Як відомо, сьогодні користувачі стаціонарних телефонів майже у всіх містах України сплачують абонплату від 4 гривень (пільгові категорії) до 10,5 гривні (без врахування ПДВ). Найвищу абонплату сплачують абоненти з регіонів, де ще не запровадили похвилинної оплати за телефонні розмови. Згідно з державною програмою розвитку зв’язку в країні, було запроваджено похвилинний облік користування лініями зв’язку. Як роз’яснили в «Укртелекомі», при цьому керувалися міжнародними стандартами для обліку часу розмов. Слід сказати, на папері рішення розробників програми видавалися мало не благодійними, бо одночасно й абонплату знижували для споживачів, і дарували їм 100 безоплатних хвилин розмов на місяць. Щоправда, заодно ті ж розробники не забули про прийняття тарифа на «екстрарозмови», а він, як з’ясувалося, вивів рахунки більшості абонентів на нові орбіти. Бо ті ж таки 100 безкоштовних хвилин в реальності не так уже й багато — всього-на-всього в середньому 3 хвилини на день. Та й чи такі вони дармові, з урахуванням обов’язкової абонплати. Вартість однієї хвилини «безкоштовних розмов» фактично становить близько 10 копійок. Тобто виходить навіть дорожче, ніж розмова з міського таксофону. З другого боку, у п’ять разів дорожче, ніж славнозвісні додатково оплачувані хвилини.
Варто зазначити, що кожен, хто користується телефоном, сплачує за повну хвилину розмови, навіть якщо розмова тривала лише кілька секунд. Та ось нещодавно у ВР був зареєстрований законопроект, який дозволяє брати похвилинну оплату з абонентів тільки за наявності лічильника часу місцевих розмов.
Звичайно таке зв’язківцям не до вподоби. За словами заступника голови Держкомзв’язку Андрія Омельченка, такі лічильники мають як мінімум розрізняти місцеві телефонні дзвінки і міжміські та міжнародні. Він стверджує, що такої техніки немає ніде у світі, а тарифікація та підрахунок часу розмов скрізь проводиться на АТС. А Микола Мельник, директор з питань роботи зі споживачами «Укртелекому», не виключає, що, за умови ухвалення відомих змін до закону про зв’язок, доведеться відмовитися від градації абонплати для звичайних споживачів. Однозначно в такому разі буде встановлено єдиний, тобто найвищий існуючий тариф. Не виключено, що і сам граничний тариф буде збільшений для того, щоб покрити втрати через скасування оплачуваних хвилин.