Як повідомив голова правління ВАТ «ЛУКойл-Одеський НПЗ» Володимир Гафнер, 2004 року глибину переробки нафти планується довести до 79,8%. Тоді як у 2001-му цей показник дорівнював 50,9%. Для порівняння, на заводах Росії він становив 67%. Ставиться завдання в 1,2 разу збільшити випуск високооктанових бензинів. На додачу до сказаного слід підкреслити, що нинішнього року постачання нафти з Росії планується в обсязі 15 млн. тонн.
Але сьогодні, в умовах загальносвітового надвиробництва нафти й жорсткої конкуренції на внутрішньому ринку, цього недостатньо. Боротьба за якість стане вирішальним чинником. Тому компанія вважає першорядним завдання довести всі основні види продукції заводу до повної відповідності жорстким європейським стандартам. Згідно з планами, цього вдасться досягти до початку 2005 року. А на червень поточного такий стандарт матиме дизельне паливо.
Прикметно, що торік завод став першим серед вітчизняних побратимів, хто розпочав випуск реактивного палива марки РТ, яке своїми характеристиками переважає літакове. Рішення про серійне виробництво ухвалене після успішно проведених випробувань, які засвідчили: нова продукція відповідає міжнародним стандартам. Традиційно цей важливий ринок нафтопродуктів контролювався постачальниками імпортного палива. Тому сьогодні є підстави вважати, що перші кроки з завоювання ринку України були успішними.
Наприкінці минулого року в аеропорту Бориспіль заправили перший літак. Цим видом послуг зайнялася дочірня компанія «ЛУК Авіа Ойл». Нинішнього року, почавши з чартерних рейсів і поступово переходячи до міжнародних, вона планує реалізувати понад 15 тис. тонн, а з 2003-го — вийти на стабільну цифру 30 тис. тонн. Сьогодні компанія веде переговори щодо виходу й на аеропорти Криму, Одеси, Харкова та інших великих міст. У перспективі планується створення мережі бункерування повітряних суден, із тим щоб вийти на 100-відсоткову реалізацію реактивного палива, виробленого на одеському заводі.
Треба сказати, що й інші, основні види продукції завод хотів би реалізовувати на території України. Оскільки підприємство, і керівництво компанії підкреслило це, орієнтоване передусім на вітчизняний ринок. У зв’язку з цим намітили організувати додатково 250 власних заправок у сусідніх областях, а також у Київській. Переважно будуватимуться нові чи купуватимуться вже наявні. Як повідомив Р.Сафін, понад 60 млн. дол. уже інвестовано в український ринок на розвиток мережі АЗС. І до кінця року буде освоєно ще 40 млн.
Завдання це досить непросте, з огляду на жорстку конкуренцію на ринку роздрібної торгівлі. Але компанія все-таки змогла здійснити й на цьому складному напрямі значний прорив. І передусім на ринках Києва й Одеси. Зокрема йдеться про спільний проект з одним із провідних операторів київського ринку нафтопродуктів — компанією «Етрекс», яка володіє мережею сучасних заправок у Києві і яка донедавна не відгукувалася на пропозиції співпраці. Згаданий проект якраз і передбачає спільні інвестиції в розвиток столичної мережі АЗС. Розглядаються також проекти придбання мереж заправок в обласних центрах України.
Паралельно ведуться роботи і з розвитку мережі газових заправок. Компанія «ЛУКойл», як відомо, найбільший виробник скрапленого газу. Сьогодні досить успішно працює на ринках Болгарії, Румунії, Туреччини. І ось нині завдання — завоювати українського споживача. Згідно з прогнозом, на скраплений газ є величезний попит, зокрема й на побутові газові балони. Тому програмою «ЛУКойлу» передбачено будівництво не лише газових АЗС, а й терміналів. Як запевняє керівництво компанії, влітку буде завершено будівництво в Борисполі другої черги бази скрапленого газу потужністю 12 тис. тонн на рік. Термінал включатиме весь цикл: перевірку, ремонт і наповнення побутових газових балонів.
Загалом, це лише частина планів компанії «ЛУКойл-Україна», яка має намір розповісти про всі свої проекти наприкінці травня в Києві на великій корпоративній презентації. Але вони дали вже свої плоди на вітчизняному ринку нафтопродуктів.