UA / RU
Підтримати ZN.ua

ПОТЯГ МИЛОСЕРДЯ

Стратегія розвитку українських залізниць полягає насамперед у формуванні стійкої галузевої екон...

Автор: Олександр Артеменко
Білоцерківський будинок дитини: зігріті чужим теплом

Стратегія розвитку українських залізниць полягає насамперед у формуванні стійкої галузевої економіки, спроможної зберігати рівновагу на макро- і мікрорівнях усупереч впливу зовнішніх негативних чинників соціально-економічного й політичного характеру. За 12 років незалежності України, а це в історичному плані термін мізерно малий — її залізничний транспорт значно просунувся в розвитку, завдяки здійсненню цілого комплексу заходів у сфері залізничного менеджменту, а також інвестиційної та науково-технічної політики, розробленої Державною адміністрацією залізничного транспорту України. Нині без перебільшення можна сказати, що «Укрзалізниця» — це потужний локомотив, який виводить на шляхи стабілізації та розвитку чимало інших галузей вітчизняного виробництва та економіки. Щодня вона відправляє 895,7 тис. тонн вантажів, перевозить 1,52 млн. пасажирів і 112,3 тис. тонн транзитних вантажів, заробляючи за день 25,3 млн. гривень. Іде модернізація залізничної інфраструктури та колійного господарства, підвищується безпека руху (лише торік на превентивні заходи витрачено 76 млн. гривень), пасажирське господарство наближається до європейських стандартів, на залізницях упроваджується сучасна система пасажирського сервісу. Протягом 2001—2002 років за замовленням та на інвестиції «Укрзалізниці» на Корюківському вагонобудівному заводі розроблено конструкцію та освоєний випуск трьох основних типів вагонів, із яких складають швидкісні потяги «Столичний експрес», здатні розвивати швидкість до 160 кілометрів на годину. На підприємстві ХК «Луганськтепловоз» створені нові зразки електропотягів постійного та перемінного струму й дизельних потягів.

Усе це добре відомо, адже послугами залізничного транспорту користуються мільйони людей і вони, звісно ж, помітили зміну умов їхнього подорожування.

До честі залізничників слід сказати, що, продовжуючи зміцнювати й розвивати своє господарство, вони не залишають поза увагою й інші сторони життя. Про це красномовно свідчить видаткова стаття галузевого бюджету, яка називається «Соціальний захист працівників галузі та пенсіонерів-залізничників. Спонсорська допомога».

Соціальний стан визначається насамперед заробітком. У працівників залізничного транспорту, зайнятих основною діяльністю, середньомісячна зарплата з 1999 року збільшилася в 3,1 разу й становить 772,6 гривні. Мінімальна тарифна ставка в 1,76 разу перевищує мінімальний розмір заробітної плати в країні.

Для підвищення безпеки, поліпшення гігієни праці та виробничого середовища створено 670 кабінетів охорони праці, 6 галузевих навчальних центрів при вузах, а організація галузевих експертно-технічних центрів із технічної діагностики об’єктів підвищеної небезпеки допомогла заощадити 18,7 млн. гривень. З 2000 року на залізничному транспорті щорічно створюється до 2,8 тис. нових робочих місць, працевлаштовуються понад 4 тис. молодих фахівців. А ветеранська організація, що об’єднала понад 240 тис. ветеранів-залізничників, унікальна за своєю чисельністю. Іншого такого громадського об’єднання в Україні не знайти. Щорічно на матеріальну підтримку колег старшого покоління залізничники витрачають близько 100 млн. гривень. Ще 48,37 млн. йде на забезпечення всім необхідним медичних установ, а матеріальна допомога дітям-сиротам і дітям-інвалідам лише за один минулий рік склала 8 млн. гривень.

Гірко про це казати, але в нашій країні важко живеться не тільки малолітнім сиротам та інвалідам, а й багатьом дітям, у яких є батьки. І найчастіше матеріальні труднощі — не провина батьків, а їхнє лихо. За таких обставин проблематично навіть просто відправити маля на канікули в село до бабусі. Однак уже котрий рік поспіль ця проблема вирішується завдяки «Укрзалізниці», яка надає дітям безкоштовний проїзд до місць оздоровлення та відпочинку. Задоволені не лише дітлахи та їхні батьки з бабусями й дідусями. Високо цінують таку можливість і шкільні вчителі, переконані, що лише дитина, яка добре відпочила за літо, спроможна повноцінно засвоювати знання.

Однак ці знання можуть і не знадобитися, якщо дитині невідомі Правила безпеки біля залізничних колій. І щоб не допустити трагедій, «Укрзалізниця» оголошує конкурс малюнків, де дітям пропонують зобразити ці Правила в картинках фарбами та кольоровими олівцями. Конкурс проводився серед школярів у рамках підготовки до Дня захисту дітей із благородною метою: привернути увагу суспільства до проблем безпеки на шляхах, залізничних переїздах і платформах для запобігання нещасним випадкам із дітьми та дорослими, залучити школярів до особистої участі в пропаганді правил поведінки на залізничному транспорті. Кращі малюнки стали експонатами виставки, також організованої Державною адміністрацією залізничного транспорту України та національним фондом захисту матерів і дітей «Україна — дітям». Безперечно, власноручно створений образ залишиться в дитячій пам’яті на все життя і допоможе не накоїти дурниць на залізниці. Як юним художникам, так і їхнім друзям-вболівальникам. А брати участь у конкурсі хотіли чимало дітлахів, адже організатори приготували для переможців чудові призи.

«Укрзалізниця» також допомагає установам, які опікуються дітьми-сиротами. Шефство над Котовською школою-інтернатом взяла Одеська магістраль. Втілюється в конкретні справи програма допомоги: учні отримують одяг, меблі, комп’ютери. На рахунок інтернату надійшли кошти, необхідні для ремонту автомобілів. А Білоцерківський будинок дитини, також опікуваний «Укрзалізницею», отримує для своєї дітвори продукти харчування, медикаменти, миючі засоби й навіть памперси. Адже там виховуються діти у віці від 2 тижнів до 5 років, покинуті відразу після народження. Нещодавно міністр транспорту України, генеральний директор «Укрзалізниці» Г.Кірпа передав цій установі свою Державну премію на придбання меблів і посуду.

Колеги з «Залізничного Донбасу» повідомляють, що під патронатом Георгія Кірпи дорожній комітет Червоного Хреста провів добродійну акцію для інвалідів Великої Вітчизняної війни першої групи та нагороджених орденами Слави. Ветерани отримали в подарунок вовняні пледи й не менш теплі листи з добрими побажаннями.

Комітети Червоного Хреста створені на вітчизняних залізницях ще 1956 року в зв’язку з прийняттям III з’їздом товариств Червоного Хреста та Червоного Півмісяця постанови «Про поліпшення роботи первинних організацій Червоного Хреста на залізничному транспорті». Це структурні підрозділи Асоціації Червоного Хреста залізничників і залізничних будівельників України. Своє головне завдання на найближчі роки вони вбачають у розширенні обсягів проведення добродійних акцій і пошуку нових форм роботи. Неоціненну допомогу у цьому надає їм «Укрзалізниця».

Залізничники допомагають не тільки окремим людям, підприємствам і установам, а й містам. Днями стало відомо, що Державна адміністрація залізничного транспорту України готова протягом двох років вкласти в систему водопостачання Севастополя 50 млн. гривень. Половину цієї суми направлять на спорудження 14 нових гідровузлів, решту — на заміну зношених ділянок міського водопроводу.

Багато нових потягів з’явилося останнім часом на магістралях країни — приміських, швидкісних, контрейлерних. Однак головний із них, за який залізничникам особлива дяка та шана, — це потяг милосердя, який вони ніколи не ставлять на запасну колію.