UA / RU
Підтримати ZN.ua

«МЕРИДІАНИ» ВЕРХОВНОЇ РАДИ

Цінність інформації особливо добре розумієш тоді, коли її бракує. На початку тижня вся країна напр...

Автор: Сергій Уманський
Микола Романенко

Цінність інформації особливо добре розумієш тоді, коли її бракує. На початку тижня вся країна напружено чекала результатів парламентських виборів, і будь-яка затримка в їх опрацюванні і проходженні сприймалася особливо гостро. Втім, збоїв із технічних причин практично не було, хіба що підводив саме людський чинник...

Якось непомітно ми звикли до надійного зв’язку. Часи телефоністок і аналогових АТС швидко відходять у минуле. Нехай поки ще не на всіх рівнях, але вищі ешелони влади вже досить щільно і надійно забезпечені сучасними комунікаціями. І коли новообрані депутати займуть свої місця, то проблеми додзвонитися будь-куди в них не буде — її вирішили до їхнього приходу. Причому на досить високому рівні.

В Україні цим займалася австрійська фірма Kapsch AG. Саме вона ще 1994 року поставила обладнання, яке забезпечує парламент зв’язком. Відтоді минуло багато часу. Апаратура цієї фірми встигла стати мало не стандартною в урядових установах країн СНД. Природно, досягти такого непросто — на цьому сегменті ринку дуже серйозна конкуренція. Але працювати можна...

Особлива увага приділяється Україні. Саме через українську «дочку» Kapsch — ТОВ «КАПШ Телеком» — і координуватиметься діяльність у країнах СНД. Тож тепер технічна політика австрійців, приміром, у Москві визначатиметься з берегів Дніпра.

А як це все дістається, краще знають саме працівники фірми.

За словами технічного директора «КАПШ Телеком» Миколи Романенка, успіх пояснюється кількома чинниками.

— Передусім ми продаємо обладнання світового класу за прийнятною ціною. Це знаменита у зв’язківців автоматична цифрова телефонна станція «Меридіан-1». Свого часу вона зробила якісну революцію в галузі зв’язку.

Та, мабуть, найголовнішим досягненням є те, що ми можемо забезпечити клієнтові повний комплекс сервісних послуг. Для цього «КАПШ Телеком» створив у Києві цілий сервісний центр. Його завдання — технічна підтримка телекомунікаційного обладнання станцій «Меридіан», цифрових систем передачі даних SDH фірм Мarconi, Nortel.

Причому технічна підтримка клієнтів ведеться цілодобово — незалежно від того, робочий чи вихідний день. У неробочий час телефон офісу просто автоматично переадресовує дзвінок на «гарячий» мобільний телефон чергового спеціаліста. Навряд чи той при цьому бурхливо радіє, однак фірма гарантує: клієнт отримає кваліфіковану допомогу у повному обсязі.

У разі пошкодження телекомунікаційного обладнання в будь-якому місті України наші фахівці, за згодою замовника, можуть виконати дистанційне тестування устаткування, прямо з Києва підключившись до станції користувача. Причому вся процедура — тестування станції, програмування блоків — займе в такому випадку приблизно до півгодини.

Якщо ж сталося щось серйозніше (хоч і рідко, але таке трапляється), наші спеціалісти виїдуть на місце. Зрозуміло, необхідні запчастини й автотранспорт у центрі є. Залежно від віддаленості від офісу фірми, це займе від двох до восьми годин. Тобто тепер ми можемо гарантувати клієнтові сервіс, який нічим не відрізняється від того, що надається, скажемо, у Відні. Хіба що ціною: тут він дешевший.

Бурхливий розвиток техніки передавання даних, телекомунікаційного обладнання та збільшення його кількості в Україні висунуло на передній план питання сервісного технічного обслуговування технічних засобів, установлених на підприємствах і в організаціях нашої країни. Створення таких сервісних центрів — це загальносвітова тенденція. Наявність таких центрів і взаємовигідне співробітництво з ними звільняє підприємства від значних витрат на придбання запасних частин, плат і блоків устаткування. Немає також потреби утримувати власних спеціалістів, гарантуючи їм високу заробітну плату.

Особливо це вигідно великим організаціям, яких серед наших клієнтів чимало. Зараз ми обслуговуємо двадцять сім клієнтів, у тому числі таких, як адміністрація Президента, Верховна Рада, НАК «Нафтогаз України», Мінфін, Мінпаливенерго, Державна податкова адміністрація, «Укрзалізниця», Маріупольський морський торговий порт, Новокраматорський машинобудівний завод та інші. Природно, це відповідальні і вимогливі замовники, і, на щастя, нам вдається утримувати високий стандарт.

Ну і, природно, ми виконуємо монтаж і встановлення обладнання «під ключ».

Ми монтуємо АТС «Меридіан-1», забезпечуємо клієнтів цифровими системами передавання даних SDH, STM (фірм Marconi, Nortel), маршрутизаторами Cisco, HDSL-модемами Watson тощо. Причому замовник сам визначає, які додаткові функції обладнання, окрім стандартних, йому знадобляться. А після того, як наші спеціалісти йдуть, можна просто сідати і працювати. Тим більше що, паралельно з монтажем, ми навчаємо і персонал.

Залежно від умов контракту — протягом року чи двох — ведеться гарантійний супровід обладнання і підтримка техперсоналу безпосередньо на об’єкті. Пізніше на договірній основі забезпечується і післягарантійне сервісне обслуговування. Взагалі, у світі вартість обслуговування устаткування у середньому втричі перевищує його початкову вартість.

На щастя, обладнання достатньо надійне, і серйозні проблеми виникають доволі рідко. Досить сказати, що в нас працюють 27 чоловік, і такими скромними силами ми надійно забезпечуємо підтримку організацій із номерною ємністю близько 200 тис. портів. І нічого, дають раду, хоча трапляється всяке.

Природно, не так просто переломити звичку, яка вироблялася у клієнта десятиліттями, — все ремонтувати самому. Тим більше що кілька років тому це був справді єдиний шлях забезпечення надійної роботи обладнання. І як людина, котра багато років працювала в системі зв’язку, я їх розумію. Звичка ремонтувати устаткування на «коліні» просто ввійшла в кров. Плюс народ у нас справді талановитий, і досить часто техніка, яка давно вичерпала всі мислимі терміни експлуатації, зусиллями якогось «дяді Васі», як і раніше, працює. Інша річ, що забезпечити сучасну якість зв’язку вона не здатна. До того ж, існує і такий момент. За рівнем усування несправностей спеціалісти нашого сервіс-центру об’єктивно переважають місцевих — не тому, що вони такі розумні, просто вони частіше мають справу з неполадками і мають велику практику. Тож, у кінцевому підсумку, експлуатація обладнання нашими силами обходиться дешевше.

Хоч ми беремо участь і в підготовці фахівців з експлуатації нашого устаткування. Щороку для сервісних клієнтів проводяться семінари з технічного обслуговування. Їхня програма складається з урахуванням побажань клієнтів.

Це наш основний принцип: клієнт платить гроші для того, щоб отримати працездатне обладнання. Його не повинно цікавити, чому воно не працює, — це не його, а наша проблема.

Природно, що діяльність компанії не обмежується роботою сервісного центру. Ми беремо участь у нових проектах на території України. Удосконалення обладнання — процес безперервний. Приміром, свого часу ми встановили чудове устаткування в різних міністерствах. Зауважень щодо якості немає. Та час іде, вимоги зростають, і номерної ємності, достатньої років зо три тому, зараз уже часто не вистачає. Тому ми завжди повинні враховувати перспективу.

Зараз складається цікава ситуація: міністерства різні, але будинок Кабміну ж один. А в ньому зараз немає єдиної інтегрованої системи зв’язку. Відтак, щоб зателефонувати з одного міністерства в інше, яке міститься в тому самому будинку, доводиться виходити на міський зв’язок, перевантажуючи його.

У Кабміні зараз необхідна центральна АТС. Схожа проблема і в адміністрації Президента: чудове обладнання всередині і досить слабкі зовнішні зв’язки з тією ж Радою. Усе замикається на дуже завантажений Печерський вузол зв’язку. Тому розробляються і здійснюються проекти з посилення систем зв’язку. Зокрема проект із замикання їх у так зване мале кільце з прямим виходом. Ми вже проводили попереднє тестування цієї системи.

Також беремо участь у ряді нових конкурсів. І ситуації виникають інколи досить цікаві. Як уже зазначалося вище, наш засновник — іноземна компанія, водночас ми — резидент України. Однак буває, що перевага надається не за критерієм ефективності, а більше з міркувань захисту вітчизняного виробника. У принципі бажання зрозуміле, та інколи це шкодить справі, тим більше що обладнання нашого класу в Україні практично не випускається. А ті зразки, які створювалися довгі роки, на жаль, не забезпечують повної функціональності, адже їх розробка відставала в часі від сучасного рівня техніки.

Взагалі поняття країни походження досить умовне: елементну базу у світі виробляє не так багато фірм. А для клієнта головне — працездатність устаткування. Адже найдорожче — це те, що не працює. Причому не має значення, скільки воно коштувало, — все одно це мертві гроші.

До речі, існує один зовні простий, але реально важкий для реалізації принцип. Щоб виграти конкурс по об’єкту, треба по ньому грунтовно поповзати навколішки, не боючись забруднити штани. Двох однакових клієнтів немає, і ми повинні задовольняти їхні реальні потреби. Адже головний пріоритет для нас — його інтереси. Поки ми про це пам’ятатимемо, все в нас буде гаразд. У Відні Kapsch AG існує вже друге століття. Ми повинні працювати так, щоб колись це ж саме можна було сказати і про Київ.