UA / RU
Підтримати ZN.ua

МТС віддала "дочку" під крило Vodafone

Мобільний оператор "МТС Україна" змінив бренд. Тепер телекомунікаційні послуги надаватиме компанія під вивіскою Vodafone. Чи треба очікувати змін на українському телеком-ринку? Упевнений, так. Від міжнародної компанії саме й очікують виведення вітчизняного мобільного зв'язку на новий рівень. Тим паче що вона - один із найбільших телекомунікаційних операторів світу. Точніше - посідає друге місце за кількістю абонентів, зі зрозумілих причин пропустивши вперед лише China Mobile.

Автор: Герман Богапов

Мобільний оператор "МТС Україна" змінив бренд. Тепер телекомунікаційні послуги надаватиме компанія під вивіскою Vodafone. Чи треба очікувати змін на українському телеком-ринку? Упевнений, так. Від міжнародної компанії саме й очікують виведення вітчизняного мобільного зв'язку на новий рівень. Тим паче що вона - один із найбільших телекомунікаційних операторів світу. Точніше - посідає друге місце за кількістю абонентів, зі зрозумілих причин пропустивши вперед лише China Mobile.

№1 за доходами

Компанія працює у 26 країнах і має партнерські угоди з операторами ще в 55 країнах світу. Саме програма Vodafone Partner Markets дозволяє формувати стратегічні альянси з операторами по всьому світу, а партнерські відносини сприяють пропонуванню широкого спектра глобальних продуктів і послуг від Vodafone на локальних ринках. Цю програму запущено ще 2002 р., і вона дозволяє партнерам включатися на різні рівні взаємодії - від пільгового роумінгу та перепродажу послуг до "повноцінного партнерського брендування".

Станом на 30 червня 2015 р. Vodafone надає послуги майже 450 млн абонентів мобільного зв'язку та 12 млн користувачів фіксованого Інтернету. Мало того, згідно з останнім рейтингом найкращих компаній Forbes, Vodafone за всіма показниками бізнесу є 40-ю компанією у світі і... першою за доходами. Це не тільки серед телеком-операторів, а й серед усіх світових компаній.

Утім, і в цього гіганта картина загалом не така райдужна. Згідно з річним звітом компанії, вона продовжує бурхливо зростати лише на ринках, які розвиваються, а ось у Європі в неї лише спостерігаються "ознаки стабілізації". За рік доходи Vodafone на європейському континенті знизилися на 2,4%, але в компанії й цьому раді, вважаючи, що покращилася "комерційна реалізація", досягнуто певної "стабільності цін та зростання даних".

Vodafone на сьогодні є найбільшим європейським оператором 4G, вона покриває 72% території і має 20,2 млн 4G-користувачів у 18 країнах. Завдяки цьому обсяги передачі даних зросли за рік на 80%.

Тому недивно, що керівництво "МТС Україна" зацікавлене в партнерстві з Vodafone для якнайшвидшого розгортання 3G, а в перспективі - й 4G-зв'язку.

"Завдяки нашій новій угоді з "МТС" ми зможемо надати українським абонентам свої найкращі послуги й сервіси, - зазначив Стефано Гастаута, директор з розвитку партнерських ринків Vodafone. - 3G-мережа "МТС Україна" відповідає високим міжнародним стандартам, що дозволить забезпечити сильну позицію Vodafone уже на момент виходу на український ринок".

Наскільки технологічно хороша 3G-мережа "МТС Україна", абоненти ще не зовсім встигли розкуштувати, оскільки вона запущена поки що тільки в торгових центрах та в... Одесі.

"Раптове" бажання

Тепер український мобільний оператор, який є дочірньою компанією російських "Мобільних ТелеСистем", повністю припиняє просування бренду МТС і переходить на використання Vodafone. Про це домовлялися, звісно ж, не в Україні, а на "вищому" рівні в Москві. У прес-релізі, розміщеному на сайті Vodafone, крім координат британської PR-служби, зазначена московська PR-служба МТС.

До речі, "МТС Україна" є партнером Vodafone ще з 2008 р., коли головні офіси компаній уклали договір про стратегічне партнерство. За цей час використовувався хіба що досвід Vodafone, - не можу згадати якихось послуг від цього оператора чи пільгових цін у роумінзі. І ось через 7 років - повний перехід відразу на новий бренд.

Думаю, багато хто здогадується, з чим пов'язаний поспішний ребрендинг, хоча до нього й готувалися впродовж року.

Звісно, передовсім простежується бажання менеджменту дистанціюватися від материнської російської компанії у зв'язку з військовим протистоянням між Росією та Україною й окупацією Криму. Нагадаю, що рік тому російська МТС першою "ввійшла" у Крим і сьогодні є там фактично єдиним мобільним оператором. На окупованій території був створений власний оператор, який використав усю інфраструктуру мережі "МТС Україна", а потім почав надавати послуги під брендом МТС.

Тоді ж обурилася українська спільнота, а деякі гарячі голови навіть вимагали відібрати ліцензії на мобільний зв'язок в Україні в російських компаній. Нагадаю, що "Київстар" також частково належить росіянам. Володіє оператором компанія VimpelCom Ltd., зареєстрована на Бермудських островах зі штаб-квартирою в Амстердамі. 47,85% голосуючих акцій належать російській Altimo, а 42,95% - норвезькій Telenor.

Тому ще в лютому нинішнього року російська МТС перевела 100% акцій дочірньої компанії "МТС Україна" у володіння нідерландської Preludium B.V., якою володіє люксембурзька Allegretto Holding, що належить МТС. Реорганізацію МТС пояснила бажанням розширити можливості залучення інвестицій в "МТС Україна".

Керівники компанії заявили, що Vodafone не купувала частку в "МТС Україна".

Слід також зазначити, що "МТС Україна" не вперше змінює свій бренд. Нагадаємо: після створення в 1992 р. оператор називався UMC і був першим великим і популярним в Україні брендом. Навіть після того, як у 2003 р. МТС придбала російська компанія, його довго не змінювали, і тільки через чотири роки зважилися на такий серйозний крок, хоча багато експертів застерігали від цього. В остаточному підсумку, "яйце" не принесло успіху, і останніми роками спостерігався відплив абонентів. Особливо негативно ставилися до російського бренду в Західній Україні, розшифровуючи назву як "Московські телесистеми".

"Пряники" для абонентів

Після зміни вивіски керівництво "МТС Україна" обіцяє запустити 3G-послуги під брендом Vodafone впродовж кількох місяців. Допомагатиме в цьому команда з Vodafone. Так, у наглядовій раді "МТС Україна" з'явиться представник британської компанії, крім того її фахівці найближчим часом обіймуть ключові позиції в "МТС Україна".

Тепер усі власні магазини українського оператора переводяться на новий бренд. Компанія вже закрила головний брендовий магазин на Хрещатику в Києві, і через місяць він почне працювати як Vodafone.

Мають відчути поліпшення й українські туристи. Їм обіцяють пільгові тарифи в роумінзі в тих країнах, де присутня британська компанія.

"МТС Україна" запровадить нові тарифні плани. Чи будуть вони більш вигідними, поки що невідомо, але конкуренція на ринку не дає підвищувати ціни. Нові тарифи спочатку діятимуть паралельно зі старими пропозиціями від МТС.

Прорив на телеком-ринку

"Прихід Vodafone - це, безперечно, найбільш значима подія для телекомунікаційного ринку України за останні роки. Українці отримають доступ до послуг 3G, якими сьогодні користуються абоненти Vodafone в усьому світі, а впровадження інноваційних технологічних рішень та унікального досвіду Vodafone в Україні дасть поштовх розвиткові цифрової економіки і сприятиме виходу українського ринку телекомунікацій на якісно новий рівень", - заявив генеральний директор "МТС Україна" Олег Проживальський.

Цей крок однозначно послужить ще одним поштовхом до якнайшвидшого повсюдного впровадження 3G, а зважаючи на досвід Vodafone у розгортанні LTE-мереж (4G) - і подальшого розвитку нового покоління зв'язку.

Згодні з цим і конкуренти, - втім, вони не плекають особливих ілюзій. Президент "Київстар" Петро Чернишов ділиться своїми враженнями на сторінці у Facebook: "Хід давно очікуваний (чутки про нього ходили майже рік) - але однаково сильний! Хоча від того, що тепер "МТС" = "Водафон", мережа 3G сама не побудується, якість 2G не зміниться, обслуговування в магазинах і кол-центрах не зміниться".

На його думку, найбільш значимою для телеком-ринку подією 2015 р. все-таки є проведення державою прозорого й чесного конкурсу на видачу 3G-ліцензій, що дало мільйонам українцям доступ до нових технологій світового рівня, а в бюджет України принесло 9 млрд грн.

"Появу нового бренду зі своїм маркетинговим досвідом я сприймаю як позитивне для українського телеком-ринку явище. Він відомий, великий, ми його поважаємо. Я буду тільки радий, якщо активність МТС примусить нас бути ще меткішими. Адже конкуренція - це найголовніше", - зазначає Чернишов.

Користувачі невдовзі зможуть скористатися 3G-зв'язком не тільки від "Київстар", life:), "Інтертелеком", "Тримоб", а й від Vodafone. А це означає, що з'явиться більше можливостей, а мобільні послуги вийдуть на новий рівень якості.