UA / RU
Підтримати ZN.ua

Компанії та ринки

Пропускна здатність «Борисполя» зросте Уряд прийняв рішення про забезпечення будівництва державного термінала аеропорту за рахунок виділеного раніше японського кредиту в розмірі 180 млн...

Автор: Дмитро Хилюк

Пропускна здатність «Борисполя» зросте

Уряд прийняв рішення про забезпечення будівництва державного термінала аеропорту за рахунок виділеного раніше японського кредиту в розмірі 180 млн. доларів США. Будівництво планується завершити в 2008 р. Пропускна здатність аеропорту збільшиться до 15 млн. пасажирів.

Як повідомив міністр транспорту і зв’язку Віктор Бондар, у «Борисполі» буде проведено комплексну перевірку господарсько-фінансової діяльності і оновлення менеджерського складу аеропорту. Заплановано проведення тендерів на надання різноманітних послуг: заправка літаків, прибирання салонів лайнерів, забезпечення аеропорту продуктами харчування та ін.

Що ж стосується «Аеросвіту», то міністр зазначив, що, якщо рішення Вищого господарського суду залишиться в силі, то термінал «Аеросвіту» перейде в державну власність і споруджуватиметься «Борисполем». Збільшення пасажиропотоку «Борисполя» дозволить привабити транзитних пасажирів, які зараз обслуговуються в аеропортах центральної Європи.

ДПАУ оспорює заборгованість
перед імпортерами

Державна податкова адміністрація оспорює в судах суму близько 600 млн. грн. ПДВ, пред’явлену до відшкодування нафтовим компаніям. Про це повідомив журналістам голова ДПАУ Олександр Кірєєв. Ця прострочена заборгованість виникла в минулі роки через використання непрозорих схем імпорту нафти. Пан Кірєєв навів приклад ввезення нафти через зареєстровані в Чорнобильській зоні фірми і підприємства з іноземними інвестиціями. «Суди йдуть постійно... зі змінним успіхом», — сказав Кірєєв. За його словами, поточної простроченої заборгованості перед імпортерами немає.

За тару заплатимо валютою і зупинкою виробництва

Вітчизняна економіка стає залежною від імпортної картонної упаковки. За даними Української асоціації виробників гофрокартону, тільки в 2005 році в Україну було імпортовано близько 60 тис. тонн картону тарного і паперу для гофрування, що відповідає 14% вітчизняного виробництва цих матеріалів.

Головна причина наростаючого дисбалансу між споживанням і виробництвом гофротари — нестача виробничих потужностей і сировини: целюлози і макулатури. Три роки поспіль темпи зростання виробництва гофротари на 15% перевищують темпи зростання виробництва сировини для неї. У 2006 році становище в целюлозно-паперовій галузі погіршилося через зростання цін на енергоносії і підвищення залізничних тарифів. І до сировинного голоду додалося зниження цінової конкурентоспроможності перед імпортом.

Подальший розвиток ситуації загрожує зупинкою невеликих підприємств з виробництва гофрокартону і тари з нього. Таких на ринку більшість (60%) і роблять вони понад 20% вітчизняної гофроупаковки.

— Якщо не вжити заходів, галузь зазнає значних збитків, а вільну нішу заповнить дешевший імпорт. Навіть за тару доведеться розплачуватися валютою, — вважає президент УАВГ Геннадій Мінін. — Кардинальним чином може змінити ситуацію лише державна програма розвитку галузі, яка передбачає інвестиції у виробництво целюлози і зниження витрат на збирання вторсировини.

Автобани подовжаться на 124 км

1,8 млрд. грн. кредитних коштів планується залучити на будівництво доріг державного значення, повідомив глава Укравтодору Вадим Гуржос.

Пан Гуржос розповів, що «уряд своєю постановою прийняв рішення залучити кредитні кошти під державні гарантії». Планується проведення тендера між зацікавленими банками на фінансування цього проекту.

За кредитні кошти буде побудовано 124 км. доріг першої категорії.

Також уряд виділив 450 млн. грн. субвенцій місцевим бюджетам на будівництво комунальних доріг. Як підкреслив Вадим Гуржос, пріоритет у розподілі субвенційних коштів надаватиметься будівництву сільських доріг.