UA / RU
Підтримати ZN.ua

Банківські картки: клієнт починає і виграє...

Якщо переглянути пресу початку XX століття, то можна побачити, як люди сприйняли появу автомобіля. Сьогодні наше життя без нього важко навіть уявити...

Автор: Володимир Степанов

Якщо переглянути пресу початку XX століття, то можна побачити, як люди сприйняли появу автомобіля. Сьогодні наше життя без нього важко навіть уявити. Прогрес не стоїть на місці, а час диктує свої вимоги до ведення бізнесу, нові технології стають невіддільною частиною нашого повсякденного життя.

Сьогодні Приватбанк пропонує своїм клієнтам відмовитися від застарілої технології — чекової книжки і перейти до зняття готівки з допомогою корпоративної пластикової картки. Йдеться не про просту заміну паперу на пластик, а про якісні зміни в підходах до обслуговування клієнтів.

У чому ж реальна перевага сучасної системи розрахунків для клієнтів? Усе просто: пластикова картка дає змогу отримувати послуги банку значно швидше, а головне — дешевше.

Останнім часом ми поступово відвикаємо від черг і вважаємо це пережитком минулого, а пластикова картка якраз і допомагає уникнути нераціонального використання часу. Нині ритм життя інший, і на це потрібно зважати. Адже бухгалтер підприємства — це не тільки людина, котра не любить черг, це ще й висококваліфікований фахівець, час якого необхідно цінувати. А сьогодні ми, на жаль, часто можемо спостерігати картину, коли для зняття невеликої суми на відрядження він змушений гаяти час у черзі в банківську касу, нервово перебираючи чекову книжку, і чекати, поки касир обслужить іншого клієнта, котрий здає, приміром, чималу виручку великого торгового підприємства.

У таких випадках допоможе банківська картка: одержати гроші з її допомогою можна не лише у своєму рідному відділенні, де відкрито рахунок, а й у будь-якій точці країни, наприклад, у тому ж банкоматі поруч із вашим офісом. Не потрібно витрачатися на бензин, економляться час і сили.

Якщо піти далі, то ми зрозуміємо, що, скорочуючи черги у фінустанові, ми тим самим зменшуємо навантаження на персонал. Відповідно, банк може оптимізувати його чисельність — обслуговувати більшу кількість клієнтів меншим складом касирів. Немає потреби утримувати і додаткові приміщення. Банк заощаджує і за рахунок цього може встановлювати нижчі комісійні за обслуговування. У результаті зниження до 0,75% комісії за зняття готівки за корпоративною карткою не засмутить ні клієнтів, ні банкірів. У виграші залишаються всі.

Що ж стосується запровадження з 1 листопада 2004 року комісії в розмірі 25 грн. за обробку й оформлення кожного чека (окрім 1% від суми зняття, передбаченого тарифами банку), то це не спроба заробити. Сьогодні це об’єктивне відшкодування витрат банку на касову операцію з обслуговування чекової книжки. Наголошуємо ще раз: якщо клієнт має корпоративну пластикову картку, він сплачує комісію тільки раз — 0,75% за зняття готівки.

Більшість клієнтів із розумінням ставляться до змін, тим більше що це зумовлено також і постановами НБУ про пріоритетний розвиток безготівкових платежів.

Чим же ще гарна картка? При розрахунках у торгово-сервісній мережі взагалі не стягують комісійні на користь банку. Понад 14 тис. торгово-сервісних точок, які приймають до оплати картки, — це майже будь-який більш-менш великий магазин в Україні. Відповідно до нормативних документів НБУ, пластиковою карткою в найближчому майбутньому можна буде скористатися практично в кожному торгово-сервісному підприємстві, і незалежно від того, чий термінал стоятиме в торговій точці, вашу картку будуть зобов’язані прийняти до оплати без комісійних. Так, як це роблять в усьому світі. Навіть на турецьких ринках торговці приймають до оплати картки всіх міжнародних платіжних систем.

У сучасному світі картка стала ключем зручного і швидкого доступу до цілого комплексу банківських послуг. Тому зауваження клієнтів про те, що «працівники банку радять завести картки...» абсолютно справедливе й логічне. Це — шлях до побудови цивілізованих відносин між банком і клієнтом.

Поряд із випуском широкого спектра платіжних карток, Приватбанк пропонує клієнтам максимальні зручності в їхньому обслуговуванні: більш як 3600 точок доступу до карткового рахунку — 1700 відділень і 1900 банкоматів. Найважливіше — це кваліфікована клієнтська підтримка через Call-центр за тел. 8 (800) 500-00-30. Не дай боже, щось сталося або необхідна додаткова інформація про банківські продукти — працівники сервісного центру цілодобово готові допомогти клієнтам у вирішенні будь-яких питань. Та й дзвінок до сервісного центру, між іншим, безплатний.

Усі умови обслуговування платіжних карток застерігаються між клієнтом і банком на етапі укладання договору про обслуговування картки, а також у правилах користування картками. Так, наприклад, у договорі банк повідомляє, що ситуації, котрі перебувають поза сферою його контролю, не можуть бути віднесені до сфери його відповідальності, але допомогти клієнту готовий завжди, навіть у таких випадках. Якість роботи мережі банкоматів і відділень Приватбанку завжди є об’єктом першочергової уваги керівників підрозділів і всієї структури.

У договорі з клієнтом банк обумовлює дії клієнта у разі втрати картки чи отримання даних про її незаконне використання. Передбачається, що клієнт повинен «проінформувати банк і правоохоронні органи про факт втрати картки, ПІН-коду». Всі дії користувача в проблемних ситуаціях: неправильне введення ПІН-коду, втрата картки, відмова в обслуговуванні тощо, — описані в правилах користування, що надаються кожному клієнту і є невіддільною частиною договору, отже, в разі виникнення будь-якого із зазначених випадків власник картки завжди отримує висококваліфіковану консультацію працівника банку.

Так, при блокуванні картки у разі тричі неправильно введеного клієнтом ПІН-коду клієнт ніколи не залишиться без допомоги банку: у будь-якому відділенні йому посприяють в отриманні коштів із картки, а надалі, якщо клієнт не згадав ПІН, картку буде перевипущено за зниженим тарифом.

Та й, власне, саме блокування картки відбувається в інтересах користувача, оскільки запобігає можливому шахрайству. Ця процедура відповідає правилам міжнародних платіжних систем і практикується в усьому світі. Сьогодні десятки наших клієнтів змогли уникнути втрати своїх коштів за вкраденими чи загубленими картками, а тепер дякують банку за таку систему захисту. Адже не секрет, що у разі втрати гаманця з готівкою шансів на повернення практично немає...

Деякі клієнти як негатив зазначають той факт, що банк не несе відповідальності за відмову третьої сторони прийняти картку. Слід зауважити, що впливати в такій ситуації на учасника, який відмовився провести операцію, може лише платіжна система, а банк, у свою чергу, може тільки її інформувати про те, що сталося, коли виявить подібні факти.

Переваги безготівкових розрахунків із допомогою платіжних карток незаперечні, їх визнають у всьому світі. Приватбанк намагається донести до своїх клієнтів усі вигоди і переваги таких передових технологій. Твердження про те, що «банки випроваджують клієнтів із офісу», легко спростовується зростанням спектра банківських послуг, розширенням мережі відділень і банкоматів.

Так, нове завжди сприймають зі сторожкістю. Можна, звісно, ображатися на прогрес, але без нього ми й досі ходили б пішки і були б позбавлені багатьох переваг сучасного життя, котрі просто перестали помічати і сприймаємо як звичайну річ.