є розуміння необхідності зміцнення і розвитку банку.

І той факт, що на квітневих чергових зборах акціонерів мене обрали головою спостережної ради, а мого першого заступника Людмилу Вікторівну Распутну головою правління, — це ще одне підтвердження довіри до нас, висока оцінка нашої діяльності за всі ці роки.

— Банківський бізнес висококонкурентний, і методи роботи з клієнтурою загалом схожі. Що ви вважаєте своєю перевагою, що дає змогу залучати клієнтів?

— Я вважаю, що нас найкраще характеризують ті завдання, що ми ставимо перед собою і виконання яких домагаємося. Основними завданнями Кредитпромбанку були і залишаються забезпечення своєї надійності, стабільності, передбачуваності, розвиток партнерських відносин із клієнтами. Ми жорстко боремося з інерцією, повільністю, браком професіоналізму. Звідси і зростання довіри до банку, і безупинне збільшення кількості його клієнтів.

Ну і, звичайно, постійно розширюємо спектр банківських послуг, індивідуальну роботу з клієнтами, підвищуємо оперативність і якість обслуговування. Словом, робиться все для того, щоб створити нашим клієнтам максимально комфортні умови, щоб торгова марка «Кредитпромбанк» стала символом грунтовності, порядності, коректності ведення бізнесу.

З урахуванням постійно зростаючого попиту на високотехнологічні продукти і послуги, ми прагнемо забезпечити клієнтів найсучаснішими технологіями ведення бізнесу. Для них ми сформували Інтернет-представництво Кредитпромбанку. До речі, на сьогодні це чи не найбільш «просунутий» серед банківських веб-сайтів в Україні. Ми прагнемо дати про себе максимум інформації. Нам нічого приховувати від своїх клієнтів.

Узагалі в нашому уявленні корпоративний клієнт — це, хоч як це парадоксально звучить, складний клієнт. Він знає собі ціну і ставить перед банком серйозні питання, а наше завдання — знайти спільну мову і вирішити фінансову проблему, що виникла, з максимальною вигодою і до обопільного задоволення сторін.

Кредитпромбанк пишається всіма своїми клієнтами. Приємно, що сьогодні з нами такі «гранди» української економіки, як Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат, Донецький металургійний завод, «Мотор-Січ», вугільна компанія «Шахта «Червоноармійська-Західна №1», Харківський тракторний завод ім. С.Орджонікідзе, торговий дім «Нафта-Херсон», кондитерський концерн «А.В.К.» та інші. Багато наших банківських продуктів розроблені спеціально для цих конкретних клієнтів.

Але хочеться особливо наголосити, що, зміцнюючи і розширяючи відносини із великими корпоративними клієнтами, ми ніколи не забуваємо і про інших наших клієнтів — про підприємства середнього і малого бізнесу, про приватних вкладників Кредитпромбанку. До них у нас також особливий підхід.

— А як ви ставитеся до розширення філіальної мережі? Адже вашу філіальну мережу важко назвати занадто великою.

— А навіщо їй бути занадто великою? Вона має бути адекватною. У формуванні нашої філіальної мережі ми завжди йшли від клієнтів, від їхніх потреб. У результаті на сьогоднішній день ми маємо, можливо, не найрозгалуженішу, зате добре збалансовану з погляду бізнесу мережу філій. Кредитпромбанк має філії в Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Херсоні, Харкові, Вінниці, а також кілька безбалансових віділень. Фактично географія присутності банку значно ширша, оскільки багато підприємств в інших містах співробітничають із нами, обслуговуючись за системою клієнт–банк. Наприклад, у Кредитпромбанку є великі клієнти в Криму, Запоріжжі, Полтаві, Сумах, Івано-Франківську, де поки що немає наших філій. У перспективі ми пов’язуємо подальше розширення географії своєї присутності із запровадженням Інтернет-банкінгу.

— Наша зустріч відбувається напередодні ювілею. Як, на вашу думку, виглядатиме Кредитпромбанк ще через п’ять років розвитку?

— Сподіваюся, що достойно. Вже найближчим часом ми розраховуємо ввійти до групи найбільших банків України за класифікацією НБУ. А це вже інші завдання, інші підходи, інші перспективи. Ми розуміємо, що процес зростання пов’язаний із вирішенням серйозних проблем управління персоналом, управління ризиками тощо. Без цього неможливо ефективно займатися банківським бізнесом, а наше основне завдання одне — якісне обслуговування клієнтів. Тому ці питання ми маємо вирішувати вже сьогодні.

У переддень п’ятиріччя Кредитпромбанку дозвольте сердечно подякувати всім нашим клієнтам, вкладникам і партнерам за довіру і співробітництво з банком, побажати їм великих успіхів у здійсненні своїх планів і починань, добробуту і процвітання.