UA / RU
Підтримати ZN.ua

ТАРИФНА ЕСКАЛАЦІЯ

«Курчат», а конкретно — тарифи, дніпропетровці підрахували якраз восени. 15 жовтня в Дніпропетровську вдвічі піднялася вартість опалення й гарячого водопостачання...

Автор: Володимир Овдін

«Курчат», а конкретно — тарифи, дніпропетровці підрахували якраз восени. 15 жовтня в Дніпропетровську вдвічі піднялася вартість опалення й гарячого водопостачання. Утричі зросли тарифи на споживання холодної води й у два з половиною раза — за її постачання по трубах. У результаті, жителі обласного центру стали платити за житлово-комунальні послуги, за незмінної поки вартості газу й електроенергії, у півтора раза більше. З 1 листопада дніпропетровська дирекція «Укртелекому» на дев’яти АТС запровадила похвилинну оплату. Завершив осінній наступ «Дніпроелектротранс», установивши вартість квитка в трамваях і тролейбусах із 1 грудня нинішнього року в розмірі 40 копійок.

Власне, нічого надзвичайного. Вже два місяці городяни по суботах і неділях платять за проїзд у електротранспорті по 50 коп.

— Ми підвищуємо свій тариф без якоїсь задньої думки нажитися, — виправдується директор «Дніпроелектротрансу» Володимир Карпенко. — Повірте, ніде дітися. Сьогодні наше підприємство заборгувало за електроенергію, газ, тепло, послуги міськводоканалу 46 мільйонів гривень. Хоча порівняно з минулим роком ми йдемо з випередженням по доходах на 21 відсоток.

Грошей у електротранспортників усе одно не вистачає. Основна частина доходів, за словами Володимира Тимофійовича, йде на відновлення дуже зношеного рухомого складу, заміну контактної мережі, рейок і т.д. Нинішню ціну (4 долари) одного метра вагою 1 кг контактного проводу — при споживанні в 50 тонн — тридцятикопієчний квиток не «потягне». Плюс витрати на заміну 100 кілометрів трамвайного шляху...

Володимир Карпенко прозоро натякнув, що збільшення тарифів прямо пов’язане зі стягуванням місцевою владою податків за рекламну діяльність його підприємства. Рекламні постери в салонах, реквізити відомих і не дуже фірм на бортах трамваїв і тролейбусів солідно дотували електротранспортників.

— За нинішнього бюджету міській владі нізвідки взяти гроші для підтримки електротранспорту, — констатує В.Карпенко. — То не забирайте зароблене самостійно. Взяти ту ж рекламну діяльність. Вона дає нам можливість, по-перше, утримувати дві дуже важливі служби — диспетчерську й енергогосподарство, по-друге, рекламодавці своїм коштом фарбують рухомий склад, на що ми коштів не маємо. Якщо за все це братимуть податок... Вибачайте: на чужого дядька працювати не збираємось.

«Чужим дядьком», певне, стануть школярі й студенти, котрим, «якщо в міському бюджеті не знайдеться коштів для фінансування пільгових проїзних квитків», доведеться їздити на загальних підставах. З огляду на практично повну відсутність внутрішньоміських автобусних маршрутів, пікетування міськради, мабуть, не за горами.

Всю відповідальність за непопулярні заходи Володимир Тимофійович адресував Кабміну, який «залишив галузь зовсім без уваги»...