UA / RU
Підтримати ZN.ua

ХТО НЕ ВСТИГ, ТОЙ ЗАПІЗНИВСЯ?

Днями науково-виробнича група «Дніпротехсервіс», що контролює кілька великих промислових підпри...

Автор: Володимир Овдін

Днями науково-виробнича група «Дніпротехсервіс», що контролює кілька великих промислових підприємств Дніпропетровського регіону, у тому числі АТ «Дніпроважмаш», виконала замовлення ЗАТ «Газтранзит» на виготовлення чотирьох муфт із комплектами стабілізуючих пристроїв для газопроводу Ананьєв—Ізмаїл. Попри сувору засекреченість суми угоди, особливого прибутку, судячи з усього, виготовники не отримали, коли не враховувати, що подібні вироби виконані в Україні вперше.

Скромна в цьому разі роль «Дніпротехсервісу» звелася до незначних вкладень на технічне переоснащення устаткування дніпропетровського «Важмашу» й отримання замовлення від ЗАТ «Газтранзит», що будує газопровід для постачання газу з Росії до Туреччини загальною протяжністю 560 кілометрів. Дніпропетровські муфти «закриють» ділянку довжиною 70 кілометрів. На цьому, за великим рахунком, роботи дніпропетровського підприємства за заявками нафтогазовиків вичерпалися. Що, власне, й визнав директор «Дніпротехсервісу» і голова спостережної ради АТ «Дніпроважмаш» Олексій Зинов’єв: «Для виготовлення муфт виконувалося лише технічне оснащення. А треба пройти довгий шлях, аби постачати устаткування для нафтогазового комплексу».

Хоча, за зізнанням директора Дніпропетровського центру сертифікації будівництва в нафтогазовому комплексі Володимира Кисельова, у рамках підписаного 23 січня нинішнього року між ВАТ «Газпром» і НАК «Нафтогаз України» документа про створення газотранспортного консорціуму виникне гостра необхідність у виробництві вищезгаданих пристроїв. Крім того, Володимир Ілліч заявив про створення нової програми з виробництва устаткування для газотранспортної системи всієї України.

З її прийняттям «Дніпроважмаш» стане «роялем у кущах». Тим більше що вартість зроблених тут муфт на 30% нижча, аніж аналог, який випускається на челябінському заводі «Трубодеталь». Крім того, у планах «Дніпротехсервісу» освоїти на підконтрольних йому підприємствах випуск сполучних деталей, відводів, трійників і колін для газопроводів високого тиску. О.Зинов’єв не приховує, що в процесі реконструкції та модифікації всієї газотранспортної системи країни будуть використовуватися, щонайменше, стабілізуючі пристрої та муфти дніпропетровського «Важмашу». Тим більше що завод готовий серійно виготовляти весь номенклатурний ряд муфт стабілізуючого пристрою діаметром від 530 до 1420 мм, а також усі необхідні елементи до них.

Ось тільки з інвестиціями на його технічне переоснащення під нові замовлення газівників «Дніпротехсервіс» поки не квапиться. Можливо, через стриману позицію «Укртрансгазу». Принаймні головний інженер Дніпропетровського лінійного управління ДП «Харківтрансгаз» Олексій Шеремет досить стримано прокоментував подальші перспективи «Дніпроважмашу»: «Вироби виконано на хорошому рівні, але з великим застосуванням ручної праці. Звісно, вони потрібні. Що стосується замовлень для нас — будемо думати…»