Обмінні пункти захистили від НБУ
Минулого тижня господарський суд столиці задовольнив позов Правекс-банку. Своїм рішенням він заборонив Національному банку України проводити перевірки пунктів обміну валют без представників комбанків, із якими ті працюють або яким належать. Таким чином, деякі положення торішньої постанови Нацбанку «Про затвердження правил проведення перевірок пунктів обміну іноземної валюти» визнано незаконними. Зокрема рішенням суду НБУ заборонено вимагати в касирів «обмінок» документи і накази банків-контрагентів, копію реєстраційного свідоцтва обмінного пункту чи дані про його операції. Також НБУ заборонено знімати копії з отриманих документів, оскільки все перелічене вище порушує права комерційних банків.
Це вже не вперше комбанки в судовому порядку відстоюють свої права. У листопаді минулого року рішенням Оболонського районного суду столиці Нацбанку було заборонено проводити перевірки комерційних банків на вимогу СБУ, МВС, органів прокуратури, ДПА чи Комітету боротьби з корупцією.
Ліквідаторам банку-банкрута дещо також перепало
У вівторок, 5 лютого, було затримано колишнього голову правління і начальника служби безпеки банку «Україна». Про це повідомив на прес-конференції заступник генпрокурора України Олексій Баганець. Також було затримано трьох керівників комерційних структур, які, як і працівники банку, обвинувачуються у привласненні коштів «України» в особливо великих розмірах. Один із них працював у ліквідаційній комісії банку, а другий нині балотується до Верховної Ради. За словами пана Баганця, підозрюваним інкримінується розкрадання понад 11 млн. грн. Окрім цих п’яти затриманих, Генпрокуратура розшукує ще двох керівників банку «Україна», які також причетні до розкрадання коштів. Правда, поки що офіційне обвинувачення затриманим не пред’явлено, оскільки не завершено документальної ревізії у цій справі.
Олексій Баганець нагадав, що наприкінці липня минулого року було призначено ревізію Головного КРУ за 151 фактом незаконного одержання і неповернення кредитних коштів «України». Генпрокуратура навіть зверталася по допомогу до інших держав, бо частину грошей банку-банкрута переказано за кордон.
«Союз-Віктан» лідирує серед вітчизняних виробників алкоголю
Компанія «Союз-Віктан» стала лідером української лікеро-горілчаної продукції 2001 року, випустивши 4524,4 тис. дал лікеро-горілчаних виробів (ЛГВ), тоді як 2000 року ця цифра становила 2415,3 тис. дал. Відтак загальна частка компанії на ринку ЛГВ сягнула 18,67% (за рік до того вона становила 10,76%). У тому числі сегмент горілок середньої ціни зріс із 21,52% до 37,35%. Як розповів «ДТ» керівник служби маркетингу компанії Олександр Сопіт, «2001-го було вдало розширено асортимент горілок середньої ціни. Крім того, у жовтні минулого року «Союз-Віктан» отримав ексклюзивне право на виготовлення і реалізацію в Україні третьої за популярністю і продажами у світі горілки «Московская особая».
Розпродаж авіакомпаній
Днями оголошено конкурс з продажу цілісного майнового комплексу державних авіакомпаній «Крим» та «Кіровоградські авіалінії», що проводять авіаперевезення пасажирів, вантажів, багажу і пошти. Початкова ціна першої з компаній — 0,82 млн. гривень. Сам конкурс відбудеться 26 березня. Одна з його основних умов, що ставляться новому власнику «Криму», — статус-кво на профіль діяльності компанії протягом трьох наступних років.
Що стосується «Кіровоградських авіаліній», то початкова ціна цієї компанії значно вища — 4,5 млн. гривень. Умови торгів ті ж самі, що й в авіакомпанії «Крим». Ось тільки «торги» відбудуться трохи раніше — 21 березня.
«Південмаш» ще й піонер вітчизняного трамваєбудування
У Києві відбулася презентація першого трамвая, повністю складеного з вітчизняних комплектуючих дніпропетровським заводом «Південмаш». Повідомляється, що в процесі складання трамвая застосовано найпередовіші технології, і вже в недалекому майбутньому старий електротранспорт в Україні можуть повністю замінити. Новий двигун зменшив витрату електроенергії на третину, а конструкція полегшала майже на 700 кг. Важливо, що новий трамвай із символічною назвою «Київ» створює менше шуму. Цього вдалося досягти завдяки спеціально розробленій конструкції рейок і спеціальним гумовим накладкам на колесах.
Складання єдиного екземпляра трамвая коштувало $280 тис., кожен кілометр безшумного рейкового полотна фахівці оцінюють у 1,5 млн. грн. Столичний мер уже заявив про придбання цього трамвая для експлуатації на маршрутах Києва.
за матеріалами «ДТ»
та інформагентств