Протокол про вступ України до СОТ, підписаний минулого тижня, уже в найближчому майбутньому дозволить вітчизняним товарам отримати вільніший доступ на ринки інших країн, а іноземним товарам — на український. Це, безумовно, позначиться практично на всіх сферах економіки, проте вже тепер експерти сходяться на думці, що чи не в першу чергу зміни торкнуться автомобілебудування. Поетапне зниження ввізних мит і скасування вікового «цензу» для ввезених авто посилить конкуренцію на внутрішньому ринку й навіть може примусити автовиробників забути про плани локалізації виробництва комплектуючих в Україні. Пільговий період, наданий Україні, для багатьох вітчизняних підприємств — останній шанс довести світовим автовиробникам, що вони здатні відповідати якнайжорсткішим стандартам якості й забезпечувати при цьому прийнятну собівартість продукції.
Серед таких флагманів українських виробників автозапчастин і комплектуючих — Міжгалузеве науково-дослідне виробниче об’єднання (МНДВО) «Прогрес». Попри свою молодість — об’єднання засноване 2001 року, — це сучасне підприємство, що динамічно розвивається. Основні його потужності містяться на півдні України, в Херсоні. «Нині «Прогрес» має високопродуктивне устаткування, яке швидко переналагоджується, забезпечує високу якість продукції й використовує найсучасніші технологічні процеси виробництва автозапчастин. Підприємство випускає хрестовини, термостати на всі різновиди вітчизняних легкових і вантажних автомобілів, приводи стартера до двигунів внутрішнього згоряння та багато іншого», — каже генеральний директор компанії Олексій Салюк. Відзначився «Прогрес» і на ниві міжнародної кооперації: об’єднання реалізує стартери, вироблені компанією «Нью Степ Ентерпрайз Лімітед» (Корея) на основі нормативної й конструкторської документації «прогресівців».
Щоб конкурувати на світовому ринку, будь-якому машинобудівному підприємству потрібно мати власні ноу-хау. І «Прогрес» щодо цього не виняток. На підприємстві давно й плідно працює конструкторське бюро, очолюване головними конструкторами Анатолієм Петренком та Володимиром Сорочаном, які мають багаторічний досвід роботи в галузі машинобудування. 2005 року конструктори МНДВО «Прогрес» створили універсальний привід для різних типів стартерів на вітчизняні легкові автомобілі. Досвід, нагромаджений під час створення приводів для стартера, став у пригоді, коли в рамках програми локалізації виробництва автомобілів сімейства Dаеwоо і Chevrolet для заміни іноземної комплектації на вітчизняну фахівці ЗАТ «ЗАЗ» запропонували «прогресівцям» розробити стартер і генератор. На основі вивчення продукції всесвітньо відомих компаній Bosch, Lucas, Delco Remi було створено стартер, що не має аналогів у машинобудуванні СНД. За тими ж принципами нині розробляється й генератор. Дослідні зразки вітчизняного генератора вже перебувають на кінцевій стадії розробки.
Впроваджена на підприємстві система керування якістю (до речі, вона відповідає як міжнародному стандартові ISO 9001:2000, так і Держстандарту Росії й УкрСЕПРО) дозволила «Прогресу» збільшити сегмент ринку збуту не тільки на території України, а й у Росії, інших країнах СНД. Найкраще підтвердження якості вироблюваної продукції те, що вона поставляється безпосередньо на конвеєри найбільших автомобільних заводів України й Росії — «ЗАЗ», «АвтоКрАЗ», чернігівський завод «Укркард», «ГАЗ» і «АвтоВАЗ». А якщо сублімувати не тільки виробничий, а й життєвий досвід, то керівники «Прогресу» знають, що конкуренції, зокрема і в СОТ, боїться слабкий, а сам прогрес — не зупинити.