UA / RU
Підтримати ZN.ua

ВУЗЬКА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ — ПЕРЕПУСТКА НА НАЦІОНАЛЬНИЙ РИНОК

На пшеничний солод зробив ставку третій вітчизняний виробник пива. Причому, на відміну від гранді...

Автор: Сергій Следзь

На пшеничний солод зробив ставку третій вітчизняний виробник пива. Причому, на відміну від грандів українського ринку — компанії «Сан Інтербрю Україна» (що запустила «Чернігівське біле» ще 2002 року) та столичної «Оболоні» («Оболонь біле» і «Оболонь пшеничне» зразка 2003 року), — йдеться про досі маловідомий пивобезалкогольний комбінат «Радомишль» (Житомирська обл.). Щоправда, вкладені в нове виробництво 15 млн. євро західних інвестицій (лише на етапі введення в експлуатацію першої черги нових потужностей), схоже, можуть вивести підприємство регіонального значення на національний рівень. Про це ж свідчать і цифри, які прозвучали на церемонії відкриття спеціалізованого комплексу з виробництва нефільтрованого пива «Пшеничне еталон».

Три відсотки від усього пивного ринку — на перший погляд, звучить досить скромно і відповідає проектній потужності нового виробництва в 5 млн. дал пива на рік. Однак слід враховувати, що досягати цього холдинг «Рідна марка» (куди входить пивкомбінат), який, окрім пива, виробляє продукти харчування під однойменною парасольковою товарною маркою, має намір у вузькому «пшеничному» сегменті ринку.

На сьогодні сукупна (по всіх виробниках) частка хмільного напою, виготовленого з пшеничного солоду, оціночно становить в Україні 2,5—3% від усього ринку пива. Відповідно, заявлені 3% — це сегмент, контролювати який навряд чи вдасться, не потіснивши при цьому своїх «старших братів по бізнесу», навіть якщо розраховувати на динамічне розширення пшеничної ніші у складі пивного ринку.

Про претензії регіоналів побічно можна судити і з «помилок», яких припустилися на презентації нового продукту: ведуча кілька разів обмовилася, називаючи замість «Пшеничне еталон» «Пшеничне Оболонь». Цілком можливо, що це було зроблено не випадково. Адже ототожнення себе в умах споживачів із відомішими виробниками і товарними марками — це теж підмога для тих, хто лише замахнувся на всеукраїнський масштаб...