UA / RU
Підтримати ZN.ua

ПОПЕРЕДЖУЮЧИЙ УДАР

На запевняння нового голови правління АТ «Філіп Морріс Україна» Лео Маклохіна, нині існуюча податкова система в Україні багато в чому визначила діяльність його компанії на ринку і перспективи її подальшого розвитку...

Автор: Сергій Следзь

На запевняння нового голови правління АТ «Філіп Морріс Україна» Лео Маклохіна, нині існуюча податкова система в Україні багато в чому визначила діяльність його компанії на ринку і перспективи її подальшого розвитку. Воно й зрозуміло, адже незмінність політики Верховної Ради (у період 1999—2002 рр.) щодо акцизного збору в тютюновій галузі сприяла розширенню пропозиції міжнародних марок сигарет вітчизняного виробництва. У виробника з’явився стимул випускати дедалі якісніший товар. Адже висока ціна останнього не впливала на ставку акцизних відрахувань. Причому державний бюджет від цього не постраждав. Навпаки, із 1999-го по 2001 рік акцизні вливання зросли з 522 млн. до 583 млн. грн. А результати 2002 року швидше за все перевищать раніше прогнозовані 620 млн. грн. — за останніми даними цього року державні доходи від тютюнового акцизу збільшилися на 30%.

Цілком сприятливий податковий клімат у галузі став одним із чинників, які підштовхують ФМУ до збільшення виробничих площ за рахунок будівництва нової фабрики. Розмови про це точаться вже давно. Тепер же, як запевняє Лео Маклохін, коли виділено ділянку землі, остаточне добро на початок будівництва можна буде отримати вже через 3—6 місяців після звернення в штаб-квартиру в Лозанні (Швейцарія). Проте із зверненням у головний офіс він поки не квапиться. Хоча пан Маклохін запевняє, що нинішня акцизна політика не викликає побоювань, приймаючи свої рішення, він не може не враховувати відповідні законопроекти, що ось-ось розглядатимуть у парламенті. Звичайно, новий керуючий справами ФМУ прибув в Україну тільки в серпні цього року, але його напевно давно ввели в курс справи, наприклад, щодо того, що частина народних депутатів виношує плани зміни існуючого специфічного акцизу на змішаний. У останньому разі одна частина акцизного збору (специфічна), як і раніше, залежатиме лише від кількості реалізованих фабрикою сигарет, зате друга (адвалорна) його частина почне визначатися відпускною ціною сигарет.

Втім, навіщо пасивно чекати? ФМУ, вважай, уже завдала удару на випередження. Саме так можна розглядати виведення нею на ринок марки Next, яка цілеспрямовано вступає в конкурентну боротьбу за один із найдинамічніших сегментів сигаретного ринку, у якому перебувають, приміром, «Прима», «Прилуки», LD... Адже, на думку експертів, такі недорогі сигарети з фільтром (і всі інші, дешевші за них) отримають додаткові преференції в ціні у разі зазначених змін акцизного законодавства.