UA / RU
Підтримати ZN.ua

«НЕМОБІЛІЗОВАНІ» АБОНЕНТИ У МЕНШОСТІ

Рекламний ролик однієї з компаній, що виробляє мобільні телефони, щосили експлуатував міф про вибраність їхніх щасливих власників...

Автор: Оксана Приходько

Рекламний ролик однієї з компаній, що виробляє мобільні телефони, щосили експлуатував міф про вибраність їхніх щасливих власників. Проте, як показує статистика, зібрана Міжнародною спілкою телекомунікацій, насправді з цього року в меншості опиняться ті, хто користується стаціонарним телефоном. Новинка, що стрімко увірвалася на ринок якихось двадцять років тому, вже 1993 року знайшла 34 мільйони своїх прихильників. Перший мільярд «мобільних» абонентів був зафіксований 2001 року. Примітно, що і кількість абонентів стаціонарних телефонних ліній загальмувалася приблизно на такій самій числовій позначці — навіть у 2003 році армія «стаціонарників», за найоптимістичнішими прогнозами, не перевищить 1,2 мільярда. Зате кількість абонентів мобільних телефонів перевищить зазначений рівень вже нинішнього року. Причому це могло статися і дещо раніше, якби не спад глобальної економіки і не шок після вересневої трагедії минулого року. Хоча саме тоді аналітики пророкували різке зростання ринку мобільних телефонів, насправді обсяг продажів нових мобілок у третьому кварталі минулого року скоротився на 9%. П’ять найбільших виробників — Nokia, Ericsson, Motorola, Siemens і Samsung — за цей період продали всього лише 67,7 мільйона мобільних телефонів порівняно з 70,5 мільйонами трубок, реалізованих у третьому кварталі 2000 року.

Фахівці пояснюють цей спад дуже просто. Підраховано, що нині 55% продажів нових мобільних телефонів припадає на моделі заміщення. Тобто понад половину покупок роблять сьогоднішні користувачі мобільного зв’язку: їх у цьому разі цікавлять більш сучасні моделі. Очікується, що кількість таких покупок найближчими роками перевищить 80%. І саме велика частина такого роду клієнтів після подій 11 вересня тимчасово відмовила собі в оновленні трубок. Отже, обсяги продажів на світовому ринку мобільних телефонів утримувалися за рахунок тих покупців, у яких засобів мобільного зв’язку не було взагалі.

Зате нині підвищеним попитом користуються «найпросунутіші» моделі. Не випадково одна лише Nokia у першому півріччі викидає на ринок 20 нових типів мобільних телефонів і стільки ж готує до випуску на друге півріччя.

У країнах, що розвиваються, таких, як Китай і Індія, спостерігається екстенсивне зростання ринку мобільних телефонів. Хоча деякою мірою він гальмується поширеною там системою оплати дзвінка, коли сплачує як той, хто дзвонить, так і той, хто одержує дзвінок. Цікаво, що така система розрахунків найпоширеніша в США і Канаді, де темпи зростання ринку мобільних телефонів також відрізняються невисокою швидкістю. З іншого боку, Західна Європа, що вважає за краще стягувати плату з того, хто дзвонить, цілком може похвалитися високими темпами зростання мобільного ринку.

за матеріалами International Herald Tribune