В українському полку російських компаній — поповнення. На ринок нафтопродуктів України вийшла «Славнефть».
ВАТ «Нефтегазовая компания «Славнефть», яка відповідно до сумарного рейтингу російських нафтових компаній займає сьоме місце, вважає для себе пріоритетною роботу на ринках слов’янських держав, та й статус російсько-білоруської компанії до цього зобов’язує. «Основна логіка роботи на ринку диктуватиметься ціновою динамікою нафтопродуктів, причому ми орієнтуємося як на оптову реалізацію, так і на роботу в роздрібному сегменті», — пояснив першочергові цілі входження на український ринок президент компанії «Славнефть» Михайло Гуцерієв.
Найближчим до України є Мозирський НПЗ. Продукція саме цього заводу, недорога та якісна, складає конкуренцію на внутрішньому ринку України. Завантаження виробничих потужностей Мозирського НПЗ дозволяє не лише повністю задовольнити попит білоруського ринку нафтопродуктів, а й активно експортувати продукцію до сусідніх держав, зокрема в Україну. Досить сказати, що лише за два тижні роботи в березні компанія поставила в Україну з Мозиря близько 10 тис. тонн світлих нафтопродуктів. Мозирський НПЗ на 42,5% належить «Славнефти» і ще на 42,7% — білоруському уряду. Інші акції розподілені серед різноманітних юридичних і фізичних осіб. Прихід на підприємство як акціонера «Славнефти» уже приніс позитивні результати: на заводі розпочалася реконструкція. Дизельне паливо виробляється з вмістом сірки не більш 0,05% і має європейський сертифікат якості, налагоджений випуск бензинів марки А-92 і АІ-95, є перспектива для початку виробництва 98-го бензину. Кінцевою метою інвестиційної програми є доведення глибини переробки нафтосировини до міжнародних стандартів — 84%. Якість білоруського бензину вже встигли оцінити українські споживачі. Як зазначають самі автолюбителі, мозирський бензин А-92 не поступається за якістю українському А-95. Це, крім іншого, пов’язано з тим, що компанія напряму поставляє нафтопродукти в Україну, відсіваючи тих посередників, які займаються чи могли займатися фальсифікацією нафтопродуктів. У Росії в компанії «Славнефть» сьогодні налічується майже 450 АЗС. Мережа їх постійно зростає, у тому числі й за рахунок розширення франчайзингової системи продажів. Залучення до роботи партнерів із числа власників автозаправочних станцій пов’язане з тим, що для реалізації світлих нафтопродуктів власного виробництва, за розрахунками фахівців компанії, необхідна мережа з 1500 АЗС.
Плани в Україні
Основна робота «Славнефти» в Україні спрямована на реалізацію білоруських нафтопродуктів як вроздріб, так і оптом. Придбання акцій українських НПЗ поки до планів компанії не входить, але все визначатиметься економічною доцільністю і побажаннями української влади по участі АТ «НГК «Славнефть» у приватизації українських заводів. В плани роботи компанії в Україні входить нарощування обсягів поставок світлих нафтопродуктів із Білорусі. Серед основних вимог до АЗС, які включатимуться до програми розвитку франчайзингу, — робота виключно з мозирськими нафтопродуктами й надання послуг самою «Славнефтью». Первинний напрям роботи орієнтуватиметься на центральні й західні області України: Львівську, Рівненську, Волинську, Київську, Кіровоградську, Вінницьку та Житомирську. «Тобто на ті ринки, де в нас є своя ніша. Проте ми готові постачати нафтопродуктами всіх, кого влаштують наші ціни», — пояснює керівник представництва «Славнефти» в Україні Юрій Дикий. Маючи термінал у Бородянці (Київська область), компанія гарантує високу якість нафтопродуктів. У «Славнефти» вважають, що зростання пропозиції стимулює поліпшення якості продукції та послуг. До літа в Україні буде до 20 автозаправочних станцій «Славнефти», а під кінець року їхню кількість планують подвоїти. |