UA / RU
Підтримати ZN.ua

«МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ» САМОСТІЙНО ОБСЛУГОВУЮТЬ «БОЇНГИ»

У цивілізованому світі в кожній країні є один флагманський авіаперевізник, що представляє інтереси держави на міжнародних лініях...

Автор: Сергій Следзь

У цивілізованому світі в кожній країні є один флагманський авіаперевізник, що представляє інтереси держави на міжнародних лініях. Відповідно, коли йдеться про Великобританію, то згадують про British Airways, якщо про Німеччину, то, природно — про авіакомпанію Lufthansa, про Францію —Air France тощо. Україна, на думку фахівців, поки що не може це собі дозволити — занадто великі вимоги до флагмана, як би не сталося так, що він не витримає прямої конкуренції з більш іменитими повітряними операторами. Та й історично так уже склалося, що в нас на тлі сили-силенної іноді дуже дрібних авіакомпаній тон задають дві провідні, що активно займаються пасажирськими авіаперевезеннями. Останні дві — це «Аеросвіт» і «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) — і оспорюють між собою першість.

Хто з них більш «перший» у даний час, судити фахівцям, які на базі безлічі розрізнених показників роботи можуть вивести один інтегральний. Але, судячи з даних, які прозвучали з вуст першого віце-президента МАУ Юрія Мірошникова на недавній прес-конференції, його компанія непогано підготувалася до свого 10-річного ювілею. Тут тобі і парк, що розрісся до семи сучасних «Боїнгів-737», і пасажиропотік, що досяг 2002 року 360 тисяч чоловік (20% зростання проти 2001 року), і прибуток 76 млн. дол. (проти 69 млн. дол. роком раніше). Навіть збитки, які визнав перед журналістами Юрій Мірошников, понесені в результаті кампанії Мінтрансу з розвитку внутрішніх авіаперевезень, удалося компенсувати за рахунок удалих стикувань цих же внутрішніх рейсів із міжнародними. У цілому все вдається авіакомпанії. Не вдалося на сьогодні реалізувати хіба що один із пунктів першого бізнес-плану, який передбачав «поступову передачу всіх міжнародних маршрутів МАУ».

Втім, досить непоганим компенсатором амбітних планів стало отримання «Міжнародними авіалініями України» сертифіката JAR-145 з технічного обслуговування літаків «Боїнг-737». Останнє підтверджує, що авіакомпанія досягла європейських стандартів у цій сфері. І сталося це, за словами Олександра Саустенка, віце-президента з технічного обслуговування, не далі як два тижні тому. Тепер, за його словами, узявши в лізинг «Боїнг-737» будь-якої європейської країни, компанія може сама його обслуговувати. Зрозуміло, що такий стан справ дозволить компанії заощадити значні кошти, які раніше доводилося віддавати за сервіс інофірм. Крім того, це дає їй право суттєво знизити страховку на повітряне судно. Відповідно, посилити свої позиції на ринку авіаперевезень.