UA / RU
Підтримати ZN.ua

УЗДА ДЛЯ КОМУНАЛЬНИКІВ

Ювілейні урочистості з нагоди 225-річчя Дніпропетровська дають городянам, які з травня миються теплою водою з тазиків і каструль, надію на появу у квартирних кранах гарячої води...

Автор: Володимир Овдін

Ювілейні урочистості з нагоди 225-річчя Дніпропетровська дають городянам, які з травня миються теплою водою з тазиків і каструль, надію на появу у квартирних кранах гарячої води. Значною мірою цьому сприяє міськрада, сяк-так погасивши днями борги за попередній опалювальний сезон і «пробивши» ліміт газу на вересень.

Зате в наступні місяці гаряча вода в кранах і батареях може повністю вичерпатися, якщо не вписатися в досить жорсткий графік погашення населенням чималої — 95, 5 млн. грн. — заборгованості за енергоносії. Принаймні керівник «Дніпротепломережі» Іван Свередюк непохитний:

— Попри централізовану систему подачі тепла та гарячої води в багатоквартирні будинки, ми змушені будемо відключати неплатників, хоча порушувати наявні комунікації невигідно.

Зрозуміти Івана Пилиповича, з одного боку, можна: за місяць його підприємство з труднощами збирає 5—6 млн. грн, але тільки за вересень потрібно заплатити НАКу 13,5 млн. З другого боку, «Дніпротепломережа» відхиляє пропозицію більшості депутатів міськради — подавати гарячу воду за графіком, наприклад, кілька годин вранці й увечері, знизивши тим самим гостроту проблеми з оплатою. Теплоенергетики у відповідь стверджують, що таке технічно неможливо, хоча, на думку інших, незаангажованих спеціалістів, це, м’яко кажучи, неправда.

Тим часом у Дніпропетровській області триває формування регіональної програми комунальної реформи. Зокрема, йде перевірка виконання постанови Кабміну №947 від 27.11.95 року і внесених у неї постановою №1657 від 19.10.98 року змін щодо встановлення лічильників води й тепла на вході багатоповерхових будинків та об’єктів соцкультпобуту, а також житлового фонду. Член робочої групи з розробки проекту регіональної комунальної реформи, начальник відділу контролю Дніпропетровської облдержадміністрації Геннадій Бочкарьов вважає, що саме на цьому напрямі зосереджені основні резерви та проблеми:

— З інформації, яка надійшла з мерій, райдержадміністрацій, підприємств і організацій, облстатуправління, картина вимальовується невтішна. По суті, загальнодержавну програму з установки лічильників, намічену вищезгаданими документами Кабміну, в нашій області провалено. Не можна ж називати виконанням жалюгідні крихти проведених де-не-де робіт.

За даними облстатуправління, до першого січня 2002 року в багатоквартирних будинках області, споруджених до 1995 року, необхідно встановити 34,7 тис. лічильників холодної води. На жаль, до початку нинішнього року воду облікували лише 1673 прилади. Аналогічна ситуація і з лічильниками гарячої води: при запланованих 18,3 тис. встановлено лише 143. Погано і з регуляторами теплової енергії, яких установлено на порядок менше від необхідного, — 2291.

Незацікавленість і подекуди відвертий саботаж комунальників суворого неупередженого обліку очевидні. За інформацією заступника голови Криворізької райдержадміністрації Юрія Волосова, встановлені водоміри у приватному секторі села Кіровка показали фактичну витрату води 12 тис. кубометрів на місяць, тоді як оплаті підлягала норма — 65 тис. кубів. Така ж картина і в інших селах. У Широкому, наприклад, за лічильником виходить 19 тис. «кубиків», у Красіному — 4,3. Платити ж, відповідно до норм, доводиться за «затверджені й узгоджені» 62 та 15 тис. відповідно. Така сама ситуація і з тепловодопостачанням. Може, тому «Дніпротепломережа» не матиме збитків, забезпечуючи безперебійну подачу гарячої води, як заявило її керівництво, за умови погашення споживачами двадцяти відсотків заборгованості.

Втім, винні у блокуванні постанов Кабміну не лише комунальні служби, які розв’язують свої проблеми не за рахунок технічного переоснащення підприємств і їх ефективнішої роботи, а шляхом чергового підвищення норм і тарифів. Недбалість чиновників призвела до того, що в Дніпропетровській області так і не створили централізованого фонду, з якого передбачалося, відповідно до постанов Кабміну, фінансувати встановлення єдиних лічильників на входах у житлові будинки.

Нинішній губернатор Микола Швець, судячи з його кількаразових виступів у місцевих ЗМІ, вважає комунальну реформу одним із пріоритетних напрямів у роботі своєї адміністрації. Більше того, оголошено обласний конкурс на кращу пропозицію в регіональну програму реформування комунальної галузі. Премію переможцям гарантовано. А ось виконання програми — поки що ні.