UA / RU
Підтримати ZN.ua

Місць на паркуваннях вистачить усім. Грошей на їх оплату — навряд чи

Помилялися фантасти, коли описували, як житимуть нащадки в майбутньому: високі будинки зі скла, величезні вікна, зелень.....

Автор: Владислав Сурнін

Помилялися фантасти, коли описували, як житимуть нащадки в майбутньому: високі будинки зі скла, величезні вікна, зелень... А насправді ми житимемо в автомобілях, точніше — в автомобільних пробках.

Як чудово, що автомобіль уже давно не розкіш. Доступні кредити, величезний вибір моделей — на будь-який смак, будь-який розмір. Задля справедливості слід зазначити, що автомобіль також стрімко перестає бути засобом пересування. Засіб «стояння» — ось, мабуть, точніший термін, який нині характеризує столичних «залізних коней». А чим довше стоїмо у пробці, тим менше важливо, на чому стояти — на турбіруваному спортивному боліді чи на карбюраторній бабусі. Як і раніше, матиме значення лише наявність спецсигналів на даху транспортного засобу. Втім, якщо автомобілізація України, як і раніше, нарощуватиме темпи, то й спецсигнали не допоможуть, доведеться оснащувати автомобіль великими колесами (bigfoot) і їздити по дахах менш щасливих побратимів-автомобілістів.

Та й із нічними стоянками стає дедалі цікавіше. З одного боку, начебто і місць (постійних) уже не всім вистачає, з іншого — навіть у спальних районах ціна за стоянку під відкритим небом, яка «охороняється дідусем», перевищила 10 гривень за ніч. Що вже казати про центр! 400—500 грн. у місяць тільки за можливість автомобілю «безпечно переночувати». Можна, звичайно, залишати автомобіль прямо на вулиці, повіривши в більш дорогу страховку, однак вулиці теж не гумові. Знайомий парижанин скаржився, що, оплативши стоянку на вулиці (так, там і за це беруть гроші) у межах свого району, інколи накручує четверо-п’ять кіл у пошуках вільного місця. Втім, якщо стоянкові тарифи зростатимуть і далі, місця на нічних паркуваннях точно з’являться, проте переночувати там буде по кишені не всім...

Київ із кожним місяцем дедалі щільніше покривається павутинням пробок: якщо кілька років тому радіопередачі, які інформують про стан доріг, ще мали сенс, то нині можна переконливо сказати: в години пік пробки такі великі, що об’їзд «вільною» дорогою заощадить автолюбителю, в кращому разі, 10 хвилин, до наступної пробки.

Недавно знайомий автолюбитель підкинув мене додому. Поїздка забрала не більше 2,5 години — комфортні сидіння, чотири подушки безпеки, кліматконтроль, шість колонок + сабвуфер. Чи варто говорити, що відстань, на яку мене підвезли, пішки можна пройти за 30—40 хвилин? Та хіба в черевиках є сабвуфер? Як же без нього? Засміють...

Цілком правильним було рішення закрити на реконструкцію трамвайні колії на вулиці Старовокзальній. Заодно перестав їздити трамвай №18, який постійно провокував пробку на пл. Перемоги, де любителі «зрізати дистанцію» перетинали площу в обох напрямах під «цеглину». Цікаво, що, незважаючи на відсутність трамвая, пробки залишилися, а ДТП на цьому місці відбуваються з завидною регулярністю.

«Редкая птица долетит до середины Днепра», — писав Гоголь. Та це було давно. Нині ж мало який водій доїде до середини Дніпра в годину пік. Доведеться постояти. Вранці — в один бік, ввечері — в інший. І навряд чи тут допоможуть вказівки та розпорядження про «перенесення бізнес-центру на Лівий берег». Хто ж це переїде? Тепер не часи французьких королів, які прорубали свого часу Єлисейські поля крізь нетрі. Швидше настав час будувати свій «Вашингтон». Тільки не в межах міста, а десь далі, кілометрів за сто. Автолюбителі із задоволенням спостерігали б у новинах, як урядові машини, всі з «блимавками», носилися б зустрічними смугами урядового Нью-Києва. До речі, це вихід: якщо всі почнуть їздити по зустрічній смузі, то можливість лобового зіткнення різко зменшиться. Безпека, знову-таки.

Що нас чекає в найближчому майбутньому?

Власники автомобілів звикнуть і змиряться з тим, що знаходитимуть відбитки черевиків на капотах своїх автомобілів. Заповзятливі працівники жеків підводитимуть газ, світло й каналізацію до автомобілів, які довго стоять. Паркувати їх можна буде у два поверхи, за умови, що автомобілі, які стоять один на одному, не закриватимуть сонце жителям перших поверхів.

Діти, замість того, щоб мити вітрове скло, бродитимуть уздовж «стоячки» (раніше — тягучки) і пропонуватимуть за подвійну ціну долити бензин у порожній бензобак.

Регулювальники будуть оснащені не тільки жезлом, а й кріслом-шезлонгом.

Приїжджим, які простояли у пробці на пр.Перемоги більше двох місяців, видаватимуть тимчасову прописку.