UA / RU
Підтримати ZN.ua

ДІЛЯНКА СТРАТЕГІЧНОГО НАПРЯМКУ

Ну ось, дочекалися. Довгобуду, якому ледве не 19 років, кінець. Йдеться про введення 22 грудня в експлуатацію Південного мосту в Дніпропетровську...

Автор: Володимир Овдін

Ну ось, дочекалися. Довгобуду, якому ледве не 19 років, кінець. Йдеться про введення 22 грудня в експлуатацію Південного мосту в Дніпропетровську. У такий спосіб вирішено головне стратегічне завдання — пропускання вантажопотоків із Донецької та Запорізької областей в обхід обласного центру.

Спочатку, у далекому вже 1981-му, майбутній міст призначався для централізованої подачі тепла в Дніпропетровськ від Придніпровської ГРЕС. 1993 року через відсутність коштів будівництво заморозили. Роки вимушеного простою об’єктові на користь не пішли: внаслідок перепадів температур частина прогонових побудов змістилася зі своєї осі, перед реальною загрозою опинилася змонтована частина мосту.

1998 року почався наступний етап фінансування й будівництва об’єкта. Проект, що передбачав варіант вантового мосту, розробив інститут «Укрпроектстальконструкція». Однак у процесі будівництва з’ясувалося, що створ було вибрано невдало — порівняно з проектними даними, геологічні умови виявилися складніші. В результаті перепроектування, виконаного російським «Ленгипротрансмостом», з’явився нерозрізний металевий міст. А проекти підходів і розв’язок виконав колектив інституту «Дніпрдіпродор».

У підсумку, будівництво Південного, четвертого мосту Дніпропетровська, завдовжки 1248 метрів і завширшки 22 метри коштувало 156,5 мільйона гривень. Про необхідність додаткової переправи через Дніпро сперечатися не доводилося. Величезний потік вантажного транспорту, що наводнив місто, із введенням Південного мосту істотно розвантажить центр. Та й жителі віддаленого житлового масиву Придніпровський перестануть почувати себе на відшибі.

Введення в експлуатацію Південного мосту приглушило проблеми двох інших. Тим часом проїзд мостом №1 через крайню зношеність дорожнього покриття для вантажного і легкового транспорту вже кілька місяців закритий. А транспортні розв’язки Нового мосту, що з’єднує центральні частини Дніпропетровська, потребують серйозного ремонту.

Ложечку дьогтю, що не зіпсувала, проте, бочку меду загальної радості в місцевій пресі і на телебаченні, додав ще восени начальник міської ДАІ Дніпропетровська Олександр Алексєєнко:

— Відкриття Південного мосту не може повністю розв’язати проблему завантаженості центру. Звичайно, частина машин через нього їздитиме. Однак скажіть, навіщо водієві, який рухається на проспект «Правди» (центральна магістраль лівобережної частини Дніпропетровська. — В.О.), Південний міст, що веде до Самарського району? Кілька зайвих кілометрів накинути? Основна маса вантажопотоку припадає на проспект «Правди» і, відповідно, на Новий міст...

Втім, про основне призначення Південного найкраще сказав міністр транспорту України Леонід Костюченко:

— В Україні останніми роками таких мостів не будували. Однак, кажучи про стратегічне значення цього мосту, слід зазначити, що сьогодні ми плануємо побудувати нову автомобільну дорогу, яка б зв’язала західний і східний кордони України. Вже підписано угоду з угорською компанією про будівництво автобану на концесійній основі. І ця ділянка вписується в названий стратегічний напрямок. У цілому транспортна інфраструктура Дніпропетровщини використовуватиметься в масштабах того великого транспортного коридору, про який кажуть, коли мають на увазі відродження давнього Шовкового шляху.

Запорізький губернатор Олексій Кучеренко, який був присутній на урочистому відкритті Південного мосту, зазначив, що ця подія «має політичне значення і є яскравим прикладом того, що в наш важкий час можна не лише скаржитися на труднощі, а й працювати, будувати великі об’єкти». У перспективі підписаного нещодавно договору про багатопланове співробітництво між Запорізькою й Дніпропетровською областями Південний міст реально скоротить відстань між регіонами і, як наслідок, втрати палива й часу.