Недавно прочитав повідомлення в Інтернеті про те, що росіяни розпочали випуск власних, себто російських, мобільних телефонів, і згадав давню розмову з фінансовим директором заводу «Інтеграл» Сергієм Дикусаровим із приводу аналогічних українських перспектив. «Інтегралу» — представникові українських підприємств «оборонки», який виготовляє та експортує кварцові резонатори, завдяки яким функціонують мобільники, теле- й радіоприймачі тощо, тоді було не до випуску мобілок. Підприємство задихалося від неповернення державою ПДВ при експорті й активно шукало партнерів, готових «пропустити через себе» резонатори, аби повернути «Інтегралу» хоч би частину коштів, які ПДВ вимиває з обороту.
— Siemens порівняно з нами — в офшорі. Його уряд не душить власний хай-тек податками, а навпаки, стимулює вкладання в нові розробки. І ми віддаємо й віддаватимемо свої гроші за мобільники від Siemens, Samsung, LG, Nokia, Eriсsson, SONY, Panasoniс, — ремствував Дикусаров.
Директор «Інтеграла» згадав Siemens не лише тому, що сам користувався моделлю цієї компанії — С45. Як експерту йому були відомі численні проекти Siemens в Україні. Причому в різних галузях: будівництво мережі й комутаторів GSM для UMC і Golden Telecom, системи прикордонного контролю й інформаційної системи для МВС України. Проекти з автоматизації на підприємствах «Мотор-Січ», «Кисеньмаш», «Стирол», «Азовсталь», Єнакіївському й Маріупольському металургійних заводах.
— Так, глибоко вкоренився Siemens на українському ринку за роки незалежності. Мабуть, час говорити про сіменсологію — науку, що вивчає мистецтво будівництва успішного бізнесу на прикладі однієї фірми. Тим паче, коли фірма з перервами присутня на нашій території 150 років! Адже, за інформацією представника мобільних систем Siemens в Україні Ірини Ганжі, перший свій проект в Україні Siemens почав реалізовувати 1853 року, під час Кримської війни, прокладаючи лінію телеграфного зв’язку Петербург—Київ—Одеса—Севастополь. Була присутня компанія в нас і за царя, і в радянські роки.
Сьогоднішня успішна експансія мобільних телефонів Siemens — результат чіткої реалізації продуманої стратегії розвитку. Компанія ділить із Samsung третє й четверте місця у світі за кількістю проданих мобільних телефонів. В Україні її частка ринку наближається до 25—28% , а модель А35 за її популярність навіть називають народним телефоном. «Портфоліо» Siemens, що складається з дев’яти моделей, ідеально відповідає вимогам місцевого ринку — і тут, і в Східній Європі загалом, і в далекому Китаї. І це головний аргумент на користь існування сіменсології, яку необхідно вивчати прямо тут і зараз, якщо ми не хочемо, щоб українські ракетоносії залишилися єдиними свідками зниклої технологічної цивілізації. А про можливість цього свідчить недавно розпочатий процес банкрутства заводу «Інтеграл»...