UA / RU
Підтримати ZN.ua

УЖИВАНІ АВТО СТАЮТЬ ЩЕ БІЛЬШ БЕВУШНИМИ

Ринок легковиків, які були в ужитку, дуже змінився — депутати постаралися «Свіжі» авто зникли або подорожчали Найбільші зміни торкнулися, звісно ж, вартості уживаних автомобілів...

Автор: Олексій Гончаренко

Ринок легковиків, які були в ужитку, дуже змінився — депутати постаралися

«Свіжі» авто зникли або подорожчали

Найбільші зміни торкнулися, звісно ж, вартості уживаних автомобілів. На авторинку продавці піднімали ціни на свіжоввезені машини двічі за 2001 рік: різко — наприкінці зими—початку весни і більш плавно — протягом другого півріччя. Чергового стрибка цін наприкінці року у зв’язку з практично повним перекриттям напівзаконних методів легалізації автомобілів в Україні не відбулося лише через велику пропозицію автомашин, завбачливо завезених і розмитнених за пільговими схемами на фініші року. Тут слід зауважити, що протягом року кількість завезених автомобілів, що були в експлуатації в країнах Європи, порівняно з 2000 роком різко знизилася. Тому на авторинках утворився дефіцит автомашин «щойно з Європи» у найпопулярнішій ціновій ніші — $3–6 тис. Водночас дорожчих автомобілів ($6–10 тис. і вище) на авторинку сьогодні більш, ніж досить. Причому ціни на них практично не змінилися — вартість одно-трирічних легковиків багато в чому залежить від ринку нових автомобілів, де спостерігається певне зниження доларових цін.

Новому сегменту ринку потрібен покупець

Таким чином, найпопулярніші ще рік тому 7–10-річні автомобілі «без пробігу по Україні» з об’ємом двигуна 1,5–2,0 літра сьогодні практично зникли з авторинків країни чи суттєво (на 20–40%) подорожчали. У даний час через високі податки автомобілі з обсягом двигуна більше двох літрів увозити невигідно. Покупець ще не готовий. Адже після сплати всіх податків вартість такої машини виявиться майже удвічі вищою, аніж ще рік тому. Зате є сенс увозити малолітражні легковики — із двигуном до 1,5 л, хоча попит на такі машини в нашій країні невеликий. Щоправда, подібні маленькі, за вітчизняними мірками, машини завдяки прийнятній ціні і легкості в керуванні несподівано знайшли свого покупця. Якщо такий автомобіль добре оснащений додатковим обладнанням (склопідйомники, магнітола, кондиціонер) та ще й має автоматичну коробку передач, його із задоволенням купують жінки або для жінок.

Чоловіки-автомобілісти, у котрих уже є досвід водіння іноземних автомобілів, поки що виявляють певний консерватизм у виборі своїх чотириколісних улюбленців. Попри зміни в структурі ринку, в українців, як і раніше, кілька років поспіль виявляється стійка симпатія до німецьких автомобілів — Volkswagen, Opel, Audi, Mercedes, BMW. І хоча, може навіть, надійніших японських легковиків стає дедалі більше, зазначені марки продовжують домінувати на ринку, і тепер вже в дорожчих його сегментах ринку.

Вільне місце зайняли перепродажі

Звісно, ціновий сегмент ринку автомобілів вартістю в $3—6 тис. не залишився порожнім. Сьогодні в ньому активно продаються автомобілі, що вже кілька років поїздили українськими дорогами, випробували на своїх двигунах і підвісках вітчизняні умови експлуатації. Вартість цих автомобілів, що продаються далеко не в найідеальнішому стані, практично не змінилася за останній рік. Адже зміна мит і акцизів на їхню ціну суттєво не впливає, а бажаючих продати такі автомобілі стає дедалі більше — стара іномарка в поганому технічному стані потребує вагомих фінансових витрат, тому таких машин воліють позбуватися. А покупцю вибирати немає з чого — «свіжого» завозу машин із Європи найближчим часом не передбачається...