{Фото Дмитра ЛАСКІНА} |
Нинішня подія надзвичайно важлива для всіх суднобудівників південного регіону не лише тому, що останнім часом не так уже часто доводиться проводжати в плавання знову створені судна. Saronic Bay — приклад того, що суднобудівники спроможні завершувати «довгобуди», які затрималися на стапелях від минулих років.
Saronic Bay, який йшов на ходові випробування до району Очакова — первісток із числа тих, чиє будівництво перервалося і було заморожено внаслідок гострої економічної й фінансової кризи. Він був закладений рівно три роки тому, у 1998-му, і після довгої перерви добудований уже за нових умов — на заводі, де вже навчилися заощаджувати ресурси (витрати електроенергії тут зуміли зменшити вдесятеро), ефективно використовувати як мінімальну державну підтримку (замість обіцяних 55 млн. грн. для виконання замовлення минулого року отримано 1,9 млн.), так і пільги, передбачені законом про державну підтримку суднобудування (за два останні місяці за їхній рахунок удалося заощадити 350 тис. грн.).
На черзі — завершення ще одного довгобуду, рефрижератора «Конструктор Книш». Формується на стапелі й судно місткістю трюмів 500 тисяч кубофутів для тієї ж самої грецької компанії Ласкарідісів, що й Saronic Bay. При відповідному фінансуванні Міністерством оборони України не виключено, що вже цього року буде виведений на ходові випробування крейсер «Україна», який вже має команду моряків і явно застоявся в заводській добудованій набережній.
Добудування тих суден, робота на яких не велася попередніми роками, відбувається і на двох інших суднобудівних заводах Миколаєва. На стапелях холдингу «Чорноморський суднобудівний завод» після тривалого затишшя пожвавилося будівництво танкера-продуктовоза «Нефрит» дейдвейтом 45 тис. тонн для грецької фірми «Авін» промислово-фінансової групи Вардінояннісів. Тут уже встановлений головний двигун, суднова надбудова, допоміжні механізми, прискореними темпами формується корпус. Відповідно до нового графіка, що, до речі, виконується з випередженням, океанське судно вже нинішнього року залишить підприємство.
На суднобудівному заводі «Океан», 78% акцій якого після приватизації перейшли до голландської компанії Damen, нинішнього року мають намір побудувати корпуси двох суховантажних пароплавів. Пожвавилася діяльність і навколо океанського балкера типу «Панамакс», який кілька років перебував у сухому доці за 60-відсоткової готовності.
За попередніми розрахунками, із трьох миколаївських суднобудівних заводів нинішнього року вийде в плавання не менше десятка суден. Це стане вагомим аргументом на користь того, що в нашого суднобудування є завтрашній день.