UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт: «Київенерго» завищує собівартість тепла

Собівартість однієї гігакалорії тепла, виробленої «Київенерго», є найвищою в Україні, оскільки пі...

Собівартість однієї гігакалорії тепла, виробленої «Київенерго», є найвищою в Україні, оскільки підприємству-монополісту вигідно штучно завищувати цей показник, заявив у статті для «Дзеркала тижня» директор «Інституту міста» Олександр Сергієнко.

«Собівартість однієї гігакалорії тепла в обласних центрах перебуває у межах 157,50—248,30 гривень (без ПДВ), виняток становить лише Ужгород — 497,33 гривень. У Києві собівартість 1 Гкал — 569,93 гривень. Додаткова інформація з МінЖКГ підтвердила, що йдеться саме про тепло, яке виробляє АЕК «Київенерго», а не інший теплопостачальник столиці — ЗАТ «ЕК «Дартеплоцентраль», — зазначив експерт.

На думку Сергієнка, пояснити таку значну різницю у собівартості тепла економічними чи будь-якими іншими факторами неможливо.

«Пояснити такий величезний розрив економічними чи фізичними факторами неможливо: щоб підігріти кубометр води на один градус, треба витратити однакову кількість газу хоч на Північному полюсі, хоч на Південному, хоч у Бердичеві», — наголосив він.

Експерт вважає, що однією з головних причин надзвичайно високої собівартості тепла у Києві є зацікавленість «Київенерго» у завищенні собівартості своєї продукції.

«Всупереч усім законам економіки та ціноутворення «Київенерго», як і інші «природні монополісти», не зацікавлене у зниженні собівартості своєї продукції. Навпаки, що вища собівартість, то більші прибутки компанії! Це тому, що при обчисленні вартості в неї закладаються всі валові витрати, в тому числі й неефективні і не пов’язані безпосередньо з виробництвом тепла та інших послуг», — заявив Сергієнко.

При цьому високі валові витрати дозволяють «Київенерго» отримувати більший прибуток, констатував він.

«Зрозуміло: що більші валові витрати, то вищою є сума прибутку за однакового відсотка рентабельності. А вже виходячи з собівартості визначається ціна продажу — тарифи для населення та інших споживачів», — впевнений екперт.

Детальніше читайте у статті Олександра Сергієнка «Друга тарифна війна, або Як чесно обдурюють пересічних киян» у свіжому номері «ДТ».