Фінляндія звернулася до Європейського Союзу з проханням придбати спеціалізований корабель для ліквідації нафтових розливів у північній частині Балтійського моря. Це пов'язано зі зростаючою загрозою від транспортування російської нафти, яке відбувається на старих суднах зі слабким страховим покриттям.
Згідно з заявою Міністерства транспорту і зв'язку Фінляндії, ризик розливу нафти в регіоні значно зріс після запровадження міжнародних санкцій проти Росії. Вони змусили РФ використовувати старі судна для транспортування нафти, що збільшує ймовірність аварій. Складні умови взимку роблять ці ризики ще більшими, оскільки кораблі так званого "тіньового флоту" можуть бути "погано обладнані і не пристосовані до крижаних умов", пише Bloomberg.
Європейське агентство з морської безпеки (EMSA) наразі має 14 суден для ліквідації нафтових розливів, розташованих у портах від Констанци на чорноморському узбережжі Румунії до Мальме на півдні Швеції. У фінському міністерстві заявили, що агентство ЄС має купити 15-й корабель, який має бути спеціально виділений для північних районів Балтійського моря, зокрема Фінської затоки.
У пресрелізі Міністерства транспорту і зв'язку Фінляндії, виданому спільно з береговою охороною і транспортним агентством країни, зазначається, що новий корабель повинен бути здатним до навігації в льодах і адаптованим до суворих умов північної частини Балтійського моря. Збір нафти в зимових умовах є значно складнішим і дорожчим процесом, ніж ліквідація розливів у відкритій воді.
У заяві також повідомляється, що Фінляндія, Швеція та Естонія планують організувати захід під час засідання правління EMSA в Лісабоні цього тижня. Метою заходу є заклик до збільшення фінансування від ЄС для забезпечення безпеки регіону.
Раніше газета The Wall Street Journal писала, що Росія ‒ основний ворог Фінляндії. Країна стикається з новими загрозами від свого сусіда. Крім того, президент Фінляндії заявив, що його країна зробить все можливе, щоб Україна перемогла у війні.