UA / RU
Підтримати ZN.ua

Хатинко, хатинко, повернися... а до бізнесу передом?

Пільги, преференції, підлещування — зовсім не це потрібне людям справи, які створюють робочі місця і, за великим рахунком, формують українську економіку...

Автор: Сергій Следзь

Пільги, преференції, підлещування — зовсім не це потрібне людям справи, які створюють робочі місця і, за великим рахунком, формують українську економіку. Їм потрібно, щоб їхню працю помічали, з ними рахувалися й не вантажили дурними вимогами. А ще — стабільність законів і передбачуваність влади. Це випливає навіть із відповідей представників бізнесу на два, здавалося б, прості передноворічні запитання:

1. Які події року, що минає, вам особливо запам’яталися?

2. Чого ви чекаєте від наступного року?

Схоже, якщо цей мінімум комфорту в них буде, за інвестиції, модернізацію та іншу роботу у 2008 році можна не переживати. Отож усе залежить від «хатинки»...

Костянтин РЯБЕНКО, директор із корпоративних зв’язків ЗАТ «Філіп Морріс Україна»

1. Нинішнього року нам вдалося зберегти лідерство на ринку. Крім того, минулий рік став важливим для нашої компанії з погляду інвестицій: ми додатково інвестували 45 млн. дол. США в устаткування й розвиток складської інфраструктури нашого виробництва в Харківській області. Таким чином, на кінець 2007 р. загальний обсяг інвестицій сягне 210 млн. дол. США.

2. Ми б хотіли, щоб умови, в яких ми ведемо бізнес, у наступному році були стабільними, передбачуваними, а також однаковими для всіх учасників ринку. Також вважаємо, що потрібен діалог між органами влади й індустрією.

Микола ЛЕВЧУК, директор юридичного агентства «Соломон»

1. 2007 рік запам’ятався відсутністю будь-яких помітних рухів у бізнес-середовищі в плані створення інфраструктури, пов’язаної з євро-2012. З погляду економіки — це аномальне явище.

2. У 2008 році очікую зниження вартості житла і, на жаль, посилення податкового тягаря, що може бути пов’язане з приходом нового уряду. Чогось кардинального, думаю, 2008 року не станеться.

Максим РАБИНОВИЧ, директор із продажів і маркетингу концерну «НІКО»

1. 2007 рік, особливо його друга половина, запам’ятався очікуванням такої вкрай потрібної стабільності для бізнесу загалом і для автомобільного зокрема. Очікування насамперед було пов’язане із затяжною кризою політичної влади у країні.

Певна річ, запам’яталося таке зростання автомобільного ринку, якого ніхто не передбачав. Хоч скільки експерти намагаються дати оптимістичний прогноз, який має розумне обґрунтування, ринок уперто перевершує всі очікування. Заодно постійне посилення конкуренції на ринку не дозволяє розслаблюватися ні на секунду. Хто виграє від цього? Звісно, покупці, і це тішить, адже великою мірою автомобільний ринок — це віддзеркалення загальної ситуації в країні.

2. Очікуємо розвитку економіки, що має позитивно позначитися на добробуті населення. Очікуємо позитивної реакції від наших покупців на автомобільні новинки, які ми презентуємо наступного року, на маркетингові й фінансові програми, які готуємо. Очікуємо, звісно, допомоги від нового уряду в боротьбі з «сірими» дилерами й дуже на неї розраховуємо.

Геннадій МІНІН, генеральний директор ВАТ «Рубіжанський картонно-тарний комбінат»

1. Це був насичений і цікавий рік. За своїми економічними показниками комбінат ввійшов у рейтинг найбільших компаній країни «Гвардія-500». Ми розпочинаємо реалізацію нової інвестиційної програми, що передбачає завершення будівництва третьої папероробної машини, розширення виробничих потужностей і освоєння нових видів продукції.

2. Новий рік — це свято, яке чудесним чином поєднує минуле, теперішнє й майбутнє, світлі мрії та нові цілі. Хочеться, щоб усе, розпочате нами в поточному році, гідно продовжилося в наступному.

Сергій ТІККА, генеральний директор ТОВ «Техмонтажком»

1. Рік запам’ятався достатком пропозицій і виконаної роботи, що, на мій погляд, є наслідком зростання інвестицій у вітчизняну економіку і паперову промисловість зокрема.

2. Правда, незважаючи на збільшення виконаної роботи, якість життя не поліпшується. Тому хотілося б, аби наступного року було ухвалено закони, що дозволяли б малому й середньому бізнесу почуватися вільніше та комфортніше. Той, хто більше працює, повинен краще жити.

Олег ЖМУРО, президент корпорації «Інвельта»

1. На щастя, у поточному році не було таких подій, які б серйозно перевернули економічну ситуацію, примусивши бізнес аплодувати або здригнутися. А це ознака того, що країна рухається у правильному напрямку, попри всі політичні пертурбації. Економічна ситуація дедалі більше визначається світовою кон’юнктурою.

2. Хочеться сподіватися, що зростання споживання в українській економіці — не дута булька, а тенденція, базована на реальних економічних підвалинах. Що населення нарощує споживання за рахунок не тільки кредитів, а й адекватного зростання доходів. У наступному році хотілося б значного зміцнення й розширення частки малого та середнього бізнесу. Правда, судячи з обіцянок політиків, упор, швидше за все, буде зроблений не в напрямку бізнесу, а в бік розширення соціальних програм, а це вже тенденція, що розбігається з інтересами національної економіки. Проте сподіватимемося, що реальність буде тверезою.

Павло НЕЛЬГА, голова правління СК «Українська страхова група»

1. Економіка України левову частку «вражень» отримує від політичних баталій. Багато сфер бізнесу були завмерли в очікуванні результатів дочасних парламентських виборів. Мабуть, страхування — один із небагатьох секторів, які продовжували активно працювати й розвиватися.

Одними з найвідчутніших для ринку подій стають великі поглинання та придбання. Страховий ринок на такі події реагує досить швидко, адже перебуває на початковій стадії цього процесу. 2007-й для українського страхування відзначився кількома великими придбаннями. Це не просто іноземні інвестиції, це поява на українському ринку світових лідерів, таких як Allianz, Axa, Vienna Insurance Group.

2. Стан ринку страхування наступного року в основному характеризуватиметься більш жорсткою конкурентною боротьбою. Значні поправки у звичний плин життя страховиків, гадаю, внесуть органи законодавчої влади. Зареєстровані проекти «Закону про страхування» та «Закону про обов’язкове медичне страхування» вже встигли здобути на оцінку деяких фахівців ринку. Загалом, можна стверджувати, що на ринок ці закони вплинуть обов’язково.