UA / RU
Підтримати ZN.ua

Раптове зростання попиту на комп’ютери й комплектуючі. Уже нинішнього року ціни на пам’ять підскочили на 38%, акції її виробників — на 11%

Apple’івський плеєр iPod і Microsoft’івська ігрова консоль Xbox 360 викликали настільки великий попит на карти пам’яті, що Dell та багато інших виробників ПК не справляються з випуском необхідної кількості продукції...

Автор: Оксана Приходько

Apple’івський плеєр iPod і Microsoft’івська ігрова консоль Xbox 360 викликали настільки великий попит на карти пам’яті, що Dell та багато інших виробників ПК не справляються з випуском необхідної кількості продукції.

Зате це обіцяє чималий прибуток таким компаніям, як Samsung Electronics і Hynix Semiconductors, які виробляють модулі пам’яті. Ціни на карти пам’яті підскочили цього року на 38%, зросли відповідно й акції компаній Samsung і Hynix.

Як стверджує Лі Сенг Мун із Midas Asset Management у Сеулі, сприятливі умови для виробників модулів пам’яті, мабуть, протримаються до кінця року.

А підвищення попиту та цін уже встигли вплинути на прибутки компаній — акції восьми найбільших виробників карт пам’яті зросли цього року в середньому на 11%.

Не дивно, що зріс попит на карти пам’яті, з огляду на той факт, що один лишень Apple примудрився продати з 2001 року понад 42 млн. своїх iPod’ів, причому 14 млн. із них тільки за останній квартал попереднього року. До речі, Apple обвинувачують у виникненні в зв’язку з використанням плеєра серйозних проблем зі слухом. Як стверджує Джон Паттерсон, 115 дБ, на які спроможний iPod, можуть викликати значну втрату слуху при використанні плеєра понад 28 секунд на день. Хоча слухати його на повну гучність ніхто нікого не змушує, а Apple навіть пише на кожному iPod’е попередження, що використання програвача на високих гучностях пов’язане з ризиком надовго втратити слух. Хоч як там було б, компанії все-таки довелося замінити свою продукцію на французьких ринках аналогічною, але з примусовим обмеженням гучності на рівні 100 дБ.

На ринку ПК теж спостерігається пожвавлення. За даними Gartner, центру з дослідження ринку, в усьому світі продажі комп’ютерної техніки зросли за останній рік на 15,3% й становили в 2005 році 218,5 млн. одиниць проти 189,5 млн. у 2004-му. Причому першість більше вже не належить Сполученим Штатам — у США обсяги продажів зросли на 7,5% і становили 67 млн. одиниць, водночас як на ринках Європи, Близького Сходу та Африки в 2005 році було продано 72,7 млн. штук, що на 17,1% більше, ніж у попередньому.

Та найшвидшим зростанням обсягу продажів відрізнилися Тихоокеанська Азія і Латинська Америка, де продажі зросли на 26% і становили відповідно 42,8 і 14,7 млн.

Серед виробників ПК, як і раніше, лідирує Dell, який зайняв у 2005 році 16,8% ринку. Щоправда, із середини року темпи зростання його продажів значно знизилися, але завдяки своїм заморським поставкам у четвертому кварталі компанія змогла домогтися того, що зростання її продажів за рік навіть трохи перевищило загальносвітовий і становило 18,6%.

Hewlett-Packard показав не таке швидке зростання обсягу продажів, через що частка компанії на світовому ринку знизилася з 14,6 до 14,5%. Та це поки що не загрожує йому втратою свого другого місця на світовому ринку.

За ним ідуть Lenovo, що підняв свою частку з 6,8 до 6,9%, і Acer, чий відсоток від світових продажів зріс із 3,4 до 4,6%. Останній завдяки своєму успіху обминув Siemens і Siemens-Fujitsu, який як і раніше займає 3,8% усього ринку.

Apple вирішив не відставати від виробників ПК і має намір підняти свої продажі, випустивши нову лінійку своїх комп’ютерів із Intel’івськими чипами. Можливо, новій продукції вдасться повторити феноменальний успіх плеєрів iPod.

Gartner також зазначає той факт, що зростання кількості продажів ПК головним чином зобов’язаний портативним комп’ютерам, тому що попит на настільні ПК особливо не збільшився.