UA / RU
Підтримати ZN.ua

Квартирка для залізного коня

Завжди відчував легку заздрість до власників гаражів. Коли взимку, прогріваючи двигун, доводилося...

Автор: Владислав Сурнін

Завжди відчував легку заздрість до власників гаражів. Коли взимку, прогріваючи двигун, доводилося закляклими руками буквально викопувати автомобіль з-під снігу, а потім віддирати кригу від вітрового скла, яке повільно прогрівалося, щасливі власники будиночків для автомобіля неквапливо курили і виїжджали на чистому авто.

Але... Як же в наш будівельний час без «але»?

Київ будується, будується масштабно, швидко. У невеличких двориках, де раніше поміщалися дитячі майданчики і кілька лав, тепер височіють багатоповерхові «свічки». Що вже казати про гаражі?

За словами представників Головкиївархітектури, особливо це стосується гаражних кооперативів, споруджених у 70—90-х роках минулого століття. Адже до 70% цих будівель або не мають законних підстав займати земельні ділянки, або їхні власники разом із правлінням не переоформили документи відповідно до нового законодавства.

У результаті, за даними ріелторів, гаражі в запланованих під забудову місцях подешевшали майже вдвічі. Якщо влітку ціна була в середньому 10,1 тис. дол., то тепер близько 5,4 тис. дол., металевий бокс у дворі — 2,5 тис. дол.

Логічно було б забудувати місця, орендовані гаражними кооперативами, багатоповерховими паркінгами, місця на яких пропонуватимуть власникам знесених гаражів. Однак паркінг — місце без перегородок, тобто він не вважатиметься власністю окремих громадян.

Не кращі справи з паркувальними місцями в новобудовах. Кумедний вигляд мають столичні рекламні щити, які кри­чать про спорудження «100-квартирного житлового будинку елітного типу з 30-ма місцями для автомобілів». Невже людина, спроможна придбати квартиру в центрі міста, не в змозі купити автомобіль? Дедалі більше сімей володіють не одним, а двома автомобілями. Де ж машинам ночувати? Не кажучи вже про приїжджих гостей чи працівників офісів, розташованих на перших поверхах.

При цьому середня ціна паркомісця в будинках бізнес-класу становить 25—30 тис. дол., а преміум-класу — від 50 тис. проти 20 тис. і 40 тис. дол. на початку року.

Кількість автомобілів за останній рік подвоїлася, а паркомісць стало будуватися менше. Так, відповідно до розпорядження міської влади, забудовники мали забезпечити в центральних житлових спорудах одне машиномісце на кожну квартиру, а в нецентральній частині міста — на дві. Проте, зважаючи на все, ці норми ніхто й не збирався виконувати. У результаті в деяких проектах відбувається «кастинг» мешканців, і паркомісця продають лише власникам три- і чотирикімнатних квартир.

Деякі заповзятливі компанії вже пропонують власникам двох автомобілів і одного паркомісця спеціальні підйомники для розміщення двох автомобілів на місці одного.

Не виключено, що найближчим часом вартість паркомісця для машини зрівняється з ціною однокімнатної квартири. А «архіваторів» для автомобілів, на жаль, учені досі не винайшли...