UA / RU
Підтримати ZN.ua

І У НАС ПРЕСТИЖ-КЛАС!

У Черкасах спущена на воду першокласна вітчизняна морська яхта, яку фахівці вважають цілком конкурентоздатною для виходу на світовий ринок...

Автор: Галина Круцюк

У Черкасах спущена на воду першокласна вітчизняна морська яхта, яку фахівці вважають цілком конкурентоздатною для виходу на світовий ринок.

Ця подія стала однією з важливих ланок логічного ланцюга тих змін, що відбуваються в останні роки в суднобудівній галузі України, раніше орієнтованої на великі вантажні судна та військові кораблі. У країні, де навіть автомобіль вважався розкішшю, яхт не будували, втративши можливість добре заробляти і на малогабаритних суднах.

Змінити ситуацію у вітчизняному суднобудуванні і спробувати вийти на зовнішній ринок зі своїм товаром ризикнула група українських ентузіастів. Якщо бути точними, то це не перша яхта, створена фахівцями з України. Сімнадцять спроектував відомий конструктор, директор Київського науково-виробничого підприємства «Оріон» Олександр Бородянський. За одну з них, вітрильну, для сім’ї королеви Великобританії, він визнаний гідним честі бути прийнятим у престижний англійський яхт-клуб. Олександр Юлійович і став генеральним конструктором вітчизняної яхти еліт-класу з багатообіцяючою біблійною назвою «Генезис», що означає «початок початків».

Колектив Київського науково-виробничого підприємства «Оріон» її побудував усього за рік, і 10 червня судно спустили на воду. Як стверджують фахівці, воно відповідає всім міжнародним стандартам і може скласти серйозну конкуренцію найкращим у світі італійським і голландським «однокласникам».

— Ми спочатку задумали простіший варіант — роз’їзний катер, — розповідає ініціатор цього проекту, інженер-будівельник, нині народний депутат України Геннадій Станецький. — Але потім вирішили: якщо будувати, то не гірше, аніж у світі. Ми використовували кращі світові досягнення: німецькі двигуни, англійське навігаційне устаткування, італійські та голландські автоматизовані системи управління та контролю, радіозв’язку. Решту зроблено руками вітчизняних майстрів.

«Генезис» вражає навіть з першого погляду. У яхти сучасний дизайн, новітнє устаткування, відмінні ходові якості. З однією заправкою долає більше тисячі миль, розвиваючи швидкість 16 вузлів. Вона легка в управлінні, надійна, може витримати шторм до восьми балів. Попри свої габарити — довжина 25,6 м, ширина 5,3 м, — яхта має високу маневреність, що робить її однаково придатною і для моря, і для річок. За рівнем комфортності, життєзабезпечення вона відповідає своєму призначенню.

— За окремими параметрами, — із гордістю підкреслює генеральний конструктор, — українська яхта навіть перевершує зарубіжні аналоги. По-перше, це судно практично не має обмежень у дальності переміщення.

По-друге, корпус його зроблено не з традиційного склопластику, а зі спеціальних корабельних марок сталі. За рубежем сталевих яхт не так багато. Вони дуже дорогі, бо розрізання, підганяння та зварювання металевих листів — процес складний і трудомісткий. Ми розробили власну методику. Наше судно вийшло надійнішим і може прослужити у п’ять разів довше. До речі, укріпили ми і надстройку, ходову рубку: всі шибки на яхті броньовані.

По-третє, нам вдалося домогтися того, що обводи корпуса краще долають опір води, значно заощаджуючи на паливі, інших експлуатаційних витратах. Незаперечна перевага української яхти й у тому, що все її оздоблення і меблі зроблені з натуральних матеріалів, а це особливо важливо в умовах південних морів.

Судно, розраховане на 8—10 чоловік, — сподівається Геннадій Станецький, — матиме попит і в Україні, і на зовнішньому ринку, тому що його можна використовувати не тільки для відпочинку, подорожей, представницьких цілей. Яхта, за відповідної функціональної комплектації, знадобиться прикордонникам, портовикам, патрульним службам, туристичним фірмам.

— Я радий, — каже Геннадій Станіславович, — що ми можемо вийти з конкурентоспроможним товаром і на світовий ринок. У жовтні плануємо показати яхту в Генуї на щорічному міжнародному салоні. Але першими її побачать кияни та гості столиці на водах Дніпра в День незалежності України.

Зараз «Генезис» проходить випробування. Творці задоволені їхніми результатами — поки всі показники відповідають розрахунковим. А колектив «Оріона», успішно склавши іспит, готує базу для виробництва не менше трьох яхт на рік. Українським «первістком» уже зацікавилися ділові люди та спеціалісти з Німеччини, США, Італії, пропонуючи співробітництво. Крім усіх названих переваг, їх приваблює і ціна. Вітчизняна яхта майже вдвічі дешевша за імпортні аналоги.

Фахівці, що вивчають світовий ринок катерів і яхт, вважають його дуже перспективним для України. Є попит — буде і пропозиція. Тож, як то кажуть, сім футів під кілем!