UA / RU
Підтримати ZN.ua

НОВІ ТАРИФИ UMC: «ЗБИВАЄ З НІГ» ХІБА ЩО ГУЧНІСТЬ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

З початку тижня почалася масштабна рекламна кампанія нових тарифних планів і нових послуг, наданих оператором мобільного зв’язку UMC, що проходить під девізом «Новини, які збивають із ніг»...

Автор: Віталій Кукса

З початку тижня почалася масштабна рекламна кампанія нових тарифних планів і нових послуг, наданих оператором мобільного зв’язку UMC, що проходить під девізом «Новини, які збивають із ніг». Як видно з перших відгуків клієнтів компанії, котрими наповнено спеціалізовані форуми в Інтернеті, очікували вони більшого. Суттєвого подешевшання мобільного зв’язку від UMC не відбулося, зміни тарифної політики носять радше косметичний характер.

Шість нових тарифних пакетів UMC чимось нагадують пакети «Секунда», ще роки три тому введені столичним мобільним оператором Golden Telecom GSM. Передусім замість трьох тарифних планів пропонуються шість, які передбачають оплату від 20 до 250 хвилин на місяць. Вартість хвилини в пакеті, відповідно, знижується від 42 центів у найдешевшому пакеті до 28 центів у найдорожчому (UMC наводить розрахунки в гривнях, але ми, аби не дати себе заплутати, рахуватимемо в загальновживаних умовних одиницях). Слід зазначити, що послуги UMC трошки подешевшали. На одиниці центів, але приємно. Оплата часу понад ці хвилини здійснюється за єдиним тарифом у 43 центи. Хоча компанія і заявила про відсутність у нових пакетах абонплати, однак її лише перейменували у «вартість пакета». Вхідні внутрішньомережні залишилися безкоштовними (з обмовкою — «у межах України», тобто якщо вам подзвонять із телефона на роумінгу, доведеться платити). Решта послуг докуповуються окремо. Відправлення SMS коштує все ті ж шість центів. Мобільний Інтернет і WAP — шість центів за хвилину (у конкурентів — п’ять центів). Прослуховування голосової пошти — 12 центів (у конкурентів — 14). 12 центів коштують і вихідні усередині «малої групи» із чотирьох телефонів у рамках послуги «UMC-Сім’я».

Серед нових послуг — міжнародний зв’язок UMC-International і послуга... безкоштовних вхідних дзвінків. Перша — аналогічна введеній нещодавно київстарівській і являє собою послугу IP-телефонії від UMC. Аби скористатися нею, необхідно набрати номер «три нулі», після якого — код країни і так далі. Платити доведеться удвічі менше, аніж при прямому додзвоні на закордонний номер. Послуга ж безкоштовних вхідних коштує недешево — 62 долари на місяць. І безкоштовними будуть не всі вхідні, а лише 1000 хвилин — шістнадцять із половиною годин (у UMC порахували, що тих, хто говорить більше, — небагато). Тобто, фактично вхідні є не безкоштовними, а коштують шість центів за хвилину. І те приємно.

Обновила компанія і послуги корпоративного мобільного зв’язку. Адже відомо, що корпоративний зв’язок дешевший за рахунок того, що продається оптом, ось дедалі більша кількість користувачів і воліє підключатися не прямо, а через різноманітні юрособи. Донедавна повна свобода корпоративу була в «Київстару», у UMC ж умови підключення корпорації були досить жорсткими. Тепер усе змінилося з точністю до навпаки: із серпня «Київстар» посилює умови підключення, а UMC трохи лібералізує їх. Компанія пропонує два корпоративні пакети — «Корпоративна група» і «Корпоративна мережа». Другий — досить гнучка система, у якій окремим номерам можуть присвоюватися, наприклад, короткі номери додзвону усередині групи або обмежуватися їхні права; рішення про надання буде прийматися, як і раніше, індивідуально. А перший — фактично той же широко відомий київстарівський «кооператив» — якщо є більше шести абонентів (із тарифними планами не нижче 60-хвилинного), а також юрособа, на яку оформляється договір, — вони зможуть говорити між собою за тарифом 4 центи за хвилину (без витрат пакетних «безкоштовних» хвилин).

Таким чином, UMC не сказала нам майже нічого нового. Падати з ніг немає від чого. Масштаб рекламної кампанії мало відповідає масштабам змін тарифної політики компанії (хоч вкладення в рекламу ніколи не бувають даремними). Будемо сподіватися, що дійсне подешевшання послуг мобільного зв’язку до рівня європейських стандартів (безкоштовні вхідні і вихідні на рівні 10—20 центів) ще попереду.