UA / RU
Підтримати ZN.ua

Масовка

Нам же не звикати, що чиїсь ідеї або бажання оплачує бізнес. У даному разі за папірець, іменований бланком свідоцтва, з новими КВЕД треба буде викласти 26 грн. Без урахування вартості послуг зі сплати, природно.

Автор: Віктор Власов

Наприкінці минулого року вітчизняний бізнес гарячково створював бази даних, мотивований шокуючими штрафними санкціями. Адже з січня 2012 року депутати погрожували запровадити закон про захист персональних даних. Ввели, правда не відразу. Але цікаво було б знати: хтось із рядових підприємців отримав упродовж 2012 р. відповідь на свої торішні запити до чиновників (часто з поштовим повідомленням про вручення) про реєстрацію баз даних, як це передбачено законом? Автору такі приклади не відомі.

У 2012 році - нова масовка. Країна дружно змінює коди видів економічної діяльності (КВЕД). І знову в Інтернеті ряхтить: «А які санкції?» Або ще: «Я з березня не можу КВЕД змінити... і всім байдуже, куди б не звертався, хоч на гарячу лінію телефонуй! Нинішнього року покарання не передбачене! Але наступного напевне буде».

А все тому, що з 01.01.2012 р. набрав чинності новий «Класифікатор видів економічної діяльності», затверджений наказом Дерспоживстандарту від 11.10.2010 р. №457 (зі змінами від 29.11.2010 р. №530).

Згідно з наказом, старі коди видів економічної діяльності діють до 01.01.2013 р. Тобто до цієї дати всі суб’єкти підприємництва зобов’язані замінити їх на нові КВЕД. Як вони це зроблять - їхня проблема. Інакше б державні органи, яким так не терпиться ще щось змінити в цій країні, елементарно прописали б інструкцію: скільки всього КВЕД може бути, куди йти їх змінювати, який документ отримати, скільки заплатити…

Нам же не звикати, що чиїсь ідеї або бажання оплачує бізнес. У даному разі за папірець, іменований бланком свідоцтва, з новими КВЕД треба буде викласти 26 грн. Без урахування вартості послуг зі сплати, природно. Ще й другий екземпляр банківської платіжки про оплату у вас спробують відібрати (ксерокопію брати не хочуть), навіть якщо ви нагадаєте, що це звітний документ за витрачені гроші фірми. А за це штрафи, штрафи…

Цікаво, що наказ приймав Дерспоживстандарт, а стояти доведеться в черзі спочатку до державного реєстратора, потім у службі статистики. І стояти довго - роботи в держреєстраторів предосить і крім цього масового заходу.

Хоча, слід віддати державі належне, передбачаючи підвищену популярність центрів адміністративних послуг, вона обладнала їх електронними реєстраторами черги. Ось тільки електроніка не завжди зважає на людський чинник. Ну помилилася людина, заповнюючи форму для зміни КВЕД, - для ще одного заходу до реєстратора знову доведеться вистоювати довгу чергу.

За цими та багатьма іншими масовками - час сотень тисяч людей, ресурс підприємств і країни в цілому. Люди, замість того, щоб займатися виробничими справами, вимушені постійно гасити пожежу, яку їм організовували новатори різних рівнів. А може, досить? Може, впровадити мораторій на зміни й не змінювати сьогодні те, що ще вчора впроваджувалося? Чи що впроваджувати економічно недоцільно? Адже масовка - справа дорога…