UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Ланос» стає народним

Ще свіжа в пам’яті запекла дискусія, що розгорнулася на початку цього року в українському парламе...

Автор: Олександр Артеменко

Ще свіжа в пам’яті запекла дискусія, що розгорнулася на початку цього року в українському парламенті й на сторінках преси з приводу проекту закону «Про розвиток автомобільної промисловості України», відомого під реєстраційним номером 3677. Авторам законопроекту закидали, що найбільші преференції від ухвалення документа отримають два українські виробники — Львівський автобусний і Запорізький автомобільний заводи. Зрозуміло, що навіть дуже збалансований закон не спроможний задовольнити всіх учасників ринку. Як, утім, і те, що в нинішній ситуації для держави важливо вибрати із законодавчих ініціатив ту, яка може принести більшу вигоду економіці й населенню. Прибічникам розвитку повномасштабного виробництва автомобілів вдалося тоді взяти гору над лобістами «викруткового» (великовузлового) складання. І нині вже можна стверджувати, що повномасштабне виробництво автомобілів зростає не щодня, а щогодини.

За досить нетривалий час корпорації «УкрАвто» і ЗАТ «ЗАЗ» удалося здійснити реконструкцію цехів основного виробництва й створити нові потужності, освоїти повномасштабне виробництво автомобілів «Опель Астра» і ВАЗ 2109, ввести в дію унікальну споруду — центр логістики загальною площею близько 13 тис. кв. м, здати в експлуатацію новий автозаправочний комплекс ЗАЗу. Почали працювати й інші важливі виробничі об’єкти. А 6 грудня на Запорізькому автозаводі відбулася ще одна знаменна подія. Тут в урочистій обстановці дано старт серійному виробництву автомобіля «Ланос» (Т-150). Це стало завершальним етапом реалізації проекту зі створення нових потужностей для початку промислового виробництва цього автомобіля, здійснюваного в рамках загальної стратегії розвитку підприємства.

Про інтенсивність, з якою виконувалася програма, свідчить те, що угоду про співробітництво між корпорацією «УкрАвто», ЗАТ «ЗАЗ» і GM DAT (GM Daewoo Avto & Technologi Compani) було підписано в листопаді минулого року, а у вересні поточного фахівці ЗАЗу і GM DAT розпочали монтаж устаткування нової лінії зварювання кузовів «Ланоса». Вже 8 жовтня на нових і модернізованих потужностях, розрахованих на виробництво 60 тис. автомобілів на рік, у ході пусконалагоджувальних робіт було випущено пілотну партію автомобілів «Ланос».

Для того, хто не був у цехах ЗАЗу кілька місяців, зміни особливо помітні. У цехах зварювання кузовів виконано роботи з вивільнення та реновації 10 тис. квадратних метрів площ. Устаткування поповнилося 14 кондукторами, 120 одиницями зварювальної та іншої техніки виробництва GM DAT. У фарбувальному цеху модернізовано фарбувальні машини, установлено 460 універсальних підвісок і 375 скидів, спроектовано і виготовлено 27 найменувань технологічної оснастки, організовано дільницю захисного покриття кузовів (воскування), виконано інші роботи.

У складальному цеху оновлено 3 тис. квадратних метрів площ, закуплений стенд контролю і регулювання сходу коліс фірми «Шенк», здійснено уніфікацію штовхального конвеєра складання автомобілів, подачі двигунів, конвеєра дверей, організовано систему комп’ютерного управління виробництвом.

Помітно змінився і цех здавання. Для нього закуплено 10 найменувань спеціального та діагностичного обладнання і 122 найменування інструментів, виготовлено та змонтовано камери для забезпечення контролю якості лицьових поверхонь, камеру контролю герметичності кузова й інше устаткування.

Всі ці технічні подробиці наведено лише для того, щоб підкреслити масштаби змін, що відбулися. Не в останню чергу вони торкнулися і соціальної сфери. За 10 місяців поточного року кількість працюючих на ЗАЗі зросла до 20200 чоловік, а середня зарплата — із 714 до 966 гривень. Нині ЗАЗ працює більш як із 600 підприємствами-суміжниками.

— Весь шлях нашого розвитку, — зазначає голова правління ЗАТ «ЗАЗ» Олег Папашев, — це шлях законодавчої боротьби за формування нормального ринку й сприятливих умов для появи в нашій країні таких чудових партнерів і таких чудових автомобілів. Старт серійного виробництва «Ланоса» (Т-150) був би неможливий без тієї напруженої роботи, яку виконали американські та корейські колеги разом з українськими робітниками, інженерами й службовцями. Вона була виконана заради жителів України, наших потенційних покупців, заради тих, чиїм вибором став «Ланос». Сьогодні саме цей автомобіль найбільше продається в країні, і з повним правом його можна назвати народним.