UA / RU
Підтримати ZN.ua

ENTEREX-2003: ПАЦІЄНТ РАДШЕ ЖИВИЙ

Сьогодні в Києві завершується Тиждень цифрових технологій, що проходив у новопобудованому вистав...

Автор: Віталій Кукса

Сьогодні в Києві завершується Тиждень цифрових технологій, що проходив у новопобудованому виставковому центрі «Київ-Експо-Плаза»—Х, ювілейна Міжнародна виставка інформаційних систем EnterEX-2003 і ІІ Міжнародна виставка корпоративних телекомунікаційних мереж ExpoTEL-2003. Попри те, що виставка EnterEX порівняно невелика — у ній узяли участь близько 120 експонентів (майже стільки, скільки й торік), вона є однією з найочікуваніших подій на українському IT-ринку. Не тому, що на ній, подібно до Comdex Fall або CeBIT, провідні світові виробники демонструють продукти й пристрої, що визначають розвиток високих технологій на кілька років уперед. І не тому, що українські постачальники західних розробок укладають тут мільйонні контракти. EnterEX (як і конкуруюча з нею ComputerEXPO) стала своєрідною констатацією того, що ринок, балансуючи на межі насичення, «радше живий».

Кількість компаній, що брали участь у виставці, порівняно з минулим роком майже не змінилася. Представники організатора виставки — компанії «Євроіндекс» (в особі її президента Валерія Пекаря) пояснюють це новим місцем проведення заходу. Восени, коли потенційні експоненти мали зважитися на участь у виставці, експоцентр «Київ-Експо-Плаза» існував лиш у вигляді будівельного майданчика, офіційно ж його введено в дію у середині січня. Проте неготовність нового експоцентру, а також розташування його в промисловій зоні міста могли віджахнути хіба що невеличкі фірми.

Набагато більше питань у потенційних учасників мав викликати потенційний склад відвідувачів. Виставку EnterEX готували як захід передусім для корпоративних споживачів, посадових осіб, що приймають рішення (зокрема про закупку техніки й ПЗ для потреб підприємства). «Тут пропонуються рішення з автоматизації та системної інтеграції банківської сфери, промисловості — як великих, так і середніх підприємств, тож ця й аналогічні виставки цікавитимуть головно корпоративного користувача, а не масового», — сказав пан Валерій Пекар. За даними торішнього EnterEX, 28% зареєстрованих відвідувачів виставки мали компетенцію, достатню для самостійного прийняття рішень на своєму підприємстві (45% — задекларували лише «участь у прийнятті рішень»). Проте візуально першого виставкового дня (як правило, найбагатшого на відвідувачів і спілкування з ними) більшість гостей EnterEX були підлітками (благо, у школах карантин) і «навколокомп’ютерною громадськістю». Показова реакція на таку аудиторію стенд-менеджерів: одні робили «розумні обличчя», покликані, на їхню думку, віднадити дозвільно гуляючих і привабити солідних клієнтів, інші — докладно пояснювали особливості функціонування дорогих серверних платформ навіть підліткам, котрі явно не належать до цільової аудиторії (треба сказати, стратегічно правильний крок).

Частина експонентів, проте, свого клієнта знайшла. «Наша компанія вперше за десять років існування виставки взяла в неї участь, тому що ми вважаємо, що аудіторія дозріла, — каже віце-президент компанії «Софтлайн» Юрій Сивицький. — Тобто, якщо раніше не було чіткої групи відвідувачів, і виставка була націлена на широку аудіторію, то нині, на наш погляд, вона стала більш орієнтована на професіоналів».

Як пояснювали представники багатьох експонентів виставки, однією з найцікавіших для IT-ринку споживчих аудиторій сьогодні є держсектор — органи управління й великі підприємства. Торішня виставка виявилася більш представницькою в цьому плані: відкривали її прем’єр-міністр (тоді Анатолій Кінах), голова Держкомзв’язку (відповідно, Станіслав Довгий) і американський посол Карлос Паскуаль. Нинішнього року найбільшим начальником, що побував на виставці, став голова комітету ВР з питань будівництва, транспорту і зв’язку Валерій Пустовойтенко, а Держкомзв’язку, СБУ й інші урядові структури було представлено непершими заступниками. Українська спілка промисловців і підприємців, давній партнер EnterEX, презентувалася на виставці невеличким стендом. Американські ділові кола було представлено на рівні торговельного аташе. Загалом, схоже, що найцікавішою, з маркетингового погляду, частиною аудиторії були представники самих компаній-учасників, тобто конкурентів.

Програма Тижня цифрових технологій включала шість конференцій і кілька десятків семінарів, що мали досить загальний характер. Відвідували їх теж здебільшого представники конкурентів. А історичною подією виставки стала презентація компанією Microsoft української версії Windows, яка раніше фігурувала тільки в анекдотах. Точніше, оновлення Windows Ukrainian Interface Language Pack для російської версії Windows XP.

Оновлення встановлюється на ліцензійну версію цієї операційної системи й лише заміняє на українські основні системні меню (не всі; при цьому мову системи слід встановлювати як російську). Деякі приклади перекладу на українську пунктів меню можуть викликати, м’яко кажучи, посмішку, втім, як і багато інших відомих науці потуг щодо створення україномовної технічної термінології. До речі, на цій же виставці представник Apple в Україні — компанія WEGA Distributions — запропонувала локалізовану українську версію MacOS X.