UA / RU
Підтримати ZN.ua

НОВИЙ «ДЖИП» ЗА 3000 ДОЛАРІВ

У Луцьку починають виробництво першого автомобіля української розробки На церемонії, присвячені...

Автор: Олексій Гончаренко

У Луцьку починають виробництво першого автомобіля української розробки

На церемонії, присвяченій складанню 10 000-го автомобіля марки ВАЗ на Луцькому автозаводі, було оголошено знакову для української економіки подію — прийнято рішення про початок виробництва автомобіля ЛуАЗ-1301. Цей автомобіль було розроблено на ЛуАЗі ще 1994 року і він навіть пройшов випробування на колишньому союзному автополігоні в Димитрові. Але в ті часи грошей у заводу не було не лише на впровадження нової моделі, а навіть на підтримку старої — «Волинянки». Друге життя в луцьке підприємство вдихнув концерн «Укрпромінвест», коли 1999 року він викупив контрольний пакет акцій заводу і 2000 року розпочав виробництво УАЗів і ВАЗів. Однак ці моделі на заводі складають великовузловим методом із готових машинокомплектів, які надходять із Росії. Власна ж модель — ЛуАЗ-1302, що була сучаснішою модифікацією давно відомої «Волинянки» ЛуАЗ-969А, не була затребувана ринком. За 2000—2001 роки їх було випущено усього кілька десятків, і 2002 р. було вирішено припинити виробництво застарілої моделі.

Тепер на зміну «Волинянці» було вирішено розпочати випуск допрацьованої моделі 1301. Молоді дизайнери Луцького автозаводу зробили зовнішність автомобіля більш сучасною і досконалою. В основі конструкції, як і моделі 1994 року, залишилася оригінальна ідея — кузов виконаний із склопластику. Завдяки такому рішенню він не піддається корозії, легкий у ремонті, досить міцний і дозволяє швидко змінювати панелі кузова, тим самим змінюючи зовнішність автомобіля. ЛуАЗ-1301, як і його попередник, — повнопривідний автомобіль підвищеної прохідності, що має гарні позадорожні характеристики. «Він успадкував від «Волинянки» усі її кращі риси, — каже директор Луцького автозаводу Володимир Гунчик, — при цьому отримавши найсучасніші технічні рішення».

Маркетологи визнають, що така концепція дозволяє зайняти на ринку порожню нішу недорогого компактного позадорожника. У конструкції автомобіля використано переважно українські та російські комплектуючі — коробка передач львівська, а двигун може бути як від «Таврії», так і від «Жигулів» чи іномарки (обсягом від 1,1 до 1,8 л). Така уніфікація дозволить не лише звести вартість автомобіля до мінімальної (за новий вседорожник проситимуть від 3000 доларів), а й дозволить у майбутньому складати автомобіль не лише в Україні, а й Росії. Це має забезпечити доступну ціну й упевнений збут ЛуАЗів у Російській Федерації.

Варто зауважити, розробка і впровадження автомобіля власної конструкції для України — це подія, у яку не вірили професіонали автопрому. Голова ради директорів СП «АвтоЗАЗ-Деу», конструктор за професією, на одній з прес-конференцій зізнався, що розробленого українськими конструкторами автомобіля не буде ще років десять, а може, й ніколи, враховуючи процес глобалізації автомобільної промисловості. Дирекція Луцького автозаводу, який і за радянської влади не був у числі новаторів, довго обгрунтовувала вигідність проекту перед головним інвестором — концерном «Укрпромінвест». Та все ж рішення про виробництво прийнято. «Розмір інвестицій у розробку моделі 1301, підготовку її до виробництва і випуск першої тисячі автомобілів складає близько 3 млн. доларів, — говорить віце-президент «Укрпромінвесту» Олег Свинарчук. — При подальшому збільшенні обсягів виробництва будуть потрібні додаткові інвестиції». Зауважимо, що така сума — просто сміховинна для світової практики автомобілебудування. Приміром, концерн General Motors вклав у розробку нинішнього покоління автомобіля Opel Astra близько 1,5 мільярда марок!

Та все ж, новий український автомобіль розроблено. Дві машини (із три- і п’ятидверним кузовом) будуть представлені на виставці SIA-2002. Цього року вони пройдуть сертифікаційні випробування в Росії й Україні, у Луцьку підготуються до їхнього виробництва, і 2003 року почнеться повноцінний випуск українських позадорожників. Звісно, за рівнем технологій, та й якості, швидше за все, автомобіль не буде в авангарді світового автомобілебудування, зате це буде найдоступніший у світі позадорожник. Адже такі популярні сьогодні джипи коштують приблизно в десять разів дорожче!