UA / RU
Підтримати ZN.ua

НОУТБУК ПІД ЯЛИНКУ НИНІШНЬОГО РОКУ МОБІЛЬНИХ ПК ПРИДБАЛИ УДВІЧІ БІЛЬШЕ

Український ринок портативних комп’ютерів останні два роки демонструє вражаючі темпи зростання....

Автор: Герман Богапов

Український ринок портативних комп’ютерів останні два роки демонструє вражаючі темпи зростання. Якщо порівняти результати третього кварталу 2003 року з аналогічними даними (дослідницької компанії IDC) річної давнини, то виходить, що продажі мобільних ПК (МПК) в Україні збільшилися на 99,5% (в одиницях пристроїв), що вивело нашу країну за динамікою зростання на чільні позиції в східноєвропейському регіоні. При цьому тільки за третій квартал продажі зросли на 34,1%. Прямо повна «мобілізація» якась!

Тенденцію підтвердив і традиційний новорічний комп’ютерний ярмарок Intel і Samsung, що відбувся 19—21 грудня в київському Палаці спорту.

Позиції українських брендів зміцнюються

Однак радіти не слід. За європейськими мірками, частка продажів МПК в Україні стосовно обсягу всього ринку персональних комп’ютерів, за даними IDC, виглядає дуже скромно: у тому ж третьому кварталі минаючого року вона становила 6,1% в одиницях пристроїв.

Та все ж стрімке зростання покупок ноутбуків вражає. Основною його причиною, на думку маркетологів, стало зниження цін на пристрій у цілому завдяки здешевленню рідкокристалічних моніторів. У результаті МПК став доступний споживачу із середніми прибутками. Крім того, не можна скидати з рахунків зростаюче бажання споживачів користуватися його головною перевагою — мобільністю. Адже з ноутбуком можна працювати завжди і скрізь — у будь-який приватній поїздці чи відрядженні, в аеропорту або на пляжі... Причому можливості електронної записної книжки продовжують зростати. Згадайте про розширення світової мережі хот-спотів — зон бездротового високошвидкісного доступу в Інтернет.

Крім перелічених причин, бурхливому зростанню продажів ноутбуків сприяли збільшення кількості операторів на ринку, розвиток інфраструктури продажів і сервісного супроводу. Важливу роль зіграло значне збільшення маркетингових бюджетів. Так, на просування МПК нинішнього року витрачено вчетверо більше коштів, ніж на настільні ПК.

2003 року, як і 2002-го, спостерігалася тенденція збільшення ринкової частки відомих українських брендів за рахунок зменшення частки малих складальників. Наступного року очікується подальше посилення позицій локальних брендів, до яких відносяться компанії «Квазар-Мікро» і «Версія». Вони представляють на ринку широкий спектр мобільних комп’ютерів, у тому числі тих, що використовують передову технологію Intel Centrino.

За словами Дмитра Малиновського, віце-президента «Квазар-Мікро» з виробництва, 2003 року компанія збільшила обсяги виробництва ноутбуків на 32%. Наступного року «Квазар-Мікро» має намір досягти дворазового збільшення займаної частки ринку. З цією метою модельний ряд ноутбуків буде розширений у 2,5 рази, зазнає значних змін і цінова політика компанії.

У даний час найпопулярніші бізнес-моделі ноутбуків виробництва «Квазар-Мікро». Водночас спостерігається стійка тенденція збільшення попиту на широкоформатні ПК-блокноти. Частка мобільних ПК «Квазар-Мікро», реалізованих на базі архітектури Centrino, становить близько 30%. Якщо ця динаміка збережеться й наступного року, то в другому кварталі 2004 р. частка Centrino-платформ серед ноутбуків компанії становитиме більш як 50%.

М’яка посадка для ноутбука
вже не обов’язкова

У сучасних МПК передбачені різні конфігурації, що дозволяють полегшити життя їхньому власнику. Природно, споживач може вибрати потрібне: CD-ROM або DVD-ROM, модем, мережну карту, набір певних портів, а також пристрій бездротового доступу Wi-Fi і інтерфейс BlueTooth.

А зовсім недавно компанія IBM представила систему захисту, що допомагає захистити жорсткий диск ноутбука. Новинка працює аналогічно подушці безпеки автомобіля. Під час прес-конференції в аеропорту «Домодєдово» (Москва) один із журналістів попросив представника IBM продемонструвати дану властивість МПК, тобто випустити його з рук на підлогу. Після нетривалої паузи Денис Рєшин, керівник департаменту персональних систем (IBM Східна Європа/Азія), наважився це зробити, що викликало бурю захоплення серед представників ЗМІ. Для закріплення досягнутого він ще й постояв на ньому (вага випробувача перевищує 100 кг). Комп’ютер гідно витримав настільки жорсткий тест і почав працювати ніби нічого й не сталося, щоправда, після нетривалої паузи.

Для підвищення мобільності ноутбука на початку року було запроваджено нову технологію Centrino. Вона являє собою поєднання процесора Pentium M, набору мікросхем сімейства Intel 855 і рішення для бездротового доступу Intel PRO/Wireless 2100. Технологія розроблена спеціально для мобільних користувачів з умонтованою можливістю доступу до бездротових мереж і підвищеною продуктивністю. За рахунок автоматичного регулювання роботи процесора залежно від його завантаження вона забезпечує збільшений час автономної роботи і дозволяє створювати компактні ноутбуки. Технологія Centrino пройшла всебічне тестування на сумісність з апаратною і програмною продукцією провідних постачальників рішень для забезпечення безпеки в бездротових мережах, а також провідних постачальників точок доступу.

За прогнозами компанії IDC, 2003 року 42% усіх проданих у світі ноутбуків становитимуть системи на основі технології Centrino для мобільних ПК. 70% респондентів, опитаних у ході проведеного IDC дослідження, заявили, що коли їм буде потрібно замінити свій старий МПК на новий, то вони виберуть модель на основі технології Centrino.

За прогнозом Meta Group, до кінця нинішнього року частка ноутбуків на базі технології Centrino перевищить 80% загального обсягу продажів мобільних ПК у корпоративному секторі.

Наявність інтегрованих засобів бездротового доступу стає одним із найважливіших критеріїв, що визначають споживчі переваги при виборі моделі ноутбука. За даними IDC, до 2004 р. близько 90% усіх продаваних у світі мобільних ПК матимуть можливість бездротового доступу в Інтернет.

Передноворічні настрої

Акордом успішного року для МПК-виробників став новорічний комп’ютерний ярмарок, що пройшов у столичному Палаці спорту під гаслом «Часи змінюються — прийшла мода на потужний комп’ютер!» У ній взяли участь 44 провідні українські комп’ютерні компанії. Крім виробників ПК її учасниками стали розробники ПЗ, інтернет-провайдери і постачальники послуг. Відвідувачам були запропоновані спеціальні новорічні ціни й умови на різноманітний асортимент ноутбуків, створених на базі передової технології Centrino, настільних комп’ютерів на базі новітніх процесорів Pentium 4 із частотою до 3,20 ГГц і підтримкою нової технології Hyper-Threading, а також процесори сімейств Pentium 4 і Celeron для портативних і мобільних систем, кишенькових ПК на основі процесорів сімейства XScale, різноманітних сучасних цифрових пристроїв, програмного забезпечення й інформаційних послуг.

У Палаці спорту спеціально розгорнули зону бездротового доступу до мережі Інтернет за стандартом Wi-Fi, щоб продемонструвати переваги мобільності. Тут відвідувачі змогли познайомитися з усіма перевагами МПК на базі технології Centrino.

Володимир Болотніков, маркетинг-менеджер компанії Samsung Electronics в Україні, зауважив, що на ярмарку ноутбуки були представлені в такому різноманітному асортименті вперше. За його словами, український ринок викликає пильний інтерес у великих компаній-виробників ноутбуків. Так, наприклад, Samsung має намір завоювати наступного року 20% ринку МПК. Компанія планує домогтися успіхів за рахунок стійкого бренд-іміджу, потужної партнерської мережі й активної маркетингової політики. Вже зараз моделі компанії мають характерні переваги. Наприклад, окрім малої товщини й високої контрастності, окремі моделі мають навіть пристрій розпізнавання за відбитком пальців, а це важливо для ідентифікації користувача з метою захисту улюбленого МПК від несанкціонованого доступу.

Усього ярмарок відвідали близько 30 тис. чоловік. Вони не просто дивилися і випробовували чудеса сучасної техніки — не всі, але багато з них прямо з ярмарку повезли собі під ялинку ноутбук. Тим, хто пропустив захід, засмучуватися теж не варто. Часу для придбання у них предосить — компанії продовжили свої акції на весь період новорічних свят.