UA / RU
Підтримати ZN.ua

МІЖНАРОДНИЙ НАФТОТРАНСПОРТНИЙ КОНСОРЦІУМ МОЖЛИВИЙ...

Міжнародний консорціум для транспортування нафти в рамках Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК), можливо, буде створений у першому кварталі 2002 року...

Міжнародний консорціум для транспортування нафти в рамках Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК), можливо, буде створений у першому кварталі 2002 року. Так вважає голова правління ВАТ «Укртранснафта», спеціальний уповноважений України з питань ЄАНТК Олександр Тодійчук, про що він у середу повідомив журналістам в Алмати.

За його словами, українська сторона хотіла б бачити учасниками цього консорціуму передусім видобувні компанії, що могли б забезпечити транспортування нафти по ЄАНТК, і в тому числі його українською ділянкою (трубопровід Одеса—Броди), а також компанії, які працюють на європейському ринку нафти.

За словами О.Тодійчука, ряд компаній, у тому числі — російські «ЛУКойл», «Казахойл», а також американські компанії, що працюють на Каспії, уже зголосилися брати участь у консорціумі. Уряд України створив робочу групу у складі представників української, американської, польської сторін і ЄБРР для підготовки «найоптимальніших форм» роботи консорціуму, сказав він. Робоча група матиме надати відповідні пропозиції уряду України у грудні цього року.

О.Тодійчук також повідомив, що, заповнюючи трубопровід Одеса—Броди, Україна сподівається залучити основний обсяг нафти з Казахстану. За його словами, Київ і Астана зараз ведуть переговори про заповнення нафтотранспортної системи казахською нафтою.

Пропускна спроможність першої черги української частини ЄАНТК становитиме 9—14,5 млн. тонн нафти на рік. Передбачається послідовний її розвиток до 40 млн. тонн нафти на рік. А будівництво нафтопроводу Одеса—Броди (674 км) уже завершено.

Для початкового заповнення системи потрібно 600 тис. тонн нафти. Як зазначив О.Тодійчук, уже в першому кварталі наступного року морський нафтоперевалочний комплекс «Південний» (що за 35 км на схід від Одеси) зможе приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн.

Він підкреслив, що реалізацію проекту Одеса—Броди Україна ув’язує з існуючими системами транспортування нафти.