UA / RU
Підтримати ZN.ua

Віртуальна активність, яка винагороджується матеріально. Технології інтернет-бізнесу

Інтернет став незамінним. Мало яка ділова людина нині може собі дозволити обійтися без цього зручного засобу комунікації та отримання інформації...

Автор: Надія Гоцуєнко

Інтернет став незамінним. Мало яка ділова людина нині може собі дозволити обійтися без цього зручного засобу комунікації та отримання інформації. Та й навіщо, якщо його очевидні переваги (практично необмежений обсяг інформації та високої швидкості її отримання) — це палочка-стукалочка для будь-якого бізнесу. Мало того, сам по собі Інтернет — поле для бізнесу. Не намагаючись осягнути неосяжне, торкнемося лише кількох можливостей самореалізації ділових людей у Світовому павутинні.

Он-лайн купівлі з гарантією

Як заробляти з допомогою Інтернету, кожному охочому пояснить... той самий Інтернет. Його електронні сторінки щедро пропонують опис як відомих засобів заробітку, що добре себе зарекомендували, так і таких, що не гарантують успіху. Найпопулярніший вид інтернет-бізнесу — це, мабуть, інтернет-магазини, які функціонують завдяки спеціальному, чіткому програмному забезпеченню, розробленому для зручності здійснення покупок і продажів із веб-сайтів. За даними статистики, 77% інтернет-користувачів світу хоча б раз здійснили покупку в мережі. У країнах колишнього Союзу цей показник набагато скромніший — 44%. «Фішка» такого бізнесу в тому, щоб запропонувати якомога зручнішу і простішу навігацію. Від цього залежить: захочуть користувачі вивчати асортимент запропонованих товарів у конкретному інтернет-магазині чи віддадуть перевагу іншому. Тому заощаджувати на програмному забезпеченні в жодному разі не варто. Це тільки одне, але не єдине правило торгового інтернет-бізнесу. Ті, хто освоював премудрості електронного продажу на початковому етапі його становлення, не тільки досконало знають усі секрети свого бізнесу, а й охоче діляться ними з новачками.

Щоб зробити інтернет-магазин успішним, слід дотримуватися кількох правил. Правило перше. Точно дотримуватися грамотного маркетингу, розумної пошукової оптимізації, активної контекстної та медійної реклами.

Друге. Остерігатися оприлюднення інформації про відсутність потрібного покупцеві товару. Інакше кому потрібен такий магазин?

Третє. Підтримувати зворотний зв’язок із потенційними і реальними покупцями, стимулювати їхню зацікавленість акціями, бонусами, наданням можливості розраховуватися не тільки готівкою або з допомогою кредитної карти, а й електронними грошима, на великі покупки можна дати кредит.

І, нарешті, останнє. Покупці мають витрачати мінімум часу на реєстрацію, замовлення, контакти, оплату, очікування і доставку — тоді успіх вашому бізнесу гарантовано. До слова, про гарантії. В інтернет-магазинах, які поважають себе, гарантійні талони на товари видаються так само, як і в звичайних.

Центи за кожний «клік»

Непоганий інструмент для заробляння грошей — власний сайт. Коли наш колега, досить відомий у журналістських колах, раптом залишив насиджене місце у престижному виданні, багатьох цікавило питання: невже захотів змінити професію? Виявилося, усе простіше — журналіст відкрив свій сайт в Інтернеті, на якому розміщує авторські публікації. Зареєструвався, розмістив на сайті спеціальний код, що використовується в Інтернеті при «наскрізному» розміщенні. Після оприлюднення цього коду на сторінках його сайта почали з’являтися оголошення рекламодавців. Відвідувачі, котрі заходять на сайт, читали також і рекламні оголошення, за «кліки» на ці оголошення нараховувалися гроші — від цента до кількох доларів.

Згодом до журналіста «підтягнулися» ще два його колеги. Члени «тріо» швидко зрозуміли, що прибуток сайта прямо залежить від його відвідуваності (чим більше відвідувачів заходять на сайт і «клацають» на рекламні оголошення, тим більше грошей виходить) і що практично весь їхній заробіток залежить від розміщення реклами. Не забули, втім, і про журналістику — адже у проекті активно використовуються новини, отже, сайту постійно потрібна нова інформація. Чим частіше вона оновлюється, тим вище цінують сайт пошукові системи. Для збільшення відвідуваності заходилися наповнювати сайт цікавими матеріалами. У результаті всі витрати із супроводу проекту покриваються, а робота журналістів регулярно оплачується.

Неважко вгадати очевидне запитання читачів: що робити, якщо журналістських здібностей немає, а сайт відкрити кортить? Якщо дуже хочеться — відкривайте. Гарантія відвідуваності сайтів аж ніяк не у творчих новаціях журналістів. Надійним бізнесом може слугувати поширення ділової, довідкової інформації, зразків документів, бланків, звітів, облікової документації, типових договорів, моніторинг законодавства. Надання цієї затребуваної продукції може приносити чималі гроші. Спробуємо відкрити, наприклад, «найбезневинніший» документ — зразок декларації про доходи. Щоб його отримати, потрібно зареєструватися в Інтернеті, але це ще не все. Далі читаємо: «Доступ — платний. Для перегляду тексту документа і всієї довідкової інформації необхідно 15 units...» І люди сплачують — адже документи потрібні.

Засуджений, але не заборонений

Якщо ви людина ризикова і не боїтеся випробувати на собі оригінальні способи заробітку, вам пряма дорога в Інтернет. Там безліч привабливих пропозицій цікавого бізнесу: на коливаннях курсів валют, серверах поштових розсилань, створенні сайтів, у сфері веб-дизайну тощо. Хочеться чогось іще більш неординарного?

Можна, наприклад, спробувати себе в кіберсквотингу, який засуджується багатьма, але не заборонений законодавчо. Цей бізнес полягає в реєстрації перспективних доменних імен, утримання яких може стати затребуваним рекламним майданчиком. Іншими словами, єдине правило тут — «застовпити» перспективний домен, а потім продати його якомога дорожче. Класичний приклад для наслідування — продаж нехитрого міжнародного перла sex.сom, що користується неймовірною популярністю, і зрозуміло — чому. До слова, якщо вірити даним спеціальних організацій, які займаються розробкою технологічних стандартів для Інтернету, найбільший дохід від кіберсквотингу отримують в Уганді. На другому місці — Росія, за нею — Україна. Приклад російської класики цього жанру — сайт vodka.ru, і теж зрозуміло — чому. Тож рівнятися є на кого, благо що абсолютно будь-який користувач Інтернету може зареєструвати свій домен, а для захисту права власності існує доменна зона зі своїми жорсткими правилами отримання імен. Передбачуваний дохід від цього бізнесу визначається з урахуванням того, що перспективні домени можуть продаватися і купуватися за десятки, а іноді й сотні тисяч доларів.

Нюх на ключові слова

Популярним бізнесом стає просування чужих сайтів. Процес їхнього просування складається з кількох заходів. Один з основних — пошукова оптимізація, іншими словами — «підгонка» сайта під критерії пошукової системи. Фахівці із просування працюють із сайтом, роблячи акцент на певних ключових словах. У результаті сайт замовника посідає вищу позицію при здійсненні пошукових запитів. Бізнес цей дуже складний, суперечливий, а головне — його оцінка дуже суб’єктивна, що нерідко призводить до конфліктів між замовником і виконавцем. Проте попит створює пропозицію, сформувалася ціла когорта спеціалістів, котрі дуже тонко, буквально нюхом чують «ціну» ключових для пошукової системи слів. Існує думка, що цим видом бізнесу особливо вдало займаються філологи-буквоїди. Але не факт, що лише вони.

Окрема каста — перекладачі. Послуги перекладачів в Інтернеті оцінюються по-різному — від трьох до десяти доларів і більше за сторінку перекладеного тексту залежно від складності, вимог до перекладу та професіоналізму фахівців. Ризик бути обдуреним і не отримати своїх чесно зароблених грошей, звичайно, є, але не більший, ніж в інших сферах. Оплата послуг інтернет-перекладача відбувається цілком по-сучасному. Крім платіжних систем, які дають змогу приймати онлайн-платежі, замовник може перерахувати гроші на кредитну картку. Загалом цей вид діяльності може приносити непоганий дохід. Нещодавно, наприклад, до нас приїхала погостювати родичка з провінції, увесь багаж якої складався з... ноутбука, та й грошей було негусто. Втім, невдовзі вони з’явилися. Виявляється, напередодні дівчина розсилала фірмам технічні тексти, перекладені з англійської мови. Отримала за витрачені кілька годин по 500—600 грн.

— Це ще нічого, — похвалилася провінційна гостя, — я ще працюю на шлюбні агентства — пишу замість українських дівчат листи їхнім закордонним нареченим. Благо, ліцензія для такого виду бізнесу не потрібна, і він мене непогано «годує» — за місяць може набігти дві-три тисячі...

От вам і провінція. Як кажуть, no comments.