UA / RU
Підтримати ZN.ua

У ТРУБУ — ХОЧ ТУШКОЮ, ХОЧ ОПУДАЛОМ!

Одні говорять: будемо качати каспійську нафту в Європу —нафтопроводом Одеса—Броди; інші — за транзит російської нафти через морський нафтоперевалочний комплекс «Південний» (під Одесою) і Чорне море.....

Автор: Алла Єрьоменко

Одні говорять: будемо качати каспійську нафту в Європу —нафтопроводом Одеса—Броди; інші — за транзит російської нафти через морський нафтоперевалочний комплекс «Південний» (під Одесою) і Чорне море... І якось у полум’ї пристрастей забули, що з самого початку ВАТ «Укртранснафта» сповідує філософію балансу інтересів.

Свого часу Польща відмовила російському «Газпрому» в будівництві газопроводу через свою територію, що однозначно ущемило б інтереси України. Потім, бувши вже однією ногою в ЄС, вона ж підтримала на політичному рівні європейські устремління України. Потім уже ЄС сприйняв проект ЄАНТК, презентований Україною.

Російські нафтові компанії на той час побудували в обхід території України нафтопровід-перемичку Суходільна—Родіоновська, що значно скоротило російський нафтотранзит через Україну. Правда, невдовзі й український нафтопровід Одеса—Броди як частину ЄАНТК вже було побудовано. Урочистості з нагоди «золотого стику» — вже історія. Морський нафтоперевалочний комплекс «Південний» уже давно прийняв перший танкер-стотисячник. Але досі український уряд не дійшов остаточного рішення про найкращий варіант використання нафтопроводу Одеса—Броди, що дозволяє опонентам українського проекту, як то кажуть, підливати олії у вогонь.

Про Євро-Азійський нафтотранспортний коридор і варіанти використання нафтопроводу Одеса—Броди тільки «ДТ» опублікувало стільки матеріалів, що навіть без урахування безлічі публікацій на цю тему в інших ЗМІ, здавалося б, додати до сказаного нічого. Але поки Кабінет міністрів України взяв тайм-аут для ухвалення рішення про вибір варіанта використання нафтопроводу Одеса—Броди до середини січня 2004-го, ми все-таки вирішили надати можливість навести аргументи на захист своєї позиції двом керівникам «Укртранснафти» — Олександру Тодійчуку та Станіславу Василенку, котрі дотримуються різних поглядів на долю нафтопроводу Одеса—Броди та проекту ЄАНТК.

На жаль, далеко не все сказане Олександром Тодійчуком і Станіславом Василенком — першими менеджерами «Укртранснафти» — можна «стиснути» до масштабів «ДТ». Проте ми намагалися не перекрутити принципові моменти в інтерв’ю з ними. І найприємніше, що хотілося б відзначити: вони обидва були настільки коректними, що справді сумнівно, що ці люди нібито не могли знайти спільної мови. Словом, на скандал не розраховуйте. Але багато цікавого з пропонованих інтерв’ю ви зможете дізнатися.