UA / RU
Підтримати ZN.ua

ПРОРИВ «ТОЙОТИ» У ВЕЛИКУ АМЕРИКАНСЬКУ ТРІЙКУ

Далекого 1957 року, коли в Америці було продано перший автомобіль виробництва японської компанії Toyota, позиції «Великої трійки» детройтських автомобілевиробників (General Motors, Ford і Chrysler) здавалися непорушними...

Автор: Оксана Приходько

Далекого 1957 року, коли в Америці було продано перший автомобіль виробництва японської компанії Toyota, позиції «Великої трійки» детройтських автомобілевиробників (General Motors, Ford і Chrysler) здавалися непорушними. Знадобилося трохи менше півстоліття, щоб японському концерну вдалося «вибити» із цієї трійки лідерів «слабкої ланки» й самому видертися на третій щабель переможців у ринкових перегонах.

Особливо примітним цей факт видається у світлі того, що нинішній рік характеризується загальним спадом обсягів продажів легкових автомобілів — на один відсоток, порівняно з серпнем минулого року. Зате обсяги продажів автомобілів марки Toyota за той самий період зросли на 11,4%, у результаті чого частка цього концерну на американському авторинку сягнула 12,8%. А ось обсяги продажів концерну DaimlerChrysler знизились на 6%, і він перемістився з призової трійки на четверте місце.

Нині на частку Chrysler припадає лише 11,8 % американського авторинку, а частка ринку «Великої трійки» впала до 57,9 %. Це найнижчий показник за всю історію автомобілебудування. У цілому скорочення сумарної частки General Motors, Ford і Chrysler, порівняно з серпнем минулого року, становило 4,5%.

Втім, віце-президент компанії Toyota Джеймс Пресс особливого оптимізму стосовно такого приголомшливого успіху своєї компанії не відчуває. І насамперед через його абсолютну несподіванку. Всі замовлення з терміном постачання в найближчі 25 днів розібрано, а охочих чекати чергову партію через 65 днів навряд чи набереться достатньо для того, щоб цей успіх закріпити.

Віце-президент компанії Chrysler Гару Ділц теж спокійний. «Ніхто не сумнівається в тому, що Toyota саме тепер зробила величезний прорив у бізнесі легкових та вантажних автомобілів», — каже він і додає, що 900 мільйонів доларів збитків, яких компанія зазнала у другому кварталі нинішнього року, безслідно минутися ніяк не могли. Але це ще не фінальний забіг, і ситуація цілком може змінитися на користь американських автовиробників. Останні, проте, все-таки частково втратили ореол непорушності.