UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄС вперше централізує позбавлення водійських прав – як це вплине на водіїв з України

Депутати Європарламенту визначились, за які порушення правил водії змушені перетворитись на пасажирів

Європейський парламент підготував новації у санкційній політиці щодо порушення правил дорожнього руху. Об'єднана Європа вперше має намір ухвалити безпрецедентне рішення про централізацію обмежень для водіїв на всій території ЄС. 

Читайте також: У Польщі автобус з українцями потрапив у ДТП. Триває слідство

За проєктом, який проходить фінальні стадії обговорень та реалізується у вигляді зміни до європейського законодавства, водії можуть позбавлятись права керування транспортом у всіх країні євроспільноти, якщо вони порушили ПДР в одній з них. на сьогодні позбавлення правил чи обмежувальні санкції в одній країні не діють за межами національних кордонів. тобто водії з франції, який порушив правила і в якого забрали права, може вільно кермувати в Німеччині.

За що у водіїв забиратимуть права на всій території ЄС

Євродепутати пропонують додати до переліку серйозних порушень правил дорожнього руху водіння керування автомобілем у нетверезому стані чи кермування, що призвело до ДТП з летальними випадками.

Ще одна вимога нових правил – централізоване позбавлення водійських прав, якщо їх власник перевищив обмеження швидкості на 50 км/год. 

Як буде працювати загальноєвропейська санкція за порушення ПДР

Європейська бюрократична система водночас є повільною й у випадку пошуку водія-порушника. Після встановлення факту порушення правил, за 10 робочих днів країни ЄС мають повідомити одна одну про відповідне порушення і внесення даних до загальних обмінних баз. 

Лише не пізніше 15 днів, всі відповідні служби ЄС мають остаточно вирішити чи застосовувати загальноєвропейську санкцію до порушника ПДР. крім того, ще 7 днів планується надавати для повідомлення про відповідне рішення водію.

Ці правила стосуються будь-якого громадянина країн ЄС чи осіб, які перебувають на території країн Євросоюзу та керують транспортним засобом. Тому в цих нових правилах виключення для українських водіїв не буде, тобто проти них будуть застосовуватись такі самі загальноєвропейські обмежувальні практики.

Раніше в Україні уряд вніс зміни до правил дорожнього руху з метою наближення українських ПДР до стандартів Євросоюзу. Зокрема потрібно обов'язково вмикати під час руху на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар. Також заборонено перевезення дітей, зріст яких менше ніж 150 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу і на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім ряду випадків.