UA / RU
Підтримати ZN.ua

СУДНА-ДОВГОБУДИ ВИРУШАЮТЬ У ПЛАВАННЯ

Незвичайне пожвавлення охопило 14 січня 2001 року (саме першого дня нового року за старим стилем, що, як і раніше, відзначається народом) акваторію Інгулу в районі верфі Миколаєва — суднобудівного заводу імені 61 комунара...

Автор: Надія Гоцуєнко
{Фото Дмитра ЛАСКІНА}
Незвичайне пожвавлення охопило 14 січня 2001 року (саме першого дня нового року за старим стилем, що, як і раніше, відзначається народом) акваторію Інгулу в районі верфі Миколаєва — суднобудівного заводу імені 61 комунара. Подавав сигнал захриплий від довгого мовчання заводський гудок-сирена. А від заводського причалу до проходу, що відкрився, поспішав буксир у зв’язці з новонародженим рефрижератором Saromic Bay. Це в лиман, а далі — у море миколаївські корабели відправляли на ходові випробування нове судно, побудоване за замовленням грецької фірми «Ласкарідіс шипінг компані».

Нинішня подія надзвичайно важлива для всіх суднобудівників південного регіону не лише тому, що останнім часом не так уже часто доводиться проводжати в плавання знову створені судна. Saronic Bay — приклад того, що суднобудівники спроможні завершувати «довгобуди», які затрималися на стапелях від минулих років.

Saronic Bay, який йшов на ходові випробування до району Очакова — первісток із числа тих, чиє будівництво перервалося і було заморожено внаслідок гострої економічної й фінансової кризи. Він був закладений рівно три роки тому, у 1998-му, і після довгої перерви добудований уже за нових умов — на заводі, де вже навчилися заощаджувати ресурси (витрати електроенергії тут зуміли зменшити вдесятеро), ефективно використовувати як мінімальну державну підтримку (замість обіцяних 55 млн. грн. для виконання замовлення минулого року отримано 1,9 млн.), так і пільги, передбачені законом про державну підтримку суднобудування (за два останні місяці за їхній рахунок удалося заощадити 350 тис. грн.).

На черзі — завершення ще одного довгобуду, рефрижератора «Конструктор Книш». Формується на стапелі й судно місткістю трюмів 500 тисяч кубофутів для тієї ж самої грецької компанії Ласкарідісів, що й Saronic Bay. При відповідному фінансуванні Міністерством оборони України не виключено, що вже цього року буде виведений на ходові випробування крейсер «Україна», який вже має команду моряків і явно застоявся в заводській добудованій набережній.

Добудування тих суден, робота на яких не велася попередніми роками, відбувається і на двох інших суднобудівних заводах Миколаєва. На стапелях холдингу «Чорноморський суднобудівний завод» після тривалого затишшя пожвавилося будівництво танкера-продуктовоза «Нефрит» дейдвейтом 45 тис. тонн для грецької фірми «Авін» промислово-фінансової групи Вардінояннісів. Тут уже встановлений головний двигун, суднова надбудова, допоміжні механізми, прискореними темпами формується корпус. Відповідно до нового графіка, що, до речі, виконується з випередженням, океанське судно вже нинішнього року залишить підприємство.

На суднобудівному заводі «Океан», 78% акцій якого після приватизації перейшли до голландської компанії Damen, нинішнього року мають намір побудувати корпуси двох суховантажних пароплавів. Пожвавилася діяльність і навколо океанського балкера типу «Панамакс», який кілька років перебував у сухому доці за 60-відсоткової готовності.

За попередніми розрахунками, із трьох миколаївських суднобудівних заводів нинішнього року вийде в плавання не менше десятка суден. Це стане вагомим аргументом на користь того, що в нашого суднобудування є завтрашній день.