UA / RU
Підтримати ZN.ua

Статистика

Не зростання, а промислове тупцяння на місці У квітні 2006 року порівняно з квітнем 2005 року обсяги промислового виробництва в Україні зросли всього на 0,5%, а за період із початку року — на 0,4%...

Автор: Ніна Григоренко

Не зростання, а промислове тупцяння на місці

У квітні 2006 року порівняно з квітнем 2005 року обсяги промислового виробництва в Україні зросли всього на 0,5%, а за період із початку року — на 0,4%.

При цьому у видобувній промисловості виробництво продукції збільшилося на 3,3%. Зате в обробній спостерігалося відставання від рівня виробництва січня—квітня 2005 р. на 0,4%. Зокрема зменшилися обсяги виробленої продукції (на 1,6%) і на металургійних підприємствах та комбінатах із обробки металів.

Не вдалося зберегти позитивну динаміку в легкій промисловості. Порівняно з квітнем минулого року виробництво продукції в галузі скоротилося на 10,4%, за підсумками чотирьох місяців — на 2,5% (у березні спостерігався приріст — відповідно 5,3 і 0,7%). На 6,5% перевищили обсяги виробництва січня—квітня 2005 року підприємства з переробки сільськогосподарської продукції та харчової промисловості.

У квартальному обчисленні зменшилося виробництво продукції на промислових підприємствах семи регіонів. Найбільше зниження зазначається в Херсонській (на 37,2%), Одеській (на 21,8%) і Полтавській (на 11,2%) областях.

Київ — лідер продажу

За січень—квітень 2006 року обсяг товарообороту підприємств роздрібної торгівлі та ресторанного господарства становив 33,9 млрд. грн., що в порівняльних цінах становить 127,4% від обсягу січня—квітня 2005 року.

Якщо розглядати обсяги й темпи зростання роздрібного товарообороту по регіонах України, то серед лідерів — Дніпропетровська, Донецька, Харківська, Львівська, Одеська області. Там наторгували 1,9—3,1 млрд. грн. Найбільший обсяг товарообороту зафіксовано у Києві — 6,5 млрд. грн.

Водночас помітно збільшили свій обсяг товарообороту (понад 30% зростання) Одеська, Київська, Івано-Франківська, Дніпропетровська області, місто Севастополь.

Торгуємо послугами. На зовнішніх ринках справа йде на лад

Сфера послуг в економічно розвинених країнах являє собою основну частину економіки (більш як 50%). Так-от, в Україні в першому кварталі 2006 року порівняно з відповідним періодом попереднього року спостерігалося зростання обсягів зовнішньої торгівлі послугами. Зокрема експорт зріс на 21% і становив 1,7 млрд. дол. США, імпорт — на 14,6% і становив 0,7 млрд. дол. Відповідно, позитивне сальдо зовнішньої торгівлі послугами зросло до 1,0 млрд. дол. (у січні—березні 2005 р. сальдо становило 0,8 млрд. дол.).

Україна здійснювала зовнішньоторговельні операції послугами зі 177 країнами світу. Основним імпортером і споживачем експортованих Україною послуг стала Росія. На Російську Федерацію припадає 93% експорту послуг до країн СНД і 85% послуг, імпортованих в Україну з країн СНД.

Великими торговельними партнерами України у сфері послуг є Великобританія, Швейцарія, США, Кіпр, Німеччина, Бельгія, Угорщина, Італія.

Найпопулярнішими експортними послугами були: транспортні (75,5%), різноманітні ділові, професійні й технічні (10,4%) послуги. Питома вага транспортних послуг в імпорті становила 20,3%, державних — 18,6%, професійних і технічних — 18%, фінансових — 11,3%, роялті та ліцензійних — 7,4%.

Помітно зріс експорт послуг повітряного транспорту — на 36,6 млн. дол. (на 34,8%), удвічі зріс експорт послуг вантажного повітряного перевезення (32 млн. дол.), трубопровідного транспорту — на 159,8 млн. дол. (на 29,9%). Водночас скоротилися експортні перевезення залізницею — на 15,5 млн. дол. (на 8%).

Експорт послуг, пов’язаних із подорожами, зріс на 25%, а імпорт на 42%. Збільшився в 1,6 разу експорт послуг зв’язку. Витрати на розвиток галузі телекомунікацій України профінансовано в обсязі 11,3 млн. грн., що становить 80,5% від плану асигнувань на січень—травень. Усього Державним бюджетом на поточний рік передбачено спрямувати на розвиток галузі 46,4 млн. грн., що становить 115,9% від рівня минулого року.

За останні два роки обсяги надання телекомунікаційних послуг в Україні зросли на 31%. Найбільше зростання спостерігається на ринку послуг мобільного зв’язку — 52%, комп’ютерного зв’язку, у т.ч. інтернет-передачі даних, — 17,1%, міжміського та міжнародного зв’язку — 12,6%.

У 1,8 разу порівняно із січнем—березнем 2005 року збільшився експорт будівельних послуг (38,5 млн. дол.), водночас імпорт цих послуг знизився на 8% (33,7 млн. дол.).

У 1,7 разу збільшився імпорт юридичних, бухгалтерських послуг і послуг у технічних галузях. Зріс також експорт послуг приватним особам і послуг у галузі культури і відпочинку (у 1,8 разу). Втім, так само зріс й імпорт цього виду послуг.