UA / RU
Підтримати ZN.ua

МАРІУПОЛЬСЬКИЙ ПОРТ МАТИМЕ НОВИЙ КРИГОЛАМ

Минуло аж 20 років, перш ніж Маріупольський порт побив власний рекорд вантажопереробки в 12,0 млн. тонн, переробивши 2002 року 13,7 млн...

Автор: Георгій Ковтун

Минуло аж 20 років, перш ніж Маріупольський порт побив власний рекорд вантажопереробки в 12,0 млн. тонн, переробивши 2002 року 13,7 млн. тонн різних вантажів. Це був серйозний успіх. І він не прийшов сам собою. Щоб його досягти, знадобилося вміння прогнозувати ситуацію на ряд років наперед, спиратися на точний і тверезий економічний розрахунок. Треба було побудувати сучасні причали, що можуть приймати сучасні судна, склади, модернізувати перевантажувальну техніку, подбати про забезпечення безпеки мореплавання, поліпшенні екології, не забувши при цьому про умови роботи і побуту трудящих. Все це до свого активу може записати нинішній начальник Маріупольського порту Михайло Дергаусов.

За роки економічної самостійності порт придбав три 16-тонних та один 150-тонний плавучих крани, портальні крани «Кіровець», «Азовець», козловий контейнерний перевантажувач, модернізував 17 портальних кранів і силу-силенну іншої техніки. Ряд об’єктів виробничого призначення став до ладу лише за минулий рік, серед них:

— причал № 17 із великими складськими площами, обладнаний усім необхідним для інтенсивної обробки суден, у т.ч. двома модернізованими контейнерними перевантажувачами, здатними перевантажувати не лише контейнери, а й генеральні та навалювальні вантажі;

— «вузький пірс» із двома глибоководними причалами завдовжки понад 200 метрів кожен для переробки універсальних вантажів;

— реконструйований причал №10 для переробки зрослого обсягу металопродукції. На причалі встановлено два нових портальних крани «Марк 40»;

— відкритий склад для зберігання порожніх контейнерів, що дозволив вивільнити складські площі для переробки великих обсягів вантажів безпосередньо в прикордонній частині.

Великі кошти порт витрачає на підтримання глибин на 16-кілометровому підхідному каналі, біля причалів і в акваторії порту. Портовики розуміють: не буде глибин — не буде і флоту, а тому щороку на підтримання глибин виділяють близько 20 млн. грн.

Поліпшенню умов мореплавання сприяє оснащений найсучаснішим обладнанням Центр регулювання руху суден. Він також став до ладу торік.

А ось новий глибоководний причал № 18 — це вже «новинка» нинішнього, 2003 року. Призначений для переробки універсальних вантажів, він оснащений новим унікальним портальним краном «Марк 45-1». Завершується монтаж другого крану — «Марк 45-2».

Але це лише частина плану докорінного оновлення порту. Нині розробляється проект будівництва нового глибоководного причалу № 19 за рахунок відвойованої у моря території, триває реконструкція причалів №№ 1 і 8.

Порт постійно обновлює допоміжну перевантажувальну техніку: автонавантажувачі, тягачі, бульдозери, автомашини тощо. І все це — виключно за кошти, зароблені колективом.

Постійно поліпшуються умови побуту й роботи портовиків. Реконструйовано всі побутові споруди, службові приміщення обладнано сучасною технікою. Керівництво підприємства подбало й про такі, на перший погляд, дрібниці, як якість питної води для працівників: стала до ладу установка з її глибокого очищення, вода доставляється прямо на робочі місця.

Проблемою для порту є суворі зими, коли повністю замерзає Азовське море і підхідний канал усуціль забитий кригою. У такій складній обстановці без потужного спеціального криголама не обійтися. А старенький криголам «Капітан Бєлоусов», відслуживши півстоліття, уже давно проситься на «заслужений відпочинок». Протягом десяти років порт як державне підприємство порушував перед міністерством питання придбання нового криголама, однак воно ніяк не вирішувалося.

І нарешті «крига скресла». 6 жовтня ц.р. у Феодосії на засіданні «Укрморпорту», очолюваного генеральним директором А.Манучаровим, було схвалено план виробничої, фінансово-економічної й інвестиційної діяльності порту на 2004 рік і одночасно підтримано прохання про виділення коштів на купівлю нового криголама. Виділено перший грошовий транш на суму 13,0 млн. грн. для першого внеску.

Колектив упевнений, що ДО «Укрморпорт» справді сприятиме розвитку портів, допомагатиме розв’язанню їхніх проблем, підтримуватиме їхні зусилля, спрямовані на благо держави.