UA / RU
Підтримати ZN.ua

Розвиток бізнесу в умовах кризи

Антикризові відповіді на кризові питання

Автор: Артем Стоянов

Жоден бізнес у світі не був готовий до пандемії COVID-19. Наша юридична група також стикнулася з викликом коронакризи. Запровадження карантину збігся з моментом, коли наша компанія проходила процес розширення бізнесу. Ми планували приєднати нові команди юристів і відкрити шість нових самостійних практик. Після того, як 12 березня минулого року Кабінет міністрів і Київрада анонсували локдаун, ми переглянули стратегію та прийняли рішення діяти за попереднім планом і оголосили 1 квітня про розширення.

Загальна паніка і непередбачуваність ситуації не змусили нас відхилитися від наміченого курсу. Натомість компанія швидко адаптувалася до нових умов. Нам удалося реорганізувати роботу і при цьому зберегти та навіть покращити рівень сервісу. Завдяки оперативним управлінським рішенням, наша компанія не просто вистояла під час шторму, а й зміцнила лідерські позиції на ринку. Ці заходи можна вважати універсальними та застосовувати не лише в юридичному бізнесі.

Продовжуйте спілкуватися зі своїми клієнтами

З початком карантину ми перевели комунікацію з клієнтами в онлайн-формат, застосовуючи зручні для них канали спілкування: конференції, месенджери та інші онлайн-сервіси. Це забезпечило безперебійну роботу над проєктами та прискорило швидкість комунікацій. Крім того, ми зменшили час на обробку запитів нових клієнтів, скоротивши до мінімуму час із моменту звернення до отримання першої консультації. За однакового рівня надання послуг саме швидкість, зручність і простота процесів у взаємодії з клієнтами формують додаткову цінність і забезпечують конкурентну перевагу.

Ми приділили багато часу додатковому спілкуванню з нашими клієнтами — контактували з кожним, пояснювали зміни у компанії та розповідали про можливості, що відкриваються. Також ми вивчали, яким чином пандемія та карантин впливають на бізнес і процеси клієнтів, надавали консультації та послуги для забезпечення ефективного функціонування та захисту бізнесу. Ми створили лендинг юридичної підтримки бізнесу під час пандемії, розробили серію відеоконсультацій на теми з трудового права, банкрутства юридичних осіб, дистанційного розгляду судових справ та з інших актуальних питань. Загальне посилення комунікації з клієнтами та додаткові сервіси у складний час покращили взаємодію та сприяли розвитку співпраці.

Використовуйте технології

Організація дистанційної роботи команди — одне з найважливіших завдань, яке нам довелося вирішувати. Після розширення було проведено технічну інтеграцію нових команд в IT-системи нашої компанії в умовах локдауну. Ми забезпечили взаємодію команд, провели дистанційне навчання бізнес-процесів і роботи на IT-платформах для нових співробітників.

Окрему увагу було приділено підтримці внутрішньої комунікації. Менеджери компанії розділили персонал на невеликі групи та регулярно спілкувалися з ними у Zoom. Таким чином, попри фізичну відсутність в офісі, працівники залишалися у курсі корпоративних новин та отримували відповіді на будь-які запитання. Ми свідомо майже повністю стерли межу між офлайн- та онлайн-нарадами. Все це ще раз підтвердило, що використання технологій для оптимізації бізнес-процесів і координації роботи команди — необхідна умова для розвитку бізнесу.

Піклуйтеся про команду

Будь-яка криза — стрес-тест для корпоративної культури. Успішно його складають компанії, які ставлять у пріоритет піклування про людей. В умовах пандемії головним для нас стало здоров’я співробітників. Усі члени нашої команди мають медичне страхування, компанія забезпечує тестування на COVID-19 у разі потреби.

Також HR-підрозділ надає психологічну підтримку, перевіряє стан здоров`я працівників і консультує про алгоритм дій у разі необхідності звернутися по медичну допомогу. Компанія забезпечила співробітникам можливість транспортування до офісів чи судових установ, коли це необхідно. В офісі були запроваджені додаткові заходи безпеки. Співробітники були мотивовані тим, що компанія демонструє соціальну відповідальність, підтримуючи медичні заклади, що продовжували свою роботу в складних умовах. За період карантину ми провели ремонт нових приміщень і в жовтні вже могли працювати в єдиному офісі. Ці заходи допомогли згуртувати команду, об`єднати навіть тих, хто жодного разу не бачив один одного офлайн.

Шукайте нові можливості

Криза — час нових можливостей. Це банальна, але перевірена життям істина. Вважаю, що коронакриза прискорила процеси, необхідність яких була давно очевидна. Нам удалося пройти найскладніший етап пандемії та стати сильнішими завдяки мобілізації ресурсів, швидким оперативним рішенням, скоординованим діям і використанню потенціалу сучасних технологій.